Hyundai N Vision 74 Concept: Υδρογονοκίνητος ρετροφουτουρισμός

H κορεατική φίρμα αποκάλυψε ένα ιδιαιτέρως ενδιαφέρον σχεδιαστικά πρωτότυπο που συνδυάζει την ρετρό σπορ αισθητική με τεχνολογία κυψελών καυσίμου

Hyundai N Vision 74 Concept: Υδρογονοκίνητος ρετροφουτουρισμός

H κορεατική φίρμα αποκάλυψε ένα ιδιαιτέρως ενδιαφέρον σχεδιαστικά πρωτότυπο που συνδυάζει την ρετρό σπορ αισθητική με τεχνολογία κυψελών καυσίμου

Εκτός από το φιλόδοξο σε ό,τι αφορά τις προοπτικές εξέλιξης ηλεκτροκίνητων εκδόσεων επιδόσεων Ν, RN22e, η κορεατική φίρμα αποκάλυψε και ένα δεύτερο εξίσου επιβλητικό πρωτότυπο μοντέλο με καλτ αύρα παρελθόντος αλλά απολύτως σύγχρονες ή μάλλον, ακριβέστερα, μελλοντικές τεχνολογίες.

Η Hyundai χαρακτηρίζει το Ν Vision 74 Concept ως «κινητό εργαστήριο» θέλοντας να πει με αυτό ότι αποτελεί ένα πρωτότυπο που θα χρησιμεύσει για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για νέες τεχνολογίες πριν αυτές βρουν διέξοδο σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Όπως και να έχει με τις επίσημες συστάσεις, γεγονός είναι ότι χάρη στο μείγμα χαρακτηριστικών του, το N Vision 74 θα προκαλούσε «παραλήρημα» στους λάτρεις της αυτοκίνησης, αν ποτέ φτάσει στην παραγωγή.

Όσοι είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία της Hyundai θα αναγνωρίσουν στις επιφάνειες του την αντανάκλαση του εμβληματικού Pony Coupe Concept του 1974 με τη βαριά υπογραφή του Giorgetto Giugiaro, από όπου και προκύπτει η γοητευτική αισθητική του. Αποτελεί επίσης ενός είδους φόρου τιμής στο Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo που η κορεατική φίρμα είχε δημιουργήσει το 2015, θέλοντας να δημιουργήσει μια δυναμική εικόνα με αφορμή το λανσάρισμα του τμήματος επιδόσεων Ν.

Σε αντίθεση με την ρετρό αισθητική έμπνευση, η τεχνολογία του N Vision 74 προέρχεται από το μέλλον καθώς αποτελεί ένα υψηλών επιδόσεων υβριδικό τετράτροχο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Παρά τα φαινόμενα και την έμφαση στην αισθητική, το N Vision 74 δεν θα πρέπει να θεωρείται ως μια απλή σχεδιαστική μελέτη καθώς, οι μηχανικοί της κορεατικής φίρμας εξέλιξαν ένα κινητήριο σύνολο που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με την τεχνολογία υδρογόνου, αξιοποιώντας ουσιαστικά δύο πηγές ενέργειας: μια μπαταρία και τις κυψέλες καυσίμου στα πρότυπα του sportscar Vision FK το οποίο παρουσιάστηκε το 2021.

Τα πλεονεκτήματα του πολύπλοκου συνόλου έγκεινται στην χρήση της κατάλληλης πηγής ενέργειας αναλόγως με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις. Το setup συμπληρώνεται από την παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ, αμφότερων τοποθετημένων στον πίσω άξονα, για μια πιο δυναμική οδηγική συμπεριφορά και μέγιστη ευελιξία κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης ενώ την εικόνα συμπληρώνει ένα εξίσου σοφιστικέ σύστημα ελέγχου το οποίο αναλαμβάνει να επιτηρεί και να υλοποιεί τις αυξημένες απαιτήσεις διαχείρισης θερμότητας ενός συστήματος κυψελών καυσίμου.

Η συνδυαστική ισχύς ξεπερνά τους 680 ίππους και τα 900 Nm ροπής ενώ παρά τα επιβλητικά μεγέθη, η συνύπαρξη δύο πηγών ενέργειας εξασφαλίζει συνδυαστική αυτονομία 600 χλμ. Να σημειωθεί ότι ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών υδρογόνου απαιτεί μόλις πέντε λεπτά.

Αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφείς προοπτικές εξέλιξης και παραγωγής ενός αντίστοιχου μοντέλου, αυτό δεν αποκλείεται να αλλάξει στο μέλλον όταν ωριμάσουν οι συνθήκες καθώς, πολύ σύντομα θα αναζητηθούν και άλλοι τρόποι για πράσινη μετακίνηση πλην της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!