Η Mazda ετοιμάζεται να επεκτείνει τη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της, παρουσιάζοντας τρία νέα μοντέλα ως το 2025, τα οποία θα κατασκευαστούν πάνω στη νέα, ευέλικτη πλατφόρμα της μάρκας Skyactiv EV .
Η νέα πλατφόρμα έχει ένα πρόσθετο τμήμα στο κέντρο του πλαισίου, το οποίο μεγαλώνει το μεταξόνιο της πλατφόρμας και αυξάνει τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Έτσι, θεωρητικά, ένα hatchback θα μπορούσε να βγει από την ίδια γραμμή συναρμολόγησης με ένα τεράστιο SUV.
Η Mazda δεν έχει επιβεβαιώσει καμία προδιαγραφή για τη νέα πλατφόρμα που αρχικά θα χρησιμοποιηθεί στα μικρότερα μοντέλα της, ενδεχομένως σε ένα νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο που θα έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το Mazda 3 ή το CX-30.
Παρά τις επενδύσεις στην ηλεκτρική τεχνολογία, η Mazda εξακολουθεί να μην έχει σταματήσει να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει πέντε νέα υβριδικά αυτοκίνητα και πέντε νέα plug-in υβριδικά έως το 2025, ενώ υπόσχεται ότι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου επόμενης γενιάς θα προσφέρουν χαμηλότερες εκπομπές CO2, χαμηλότερες εκπομπές NOx, μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και περισσότερη ισχύ.
Αυτά τα νέα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται με την αρχιτεκτονική Scalable Multi-Solution Skyactiv της Mazda και οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των ήπια υβριδικών κινητήρων 24V και 48V (για μικρά και μεγάλα οχήματα αντίστοιχα), των plug-in υβριδικών κινητήρων και του περιστροφικού συστήματος αύξησης αυτονομίας.
Η Mazda εξελίσσει και νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου straight-six, ειδικά σχεδιασμένους για τα μεγαλύτερα αυτοκίνητά της, όπως τα επόμενα SUV CX-60 και CX-80, που θα είναι εξηλεκτρισμένα και θα κυκλοφορήσουν το 2023.
Παράλληλα η Mazda έχει ασχοληθεί με την ανάπτυξη ανανεώσιμων συνθετικών καυσίμων, τα οποία θα παρέχουν στη Mazda μια μέθοδο για να μειώσει τις εκπομπές CO2 ολόκληρου του στόλου της χωρίς να απαιτούνται τεράστιες αλλαγές στην υποδομή, καθώς το καύσιμο θα μπορεί να διανεμηθεί από ένα συμβατικό πρατήριο
Σήμερα εταιρεία διερευνά την παραγωγή συνθετικών καυσίμων που παράγονται από άνθρακα ο οποίος αφαιρείται από την ατμόσφαιρα με γιγάντια φίλτρα, παρομοίως με το e-fuel της Porsche για την παραγωγή του ηλεκτρονικού καυσίμου. Στη συνέχεια, ο άνθρακας ενώνεται με το υδρογόνο σε αναλογίες που δίνουν στο καύσιμο ακριβώς τις ίδιες ιδιότητες με τη συμβατική βενζίνη και το πετρέλαιο, αλλά δεν εκπέμπουν νέο άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
Η Mazda εργάζεται επίσης πάνω στο βιοντίζελ που παράγεται από βιώσιμες πρώτες ύλες, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι. Είναι σημαντικό ότι αυτές οι πρώτες ύλες δεν απαιτούν καλλιέργεια σε εδάφη που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να παραχθεί ανθρώπινη τροφή, όπως συμβαίνει συνήθως με τα καύσιμα βιοντίζελ.
Όλη αυτή η καινοτομία θα βοηθήσει τη Mazda να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της, που είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50% σε σχέση με τα επίπεδα του 2010 ως το 2030. Η Mazda σχεδιάζει επίσης την πλήρη ανθρακική της ουδετερότητα σε κάθε στάδιο της παραγωγής ως το 2050.
Μέχρι το 2030, η εταιρεία υπολογίζει το 25% των πωλήσεών της να αφορά σε ηλεκτρικά οχήματα και το υπόλοιπο 75% να είναι εξηλεκτρισμένα. Ωστόσο αυτός είναι ένας παγκόσμιος μέσος όρος και αναμένεται οι πωλήσεις στην Ευρώπη να έχουν σημαντικά υψηλότερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων.