Volkswagen Amarok: Συμφωνικό ροκ

To γερμανικό pickup υποδέχεται τη νέα γενιά του η οποία, εκτός από της απολύτως εκσυγχρονισμένης και πλήρους νοήματος εμφάνισής του, υπόσχεται περισσότερη τεχνολογία, ενισχυμένες ικανότητες αλλά και μια ιδιαίτερα προσεγμένη προσέγγιση που προσιδιάζει στα «πολιτικά» Volkswagen και φλερτάρει με τα premium

Volkswagen Amarok: Συμφωνικό ροκ

To γερμανικό pickup υποδέχεται τη νέα γενιά του η οποία, εκτός από της απολύτως εκσυγχρονισμένης και πλήρους νοήματος εμφάνισής του, υπόσχεται περισσότερη τεχνολογία, ενισχυμένες ικανότητες αλλά και μια ιδιαίτερα προσεγμένη προσέγγιση που προσιδιάζει στα «πολιτικά» Volkswagen και φλερτάρει με τα premium

Mε τον χαρακτηρισμό του καλύτερου, γοητευτικότερου αλλά και πιο premium pickup που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volkswagen, το Amarok υποδέχεται τη νέα γενιά του στοχεύοντας στο άνω άκρο της σκληροτράχηλης κατηγορίας, χάρη στον συνδυασμό μιας ιδιαίτερης έμφασης σε όρους σχεδίασης, ψηφιακής τεχνολογίας και υλικών και στις ενισχυμένες από κάθε άποψη ικανότητες οι οποίες είναι προαπαιτούμενο για την κατηγορία.

Όπως είναι ήδη γνωστό, το νέο Volkswagen Amarok βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Ford Ranger ωστόσο, όπως σημείωσε ο επικεφαλής του τμήματος επαγγελματικών Volkswagen, Carsten Idra, θέλοντας να δώσει το στίγμα της διαφορετικότητας ανάμεσα στα δύο μοντέλα «στον όμιλο VW είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με το να αξιοποιούμε πλατφόρμες από τις οποίες προκύπτουν πολύ διαφορετικά αυτοκίνητα. Σκεφτείτε απλώς ότι το ID.3 και το ID.Buzz βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική».

Για την ακρίβεια τα κοινά στοιχεία αφορούν το κεντρικό τμήμα του πλαισίου από τη βάση του παρμπρίζ ως πίσω από την καμπίνα και τις ράγες οροφής καθώς όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του Volkswagen Amarok, συμπεριλαμβανομένων των θυρών έχουν την σχεδιαστική σφραγίδα της γερμανικής φίρμας.

Η όψη του έχει αρκετά σχεδιαστικά κοινά με την γκάμα των SUV της VW αν και στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια πιο περιπετειώδη αποτύπωση όπως επιβάλλει το είδος. Στο ίδιο μοτίβο, ξεχωρίζουν οι κάπως τετραγωνισμένοι θόλοι με τα χαρακτηριστικά προστατευτικά πλαστικά, ενώ στο πίσω τμήμα, παρεπιδημεί ένα σετ φωτιστικών σωμάτων σε μοτίβο C και η ονομασία του μοντέλου που καταλαμβάνει όλο τον χώρο της θύρας για τον χώρο φόρτωσης.

Στα ενδότερα, το VW Amarok αποκτά πρόσβαση στο Virtual Cockpit, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και σε ένα νέο κάθετου προσανατολισμού infotainment με διαγώνιο 10,0 ή 12,0 ιντσών, αναλόγως την έκδοση. Στο κάτω τμήμα της κεντρικής οθόνης αφής έχει τοποθετηθεί μια σειρά φυσικών διακοπτών που επιτρέπουν εξίσου την πρόσβαση στα μενού και στις λειτουργίες των περιφερειακών συστημάτων, επιλογή που υιοθετήθηκε για λόγους που συνδέονται με το χαρακτήρα του pickup και τη δυνητική απαιτητική χρήση του.

Παρ΄όλα αυτά είναι σαφής η έμφαση στην ποιότητα των υλικών και στο φινίρισμα όπως προδίδει η χρήση άφθονου δέρματος στις επενδύσεις και οι γεωμετρικές λεπτομέρειες από αλουμίνιο που περιβάλλουν στοιχεία του εσωτερικού όπως ο επιλογέας ταχυτήτων και οι αεραγωγοί.

Σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις, η Volkswagen επιβεβαίωσε ότι το Amarok θα είναι διαθέσιμο τόσο με μονή καμπίνα όσο και ως διπλοκάμπινο καθώς και με πέντε κινητήρες σε συνδυασμό με μηχανικά όσο και αυτόματα κιβώτια και με δύο συστήματα τετρακίνησης μόνιμης και μη.

Να σημειωθεί επίσης ότι το νέο Amarok έχει αυξήσει σημαντικά τις διαστάσεις του προς πάσα κατεύθυνση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του. Αναλυτικά, το μήκος έχει προσθέσει 10,0 εκατοστά και φτάνει πλέον τα 5,35 μ., το πλάτος ανέρχεται σε 1,91 μ.  ενώ το μεταξόνιο διαμορφώνεται σε 3,27 μέτρα. Τα νέα μεγέθη σημαίνουν εκτός από μεγαλύτερη ευρυχωρία για τον θάλαμο επιβατών σημαίνουν αυτονόητα και μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης. Σε ό,τι αφορά τις μεταφορικές του δυνατότητες, ο τελευταίος μπορεί να φιλοξενήσει βάρος έως και 1,16 τόνων ενώ τα άγκιστρα μπορούν να συγκρατήσουν έως και 500 κιλά.

Παράλληλα, το Amarok διαθέτει δυνατότητα ρυμούλκησης έως και 3,5 τόνων. Να σημειωθεί ότι η Volkswagen θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ενός ηλεκτρικά χειριζόμενου καλύμματος για τον χώρο φόρτωσης. Στις προαιρετικές επιλογές θα διατίθεται επίσης μια ευρεία γκάμα επιπλέον εξοπλισμού από βάσεις για ποδήλατα και εξοπλισμό ρυμούλκησης έως και σκηνή για την οροφή η οποία μπορεί να φιλοξενήσει βάρος έως και 350 κιλών.

Σε επίπεδο κινητήρων, εφαλτήριο για την γκάμα αποτελούν δύο τετρακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες 2,0 και 2,5 λίτρων με απόδοση 150 και 170 ίππων. Θα δίνουν την σκυτάλη σε δύο επίσης diesel μοτέρ, twin turbo με απόδοση 204 ή 209 ίππους αναλόγως το γεωγραφικό μήκος και πλάτος το οποίο αφορούν.  Στην κορυφή της γκάμας θα βρεθεί ένα V6 TDI μοτέρ με χωρητικότητα 3,0 λίτρων το οποίο αναλόγως την αγορά θα διατεθεί σε εκδοχές ισχύος 241 ή 250 ίππων. Τις επιλογές θα συμπληρώσει και μια έκδοση βενζίνης με τετρακύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων η οποία αναμένεται να προσφέρει έως και 302 ίππους.

Όλοι οι κινητήρες άνω των 209 ίππων θα συνδυάζονται de facto με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, ενώ οι βασικές εκδόσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο έξι σχέσεων. Να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, όλες οι εκδόσεις θα εφοδιάζονται ως standard με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.

Στο πλαίσιο της ολιστικής αναβάθμισης, το Amarok επωφελείται και από μια ιδιαιτέρως διεξοδική λίστα εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις της VW, μετρά πάνω από 20 νέα στοιχεία, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ενεργό cruise control, σύστημα αναγνώρισης της οδικής σήμανσης, αυτόματα φωτιστικά σώματα matrix Led, σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και κάμερες περιμετρικής θέασης.

Η Volkswagen έχει σχεδιάσει πέντε επίπεδα εξοπλισμού παγκόσμιας λήψης, (Amarok, Life, Style, PanAmericana και Aventura). Σε ό,τι αφορά τα δύο κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού, αξίζει να σημειωθεί ότι το PanAmericana επενδύει σε μια πιο περιπετειώδη εμφάνιση και χαρακτηριστικά ενώ το Aventura εστιάζει σε μια πιο posh και ασφάλτινη αισθητική.

Η διάθεση του νέου Amarok στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσει από το α΄ τρίμηνο του 2023. 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!