Στο πλαίσιο του «Renaulution» η γαλλική μάρκα ανακοίνωσε την αναβίωση του Renault Scenic. Το MPV, που κυκλοφόρησε το 1996 ως μια πιο οικογενειακή έκδοση του Megane, νικήθηκε από την προτίμηση των αγοραστών στα SUV.
Προσαρμόστηκε λοιπόν στην τάση της εποχής και επανέρχεται ως SUV. Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί την αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV που έκανε το ντεμπούτο της στο νέο Megane E-Tech Electric. Όμως ενώ το Megan θα βρεθεί αντιμέτωπο με το ID.3 της Volkswagen, το Scenic θα αναμετρηθεί με το SUV ID.4.
Αναμένουμε ότι το νέο Scenic E-Tech Electric θα αρχίσει να πωλείται το 2024, ενώ φημολογείται ότι το concept που θα παρουσιαστεί τον Μάιο, θα αποκαλύπτει στοιχεία του νέου μοντέλου και οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς πιστεύουμε ότι θα μοιάζει.
Ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, δήλωσε: «Αυτό το concept θα ανακοινώσει ένα μελλοντικό προϊόν. Όταν κάνουμε ένα concept car θέλουμε να το μετατρέψουμε σε πραγματικό αυτοκίνητο».
Όταν ρωτήθηκε ευθέως αν το αναγεννημένο Scenic θα ήταν MPV, ο de Meo απάντησε: «Όχι. Δεν πρόκειται να κάνουμε άλλο MPV. θα φτιάξουμε ένα πιο προοδευτικό μοντέλο» και πρόσθεσε ότι το Scenic θα πρέπει να προσφέρει «χώρο και εμβέλεια» μεγαλύτερα από του επόμενου Megane.
Το νέο Scenic θα είναι διαθέσιμο μόνο ως πενταθέσιο, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να έιναι τετρακίνητο. Βέβαια δεν αποκλείεται ένα νέο 7θέσιο Grand Scenic με μια αναθεωρημένη πλατφόρμα CMF-EV κάποια στιγμή.
Σχεδιαστικά αναμένεται να ακολουθήσει σε μεγάλο βαθμό το Megane, αλλά θα είναι πιο ψηλό από το νέο crossover αδερφάκι του. Πιστεύουμε ότι το εμπρός μέρος θα είναι πιο ογκώδες από του Megane, με μια ασυνήθιστη διάταξη στα φώτα LED και ένα μεγάλο σήμα της Renault στο κέντρο. Το πίσω μέρος θα έχει πόρτα που θα ανοίγει μέχρι το επίπεδο του προφυλακτήρα και τη γνωστή οριζόντια ράβδο φωτός σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
Η πλατφόρμα CMF-EV θα πρέπει να επιτρέπει δύο εκδόσεις του Scenic. Μια οικονομική με μπαταρία 40 kWh και αυτονομία περίπου 320 χιλιομέτρων με στόχο τις αστικές μετακινήσεις και μια με μπαταρία 60 kWh για μεγαλύτερα ταξίδια.
Η ταχεία φόρτιση λογικά θα επιτρέπει στη μπαταρία να γεμίσει από το 15 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ θα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα τεχνολογίας, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ώστε να διατηρήσει την εξαιρετική φήμη του μοντέλου στις δοκιμές σύγκρουσης.
Στο εσωτερικό περιμένουμε το Scenic να έχει μεγαλύτερο χώρο για τους πίσω επιβάτες, κάτι για το οποίο έχει επικριθεί το Megane. Το μεγαλύτερο ύψος θα έχει τεράστια οφέλη και στο χώρο των αποσκευών. Κατά τα άλλα, θα χρησιμοποιήσει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την οθόνη infotainment 12 ιντσών με κάθετο προσανατολισμό από το Megan. Φιλικά προς το περιβάλλον, βιώσιμα υλικά, αναμένεται να υπάρχουν και σε όλη την καμπίνα.
Σε αντίθεση με το επερχόμενο νέο ηλεκτρικό Renault 5, η Alpine δεν σχεδιάζει να συμμετέχει σε κάποια έκδοση του Megane ή του Scenic, εστιάζοντας στο δικό της SUV με την πλατφόρμα CMF-EV, το GT X-Over που πρόκειται να δούμε το 2025.
Η ιστορία του Renault Scenic
Renault Scenic Mk1 (1996-2003)
Το πρώτο Scenic επηρεάστηκε από τη ζήτηση για MPV τη δεκαετία του ’90, καθώς οι οικογένειες αναζητούσαν περισσότερο χώρο, αλλά με στυλ. Ένα λίφτινγκ ήρθε το 1999.
Renault Scenic Mk2 (2003-2009)
Το επανασχεδιασμένο μοντέλο είχε περισσότερη τεχνολογία και βελτιωμένη ασφάλεια.
Renault Scenic Mk3 (2009-2015)
Η τρίτη γενιά του μοντέλου συνέπεσε με την άνοδο των SUV. Η Renault παρουσίασε μια έκδοση XMOD σε στιλ crossover στο τέλος της ζωής αυτής της γενιάς.
Renault Scenic Mk4 (2015-2021)
Με επιπλέον στοιχεία crossover και πιο έντονο στιλ ήρθε η τέταρτη γενιά του Scenic, το 2015