Ford Puma με πλήρες οπλοστάσιο ασφάλειας

To Ford Puma, με μοναδικό σπορ χαρακτήρα στην κατηγορία B-SUV, παρέχει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Ford Puma με πλήρες οπλοστάσιο ασφάλειας

To Ford Puma, με μοναδικό σπορ χαρακτήρα στην κατηγορία B-SUV, παρέχει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Το Ford Puma έφερε τον σπορ χαρακτήρα στην κατηγορία των μικρών SUV. Με δυναμικό σχεδιασμό, το συμπαγές crossover της Ford είναι ξεχωριστό στην κατηγορία του, με την υπογραφή του Έλληνα σχεδιαστή Γιώργου Σαριδάκη. Πέραν της οδηγικής απόλαυσης, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας. Όλες οι εκδόσεις του Ford Puma διαθέτουν μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, σε όλες τις συνθήκες.

Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, 3 ραντάρ και 2 κάμερες που είναι τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του πακέτου τεχνολογιών ασφάλειας Ford Co-Pilot360 που βελτιώνει τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης.

Πέραν του Adaptive Cruise Control

Τα Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition (αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας) και Lane-Centring βοηθούν στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα, το σύστημα μειώνει την προσπάθεια που απαιτείται από τον οδηγό στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας (Lane Centring). Το ACC, πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου εντός των νόμιμων ορίων παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου καθώς και τις εναέριες πινακίδες. Οι λειτουργίες Stop & Go και Lane Centring διατίθενται μόνο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Powershift 7 σχέσεων της Ford.

Το Stop & Go επιτρέπει στο Adaptive Cruise Control (ACC) να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, αξιοποιώντας έως και 50% της συνολικής δύναμης της πέδησης. Παράλληλα, εκκινεί αυτόματα, εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα διακόπτη στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι ώστε να ενεργοποιήσει ξανά τη λειτουργία.

Πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο

Η νέα λειτουργία Local Hazard Information (πληροφόρηση τοπικών κινδύνων), που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο modem FordPass Connect, έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές στον οδηγό. Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο cloud.

Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ή ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα παρέχοντας έγκαιρη ενημέρωση του οδηγού για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του προσωπικού του πεδίου ορατότητας.

Πέραν του οπτικού πεδίου

Επίσης, μία ευρυγώνια πίσω κάμερα, προβάλλει μία εικόνα 180 μοιρών σε οθόνη αφής μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε πεζοί, δικυκλιστές και άλλα οχήματα να γίνονται αντιληπτά πιο εύκολα, όταν το όχημα εξέρχεται από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.

Ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς του Puma να κάνουν όπισθεν με μεγαλύτερη σιγουριά είναι το Blind Spot Information System (BLIS: σύστημα πληροφόρησης τυφλού σημείου) της Ford με Cross Traffic Alert (προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας). Το BLIS είναι σε θέση να προειδοποιήσει τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης, για πιθανή διέλευση άλλων οχημάτων μετόπισθεν, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης ή τουλάχιστον τη μείωση των επιπτώσεών της, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.

Το Active Park Assist (ενεργή υποβοήθηση παρκαρίσματος) της Ford, βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν κάθετα ή παράλληλα σε σχέση με άλλα οχήματα. Επίσης, η τεχνολογία Auto High Beam (αυτόματη υψηλή σκάλα φωτισμού) μειώνει αυτόματα την ένταση φωτισμού της μεγάλης σκάλας του Puma ώστε να μην «τυφλώνονται» οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί.

Βελτιώνοντας περαιτέρω το σύστημα Lane-Keeping της Ford, η λειτουργία Road Edge Detection (ανίχνευση άκρων οδοστρώματος) είναι σε θέση να αναγνωρίζει που τελειώνει ο δρόμος και αρχίζει το πεζοδρόμιο ή το γρασίδι. Το σύστημα μπορεί να επέμβει στο τιμόνι, για να αποτρέψει την έξοδο του οχήματος από το δρόμο.

Πρόληψη σύγκρουσης

Οι τεχνολογίες του νέου Ford Puma βοηθούν επίσης τους οδηγούς να κινούνται με άνεση σε πολυσύχναστους δρόμους πόλεων. Η τεχνολογία Pre-Collision Assist (υποβοήθηση προ σύγκρουσης) με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση ποδηλατών) ανιχνεύει πεζούς και δικυκλιστές που είτε ετοιμάζονται να βγουν στο δρόμο μπροστά από το όχημα ή βρίσκονται ήδη εκεί. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων και πεζών, ή να βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν τελείως τη σύγκρουση. Το νέο Puma διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση της τεχνολογίας με ακόμα πιο ευρυγώνια κάμερα, η οποία βοηθά στον καλύτερο εντοπισμό των κινήσεων των πεζών.

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η τεχνολογία Post-Collision Braking (πέδησης μετά από σύγκρουση) συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης, εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πέδηση, εφόσον ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο όχημα.

Μεταξύ των πρόσθετων τεχνολογιών, οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να βοηθούν τους οδηγούς του νέου Puma να αποφύγουν ατυχήματα, είναι και το Evasive Steering Assist (αποτρεπτική υποβοήθηση τιμονιού). Το συγκεκριμένο σύστημα είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, χρησιμοποιώντας ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία.

Το Evasive Steering Assist υποστηρίζει ελιγμούς, ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Επίσης, το σύστημα Wrong Way Alert (ειδοποίηση λανθασμένης κατεύθυνσης) χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν υπάρξει παράβαση δύο πινακίδων μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

Παθητική ασφάλεια

Το Puma απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών πρόσκρουσης Euro NCAP, παίρνοντας άριστα, τόσο στις δοκιμές πλευρικών συγκρούσεων σε μπαριέρα, όσο και στις πιο σοβαρές πλευρικές προσκρούσεις σε στύλο. Επίσης, εξαιρετικές κριτικές από τον Euro NCAP έλαβαν τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου, όπως οι Pre-Collision Assist (υποβοήθηση προ σύγκρουσης) με Active Braking (ενεργή πέδηση), Intelligent Speed Limiter (έξυπνο περιοριστή ταχύτητας) και Lane-Keeping System (σύστημα διατήρησης λωρίδας).

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας, εκτός από τους μετωπικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, οι πλευρικοί αερόσακοι του Ford Puma παρέχουν άριστη προστασία του θώρακα και έχουν σχεδιαστεί για να κατευθύνουν τον επιβάτη μακριά από τον χώρο πρόσκρουσης. Επιπρόσθετα, οι αερόσακοι κεφαλής προσφέρουν μέγιστη κάλυψη, ενώ τα στηρίγματα κεφαλής προσφέρουν προστασία από τους αυχενικούς τραυματισμούς.

Την ίδια στιγμή, το νέο Puma έχει σχεδιαστεί προκειμένου τα μικρά παιδιά να παραμένουν ασφαλή και προστατευμένα σε κάθε μετακίνηση. Διαθέτει υποδοχές παιδικού καθίσματος ISOFIX πίσω, ώστε να είναι εύκολη η τοποθέτηση δύο παιδικών καθισμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!