Η Audi θα αποκαλύψει το ολοκαίνουργιο A4 το επόμενο έτος. Το μοντέλο, εφοδιασμένο με υβριδική τεχνολογία, νέα σχεδίαση και ανανεωμένο εσωτερικό, εντοπίστηκε – στο αμάξωμα station wagon – σε δοκιμές στη Σουηδία. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα έντονης σχεδίασης φωτιστικά σώματα και μια στενότερη μάσκα, κάτω από την οποία βρίσκεται μια μακρόστενη γρίλια. Υπάρχει επίσης ένα ζευγάρι λεπτών κάθετων εγκοπών στις άκρες του προφυλακτήρα, ενώ το καπό είναι πιο λείο από του απερχόμενου A4.
Και οι πλαϊνές επιφάνειες του αμαξώματος είναι πιο «καθαρές» από πριν, χωρίς τις έντονες γραμμές των σημερινών μοντέλων της Audi. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που ανήκει στην έκδοση Avant, έχει έντονα κεκλιμένο πίσω παράθυρο και μια ενσωματωμένη αεροτομή οροφής για πιο σπορ εμφάνιση. Τα πίσω φώτα του καμουφλαρισμένου αυτοκινήτου προπαραγωγής θα αντικατασταθούν από LED στο μοντέλο παραγωγής.
Η καμπίνα των επιβατών θα ξανασχεδιαστεί και αναμένουμε ένα νέο ταμπλό με ακόμη λιγότερα φυσικά χειριστήρια και νέα κεντρική κονσόλα με νέους επιλογείς ταχυτήτων, καθώς το επόμενο A4 πιθανότατα θα είναι διαθέσιμο μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αλλαγές θα συμβούν κάτω από το καπό. Το επόμενο A4 θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα (MLB) με το σημερινό μοντέλο, αλλά θα τροφοδοτείται από μια σειρά νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, τους οποίους ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Audi, Oliver Hoffman, περιγράφει ως «τους καλύτερους που έχει λανσάρει ποτέ η εταιρεία».
Το μεγαλύτερο μέρος της σειράς θα βασίζεται σε μια ενημερωμένη έκδοση του πανταχού παρόντος τετρακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 2 λίτρων του Ομίλου Volkswagen. Οι βελτιώσεις θα περιλαμβάνουν νέους υπερσυμπιεστές μεταβλητής διατομής που, σύμφωνα με την κατασκευάστρια, βελτιώνουν την απόκριση στο γκάζι και ένα υψηλότερης πίεσης σύστημα ψεκασμού καυσίμου.
Στα πλαίσια του εξηλεκτρισμού, ο βενζινοκινητήρας θα προσφέρεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt στο χαμηλότερο άκρο της σειράς και με plug-in υβριδική τεχνολογία προς το ανώτερο άκρο της γκάμας. Η plug-in έκδοση θα χρησιμοποιεί πιθανώς ίδια μπαταρία (14,4 kWh) και ηλεκτροκινητήρα με άλλα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MLB, όπως το Q5. Η επιλογή πετρελαιοκινητήρων θα παραμείνει στη γκάμα και το μεγαλύτερο μέρος τους θα βασίζεται λογικά στην ίδια τετρακύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη μονάδα 2 λίτρων και 204 ίππων που βρίσκεται στο Q5.
Η Audi θα μπορούσε επίσης να λανσάρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του A4 Avant αργότερα στον κύκλο ζωής του, κάτι που θα έδινε στη μάρκα ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Προς το παρόν, κανένας από τους κύριους ανταγωνιστές του A4 δεν έχει αμιγώς ηλεκτρικό Station Wagon. Ωστόσο, ένα αμιγώς ηλεκτρικό A4 πιθανότατα θα πρέπει να βασίζεται σε άλλη πλατφόρμα, αφού η MLB δεν υποστηρίζει ηλεκτροκινητήρες. Θα μπορούσε να χρησιμοποιεί είτε μια τροποποιημένη έκδοση του πλαισίου PPE που θα βρίσκεται στο επόμενο Q6 e-tron, είτε τη νέα αρχιτεκτονική SSP του Ομίλου Volkswagen, η οποία πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025.
Η εξέλιξη του Audi A4
Το όνομα B5 που δόθηκε στο A4 πρώτης γενιάς συνέχιζε την ονοματοδοσία που άρχισε από το Audi 80, σηματοδοτώντας την πέμπτη γενιά του compact Audi. Το Β6 (2001-06) σχεδιάστηκε από τους Peter Schreyer και Luc Donckerwolke και εισήγαγε τον κινητήρα V8 στο S4, ενώ το ταχύτερο RS4 δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνιση του. Το B7 (2004-07) είχε μικρή διάρκεια ζωής και ουσιαστικά ήταν ένα Β6 με έντονο facelift. Όμως αυτό είναι το A4 που έχει εντυπωθεί περισσότερο στη μνήμη των θαυμαστών της μάρκας, χάρη στην έκδοση RS4 των 420 ίππων. Για το B8 (2008-2016) η Audi χρησιμοποίησε την πλατφόρμα MLB. Πέρα από τη σημαντική αύξηση του μεταξονίου, παρουσιάστηκε το πρώτο A4 Allroad. Τέλος, το τρέχον μοντέλο, το B9, εισήγαγε σημαντικά στοιχεία συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Στη σειρά RS υπάρχει μόνο το Avant αμάξωμα με εξακύλινδρο turbo κινητήρα που αποδίδει ισχύ 450 ίππων.