Αποκάλυψη του νέου Kia Niro

Με νέα εμφάνιση, περισσότερους χώρους και επιπλέον τεχνολογία, το νέο μοντέλο θα έχει αμιγώς ηλεκτρικές και plug-in υβριδικές, επιταχύνοντας την προσπάθεια της Kia για εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Αποκάλυψη του νέου Kia Niro

Με νέα εμφάνιση, περισσότερους χώρους και επιπλέον τεχνολογία, το νέο μοντέλο θα έχει αμιγώς ηλεκτρικές και plug-in υβριδικές, επιταχύνοντας την προσπάθεια της Kia για εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Το Niro είναι το μοντέλο με το οποίο άρχισε η μεταμόρφωση της Kia σε μια από τις κορυφαίες μάρκες στην ηλεκτροκίνηση. Τώρα, πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο του και μετά από 300.000 πωλήσεις, ήρθε η ώρα για μια ολοκαίνουργια γενιά του αυτοκινήτου, που θα κυκλοφορήσει αυτόν τον μήνα και οι παραδόσεις του θα αρχίσουν τον Αύγουστο.

Το προηγούμενο Niro βασιζόταν σε μια από τις παλαιότερες πλατφόρμες της Hyundai-Kia, ίδια με του  Ioniq. Αυτό αλλάζει, αφού το νέο Niro, που θα είναι διαθέσιμο σε υβριδικές, plug-in υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, είναι το πρώτο Kia που χρησιμοποιεί την τελευταία γενιά της μεσαίου μεγέθους πλατφόρμας «K» της εταιρείας.

Το νέο Niro (δεν λέγεται πια e-Niro) έχει πιο καθαρή εμφάνιση στο μπροστινό μέρος, με μια  υποδοχή για τον φορτιστή στο κέντρο, που στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση συνοδεύεται από αποθηκευτικό χώρο 20 λίτρων για το καλώδιο. Η μεγάλη αλλαγή είναι στο πλάι, όπου η Kia έχει δώσει στο Niro μια πολύ πιο δραματική εμφάνιση.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση έχει επιπλέον γκρι ένθετα κατά μήκος των πλευρών, αλλά το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του μοντέλου, την έγχρωμη «λεπίδα» που καλύπτει την κολόνα C. Ένα προσεγμένο κόλπο, που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει ενώ ταυτόχρονα βοηθά τη ροή του αέρα στο πλάι βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση. Πιστεύουμε ότι η Kia θα παίξει με χρώματα και φινιρίσματα πάνω σε αυτό το στοιχείο, δίνοντας στους πελάτες επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης.

Και οι τρεις εκδόσεις του μοντέλου έχουν ενημερωμένα συστήματα μετάδοσης της κίνησης. Οι υβριδικές και Plug-in Υβριδικές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων GDi της Kia, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Η Υβριδική έχει μπαταρία 1,32 kWh και συνολική ισχύ 141 ίππων, ενώ το ισχυρότερο PHEV έχει μεγαλύτερη μπαταρία (11,1 kWh αντί για 8,9 kWh του προκατόχου) και συνολική ισχύ 182 ίππων. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση έχει 204 ίππους και μπαταρία 64,8 kWh.

Η Kia εξακολουθεί να βελτιώνει την απόδοση του αυτοκινήτου, αλλά πιστεύεται ότι το PHEV θα μπορεί να διανύσει έως και 64 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και το αμιγώς ηλεκτρικό θα έχει αυτονομία έως και 463 χιλιόμετρα. Και τα δύο υβριδικά μοντέλα θα έχουν επιτάχυνση 0-100 σε περίπου 10 δευτερόλεπτα, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική σε λίγο λιγότερα από οκτώ δευτερόλεπτα.

Το νέο Niro είναι 6,5 εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο με λίγο μακρύτερο μεταξόνιο, επομένως θα υπάρχει αρκετός χώρος για τρείς επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Στο ταμπλό κυριαρχούν δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Μεγάλο κομμάτι της διεπαφής είναι παρόμοιο με των Sorento και Sportage, αν και οι οθόνες του Niro είναι λίγο μικρότερες. Ωστόσο διατηρεί το ίδιο πάνελ πολλαπλών λειτουργιών στο ταμπλό, από το οποίο γίνεται ο χειρισμός του infotainment και του κλιματισμού.

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι σε θέση να φορτίσει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή να υποστηρίξει μια οικιακή συσκευή αν χρειαστεί. Αυτό είναι πιθανό να είναι στάνταρ στα υψηλά  επίπεδα εξοπλισμού και προαιρετικό στα υπόλοιπα.

Ο χώρος των αποσκευών έχει ένα αξιοπρεπές σχήμα και δάπεδο μεταβλητού ύψους Οι συνολικές χωρητικότητες ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Το πιο ευρύχωρο από τα τρία είναι το αμιγώς ηλεκτρικό με 475 λίτρα, χωρίς να περιλαμβάνεται ο εμπρός χώρος αποθήκευσης του καλωδίου. Το υβριδικό έχει 451 λίτρα, ενώ το Plug-in υβριδικό έχει 348 λίτρα.

Το νέο Niro, σύμφωνα με την Kia, θα έχει περισσότερες επιλογές στην εφαρμογή του τηλεφώνου και στον τηλεχειρισμό βασικών λειτουργιών, ενώ το σύστημα πλοήγησης θα αναγνωρίζει πότε πηγαίνουμε προς έναν σταθμό φόρτισης και θα φέρνει τη μπαταρία στην ιδανική θερμοκρασία για να μεγιστοποιήσει την ταχύτητα φόρτισης. Τα υβριδικά μοντέλα θα αναγνωρίζουν τις ζώνες μηδενικών εκπομπών και θα προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία τους μέσα σε αυτές, και στο PHEV μπορούμε να ορίσουμε και να αποθηκεύσουμε τις περιοχές που θέλουμε να κινούμαστε αμιγώς ηλεκτρικά.

Η Kia ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τις τιμές, αλλά δεδομένης της ελαφράς αύξησης του μεγέθους και των βελτιωμένων προδιαγραφών, αναμένεται μια αύξηση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!