Porsche: Ερωτικό γράμμα προς τον V8

Έχουν περάσει 45 χρόνια από την πρώτη φορά που… χτύπησε η καρδιά του πρώτου V8 κινητήρα της Porsche, της οποίας ο έρωτας για αυτόν παραμένει, παρότι έχει ήδη μεταβεί στην υβριδική εποχή.

Porsche: Ερωτικό γράμμα προς τον V8

Έχουν περάσει 45 χρόνια από την πρώτη φορά που… χτύπησε η καρδιά του πρώτου V8 κινητήρα της Porsche, της οποίας ο έρωτας για αυτόν παραμένει, παρότι έχει ήδη μεταβεί στην υβριδική εποχή.

Στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης του 1977, η Porsche παρουσίασε την πρωτοποριακή 928, το πρώτο αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας το οποίο είχε το γνώριμο βρυχηθμό ενός V8 κινητήρα, τοποθετημένου στο εμπρός μέρος αυτού του σπορ κουπέ.

Η 928 παραμένει μέχρι σήμερα το μοναδικό σπορ αυτοκίνητο που έχει κερδίσει το βραβείο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» στην Ευρώπη, έχοντας πουλήσει 61.000 μονάδες παγκοσμίως.

Έκτοτε, ο V8 κινητήρας παρείχε ισχύ σε πολλά μοντέλα της Porsche, από τη συναρπαστική 918 Spyder και πολλαπλές γενεές της Panamera και της Cayenne. Στην πίστα, η RS Spyder διέθετε επίσης μια μονάδα V8 όπως θα συμβεί και με το καινούργιο πρωτότυπο LMDh που προετοιμάζει αυτή την περίοδο από το αγωνιστικό τμήμα της Porsche.

Οι διακρίσεις των V8 κινητήρων της Porsche στους αγώνες είναι πολυάριθμες. Από την Cayenne S να διασχίζει τη Σιβηρία στο αντίστοιχο ράλλυ, έως την RS Spyder να κατακτά νίκες σε αγώνες αντοχής.

To συγκεκριμένο μοντέλο συμμετείχε στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Le Mans (ALMS), κατακτώντας τη νίκη στις 12 Ώρες του Sebring το 2008, χρησιμοποιώντας έναν V8 3,4 λίτρων με περιεχόμενη γωνία V 90 μοιρών, τον οποίο το τεχνικό τμήμα σχεδίασε από την αρχή.

Η RS Spyder οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου supercar της Porsche, της 918 Spyder, που χρησιμοποιούσε υβριδικό κινητήριο σύνολο, με την προσθήκη ενός πολύστροφου ηλεκτροκινητήρα.

Η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την εξέλιξή της μεταφέρθηκε σε ορισμένα από τα μοντέλα της εταιρείας από τη Στουτγάρδη που είναι διαθέσιμα τώρα, όπως η Cayenne και η Panamera.

Με αυτό τον τρόπο, η Porsche συνδύασε τον μαγικό ήχο του V8 με τη σύγχρονη τεχνολογία και την απόδοση. Άλλωστε, η Cayenne Turbo GT έθεσε το ρεκόρ στο Nordschleife του Nürburgring για SUV οχήματα, με χρόνο 7:38.9, προσφέροντας συγκινήσεις που δεν ήταν ποτέ πριν διαθέσιμες στην εν λόγω κατηγορία.

Το καινούργιο κεφάλαιο σε αυτή την… ερωτική ιστορία της Porsche με τους V8 κινητήρες θα είναι το πρωτότυπο LMDh που θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο στις πίστες του κόσμου το 2023, συνδυάζοντας την ωμή δύναμη του V8 με την υβριδική τεχνολογία, με σκοπό την κατάκτηση ακόμη περισσότερων νικών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!