Rimac: Χρηματοδότηση «μαμούθ» για την κατασκευή ηλεκτρικών Porsche και Bugatti

Η κροατική εταιρεία κατασκευής Supercars τροφοδοτείται με 500 εκατομμύρια ευρώ για τις μελλοντικές της δραστηριότητες.

Rimac: Χρηματοδότηση «μαμούθ» για την κατασκευή ηλεκτρικών Porsche και Bugatti

Η κροατική εταιρεία κατασκευής Supercars τροφοδοτείται με 500 εκατομμύρια ευρώ για τις μελλοντικές της δραστηριότητες.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, ο Όμιλος Rimac άντλησε 500 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, προκειμένου να συμμετάσχει στην κατασκευή μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων, μεταξύ των οποίων με τις επωνυμίες Porsche, Bugatti και Koenigsegg.

Οι χρηματοπιστωτικοί όμιλοι που άναψαν το πράσινο φως για την χρηματοδότηση ήταν η SoftBank Vision Fund 2 και η Goldman Sachs Asset Management, καθώς επίσης και οι μέτοχοι της Rimac Investindustrial και της Porsche. Ο ιδρυτής της εταιρείας Mate Rimac, παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος από το 2009, όταν ο προαναφερόμενος δημιούργησε την εταιρεία του σε ένα γκαράζ.

«Είναι υπέροχο να έχουμε την Porsche μαζί μας, (στον όμιλο) αλλά επίσης, να ξέρετε, δεν θέλουμε να εξαρτόμαστε πλήρως από αυτήν», είπε ο Rimac κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου στις 31 Μαΐου. Η Porsche κατέχει μερίδιο 45% στην Bugatti Rimac, την εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2021 μεταξύ Bugatti, Porsche και φυσικά την ομώνυμη Rimac.

Ο όμιλος Rimac ιδρύθηκε τον Ιανουάριο και ουσιαστικά είναι μια εταιρεία – ομπρέλα που κατέχει το 55% της Bugatti Rimac και το 100% της Rimac Technology, μιας ανεξάρτητης θυγατρικής που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο. (Η Bugatti Rimac κατέχει το 100% της Rimac Automobili, το τμήμα υπεραυτοκίνητων του ομίλου). Ενώ η Porsche κατέχει το υπόλοιπο 45% της Bugatti Rimac.

Ο σκοπός

Ο κροατικός όμιλος επιβλέπει την κατασκευή υπεραυτοκίνητων πολλών εκατομμυρίων δολαρίων όπως οι Bugatti Chiron και Bolide, και φυσικά τα Hypercars που φέρουν το εμπορικό σήμα Rimac, όπως το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο Nevera αξίας 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων, για το οποίο έχουν προγραμματιστεί να γίνουν οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες «τις επόμενες εβδομάδες», όπως διευκρίνησε ο Mate Rimac.

Επίσης συμμετέχει σε μυστικά σχέδια για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Aston Martin, η Koenigsegg και η Porsche. Ωστόσο εκπρόσωπος της εταιρείας αρνήθηκε να σχολιάσει για ποια νέα μοντέλα πρόκειται.

Ο Mate Rimac ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την πρόσθετη χρηματοδότηση για να προσλάβει 700 περισσότερους εργάτες και μέχρι τον επόμενο χρόνο να ολοκληρώσει την κατασκευή μιας πανεπιστημιούπολης και ενός εργοστασίου που θα μπορεί να φιλοξενήσει 2.500 άτομα—το μεγαλύτερο συγκρότημα στην Κροατία, σύμφωνα με τη Rimac. Ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή supercars με το σήμα Rimac, supercars Bugatti και άλλα οχήματα υψηλής ποιότητας και επιδόσεων που η εταιρεία δεν αποκάλυψε.

«Το μεγαλύτερο μέρος του κεφαλαίου θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη της ζήτησης για μπαταρίες, κινητήρες και άλλα συστήματα που θα βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει αμιγώς ηλεκτρική», δήλωσε ο Mate Rimac. Η Rimac Technology θα παράγει δεκάδες χιλιάδες εξαρτήματα ετησίως, με προϊόντα που κυμαίνονται από υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα μπαταριών έως πλήρως κυλιόμενο πλαίσιο, ανέφερε. Τέτοια οχήματα, τεχνολογία και εξαρτήματα θα μπορούσαν να καταλήξουν σε υπάρχοντες πελάτες.

«Ήμασταν ήδη πεπεισμένοι για τις δυνατότητες της εταιρείας το 2018 και είμαστε ευχαριστημένοι που μπορέσαμε να συμβάλουμε στην πρόοδο και την τρέχουσα επιτυχία της με τη δέσμευσή μας», δήλωσε ο Lutz Meschke, ο αντιπρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Porsche AG, σχετικά με η τελευταία ρευστότητα κεφαλαίων. «Με νέους επενδυτές, η Rimac επεκτείνει περαιτέρω τη θέση της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και έτσι γίνεται ένας ακόμη ισχυρότερος συνεργάτης της Porsche».

Η ανακοίνωση έρχεται μετά από μεγάλη πρόοδο για την όχι και τόσο ανερχόμενη πλέον εταιρεία και τον εξαιρετικά τολμηρό ιδρυτή της. Πέρυσι έλαβε 150 παραγγελίες για αυτοκίνητα Bugatti, αριθμός ρεκόρ, που ξεπούλησε όλα τα οχήματά της μέχρι το 2025. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αφαιρούμε πως το υπεραυτοκίνητο Bolide των 4,7 εκατομμυρίων δολαρίων πούλησε και τις 40 μονάδες του μέσα σε δύο μήνες μετά την παρουσίαση του.

Με αφορμή τα παραπάνω, η Rimac διέψευσε τις φήμες ότι η συνεργασία της με τη Hyundai έχει σπάσει. Να υπενθυμίσουμε πως το 2019, η Hyundai και η Kia επένδυσαν 90 εκατομμύρια δολάρια στην κροατική εταιρεία για να αναπτύξουν τουλάχιστον δύο οχήματα, μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του σπορ αυτοκινήτου N της Hyundai και ένα όχημα επιδόσεων με κυψέλες υδρογόνου. Η εταιρεία ωστόσο δεν αποκάλυψε πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή για αυτά τα δύο αυτοκίνητα.

«Η ανάπτυξη ήταν αρκετά επίμονη με την πάροδο του χρόνου», τόνισε ο Mate Rimac για τον αριθμό των εργαζομένων της εταιρείας. «Βασικά διπλασιαζόμαστε κάθε ένα ή δύο χρόνια».

Σε αντίθεση με τη μεγάλη αγορά για πολυτελή σεντάν όπως η S-Class της Mercedes-Maybach, η ανάπτυξη της Rimac δεν βασίζεται στην Κίνα. Αντίθετα, προέρχεται από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

«Οι εύποροι Κινέζοι αγοραστές συνήθως δεν αγοράζουν υπεραυτοκίνητα στην Κίνα, για διαφορετικούς λόγους», είπε, επισημαίνοντας τις ρυθμιστικές προκλήσεις που κάνουν την πώληση υπεραυτοκίνητων στην ηπειρωτική Κίνα περίπλοκη και ακριβή. «Τα αγοράζουν συνήθως στο Λονδίνο ή στο Σίδνεϊ ή στο Τορόντο — στις δυτικές πόλεις όπου έχουν τις άλλες κατοικίες τους».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!