Ντεμπούτο για την Delage D12 των 1.100 ίππων

Το hypercar Delage D12 με απόδοση 1.100 ίππων, έκανε το ντεμπούτο του στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Ντεμπούτο για την Delage D12 των 1.100 ίππων

Το hypercar Delage D12 με απόδοση 1.100 ίππων, έκανε το ντεμπούτο του στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Οι αναβιώσεις ιστορικών ονομάτων της αυτοκίνησης αποτελούν μόδα εδώ και πολύ καιρό. Μία από αυτές είναι και η αναβίωση της πάλαι ποτέ κραταιάς μάρκας αυτοκινήτων πολυτελείας Delage. Στην αρχική της ενσάρκωση, η εταιρεία του Louis Delage είχε διάρκεια ζωής από το 1905 έως το 1953 και ήταν μία από τις πολλές γαλλικές εταιρείες που πρωτοστάτησαν στην εποχή των πρώτων βημάτων του αυτοκινήτου. Σε αυτή την περίοδο, η Delage παρήγαγε 60 διαφορετικά μοντέλα. Σήμερα, εκτιμάται ότι σώζονται περίπου 1.150 αυθεντικές Delage συνολικά στον κόσμο.

Μετά από σχεδόν 70 χρόνια χειμερίας νάρκης, o επιχειρηματίας Laurent Tapie ανακοίνωσε το 2020 τα σχέδιά τους να αναβιώσει το όνομα της Delage. Ο γιος του επιχειρηματία και πολιτικού Bernard Tapie (πρώην ιδιοκτήτη της Adidas και της ποδοσφαιρικής ομάδας Olympique de Marseille τα χρόνια της δόξας της) έχει γεννηθεί ακριβώς έναν αιώνα μετά τον Louis Delage.

Στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood έκανε το ντεμπούτο της η Delage D12, το hypercar της εταιρείας, που μοιάζει με μονοθέσιο Formula 1 με κλειστό cockpit και καλυμμένους τροχούς. Η Delage αναφέρει ως πηγή έμπνευσης και πνευματικό πρόγονο αυτού του hypercar, την 15 S8 του 1927, που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της AIACR (πρώην ενσάρκωση της FIA) εκείνη τη σεζόν και παρέμεινε ανταγωνιστική στην κατηγορία των Voiturettes για αρκετά χρόνια ακόμα.

Η Delage D12 διαθέτει V12 κινητήρα 7,6 λίτρων, κιβώτιο 8 σχέσεων και κίνηση στους πίσω τροχούς. Με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει συνολική ισχύ 1.100 ίππων (809 kW) και ροπή 1.077 Nm στην έκδοση GT, η οποία ζυγίζει 1.390 κιλά. Η έκδοση Club αποδίδει 1.010 ίππους (734 kW) και 884 Nm ροπής, αλλά είναι επίσης ελαφρύτερη κατά 90 κιλά. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η τελική ταχύτητα της Delage είναι 360 χλμ./ώρα και μπορεί να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 2,6 δλ., έως τα 200 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. και έως τα 300 χλμ./ώρα σε 14,1 δλ.

Το διθέσιο hypercar (με τον συνεπιβάτη τοποθετημένο ακριβώς πίσω από τον οδηγό) διαθέτει τη βασική αρχιτεκτονική ενός μονοθεσίου Formula 1, με monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα, ενεργητικές αναρτήσεις και ζάντες από ανθρακονήματα που είναι αεροδυναμικά ώστε να κατευθύνουν αέρα προς τα δισκόφρενα. Το κάθισμα είναι διαμορφωμένο στην ανατομία του οδηγού και φουτουριστικό τιμόνι με δύο joystick τύπου μαχητικού αεροσκάφους.

Στόχος της εταιρείας είναι να καταρρίψει το ρεκόρ γύρου στο Nordschleife του Nurburgring στην κατηγορία αυτοκινήτων που πληρούν τις προϋποθέσεις να κυκλοφορήσουν στο οδικό δίκτυο. Η απόπειρα θα πραγματοποιηθεί το 2023 και ο στόχος είναι η D12 να κατέβει κάτω από το φράγμα των 6 λεπτών και 40 δλ.

Στην εξέλιξη του hypercar συνέβαλε και ο Καναδός Jacques Villeneuve, Πρωταθλητής της Formula 1 το 1997. Μάλιστα, υπάρχει και η προαιρετική επιλογή ο Villeneuve να προσφέρει συμβουλές οδήγησης στους αγοραστές της D12 που το επιλέξουν. Αναμένεται να κατασκευαστούν μόλις 30 μονάδες συνολικά. Οι 20 θα διατεθούν στις ΗΠΑ και οι 10 στον υπόλοιπο κόσμο, με την τιμή τους να ξεκινά από τα 2,3 εκατομμύρια δολάρια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!