Mέχρι στιγμής τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν ωφεληθεί (αλλά και θα συνεχίσουν να ωφελούνται) από πλείστες ελαφρύνσεις με την μορφή κρατικών επιδοτήσεων προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι οδηγοί να κάνουν το επόμενο βήμα, αποκτώντας ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής που έχουν τεθεί.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που αφορούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν μπορούν να διατηρηθούν για πάντα και ιδίως από την στιγμή που τα EV οχήματα αρχίσουν να αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, με το πρόσφατο παράδειγμα της Ελβετίας να δίνει μια πρώτη εικόνα σε σχέση με την μπορεί να συμβεί από νομοθετικής πλευράς προκειμένου οι κυβερνήσεις να καλύψουν το δημοσιονομικό «κενό» που θα δημιουργηθεί από την απουσία φόρου στα καύσιμα ή μάλλον ακριβέστερα από την απουσία ζήτησης καυσίμων εν όψει ηλεκτροκίνησης.
Αναλυτικότερα, όπως έγινε γνωστό, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Ελβετίας, παραίνεσε το αρμόδιο υπουργείο περιβάλλοντος, μεταφορών, ενέργειας και επικοινωνιών να καταλήξει έως το 2023 σε ένα προσχέδιο το οποίο θα καθορίζει ένα είδος φόρου για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, προκειμένου να καλυφθεί, στο μέλλον, η απώλεια εσόδων από τους φόρους στα καύσιμα κίνησης.
Φυσικά, το οποιοδήποτε αντίστοιχο νομοθέτημα θα περάσει πρώτα από όλες τις συνήθεις διαδικασίες προκειμένου να εφαρμοστεί, ωστόσο αυτό που ίσως θα άξιζε να συγκρατήσει κανείς εκτός από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι η πρόθεση της ομοσπονδιακής ελβετικής κυβέρνησης να τον εφαρμόσει από το 2030 -το αργότερο.
Σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους του ελβετικού νομοσχεδίου που έχουν γίνει γνωστές, οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα κληθούν να καταβάλλουν φόρο με βάση τις αποστάσεις που διανύουν με το όχημά τους, αν και μένει να αποδειχθεί ο τρόπος απόκτησης των συγκεκριμένων δεδομένων μιας και αφενός θα πρέπει να αποκτηθούν με κάποιου είδους λογισμικό καταγραφής, κάτι που δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει παραβίαση προσωπικών δεδομένων ή να βασιστούν στα μεγέθη που θα υποβάλουν οι ίδιοι οι οδηγοί.
Στο τραπέζι είχε πέσει και η επιβολή φόρου κατανάλωσης στους λογαριασμούς ρεύματος των ιδιοκτητών ηλεκτροκίνητων αν και αυτή η ιδέα απορρίφθηκε γρήγορα με δεδομένο ότι κάλλιστα, ο ιδιοκτήτης EV θα μπορούσε να φορτίζει οπουδήποτε άλλου εκτός από την οικία του το αυτοκίνητό του.