Πιστοποίηση για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 έλαβε η Mercedes-Benz

Από το πρώτο εξάμηνο του 2022 η S-Class θα είναι διαθέσιμη με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT

Πιστοποίηση για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 έλαβε η Mercedes-Benz

Από το πρώτο εξάμηνο του 2022 η S-Class θα είναι διαθέσιμη με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT

Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο που πληροί τις νομικές απαιτήσεις του UN-R157 για ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (KBA) ενέκρινε το σύστημα με βάση τον τεχνικό κανονισμό UN-R157, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την προσφορά ενός τέτοιου συστήματος διεθνώς, υπό την προϋπόθεση ότι το επιτρέπει η εθνική νομοθεσία. Η Γερμανία έχει αναλάβει πρωτοποριακό ρόλο στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 από το 2017, θεσπίζοντας νόμο (StVG) για την κυκλοφορία οχημάτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.

Έτσι, από το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι πελάτες θα μπορούν να αγοράσουν μια S-Class με DRIVE PILOT, που θα τους επιτρέπει να οδηγούν σε αυτοματοποιημένη λειτουργία, υπό όρους, με ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα, όταν έχει έντονη κίνηση και σε συγκεκριμένα κομμάτια του γερμανικού αυτοκινητόδρομου. Το DRIVE PILOT επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί εν κινήσει την κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου για να κάνει εργασίες όπως η επεξεργασία e-mails, ή η πλοήγηση στο internet, καθώς και να παρακολουθήσει μια ταινία. Η πιστοποίηση αυτή ισχύει και για την EQS.

Ο κανονισμός τεχνικής έγκρισης με τον οποίο μπορεί να πιστοποιηθεί ένα τέτοιο σύστημα, τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του 2021. Έκτοτε, μπορεί να εφαρμοστεί στην Ευρώπη, μια ευκαιρία που «άρπαξε» η Mercedes-Benz. Με το νόμο StVG για συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, η Γερμανία ήταν η πρώτη χώρα που δημιούργησε μια νομική βάση για την χρήση αυτών των συστημάτων.

Η Mercedes-Benz προσφέρει αρχικά το DRIVE PILOT σε 13.191 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου στη Γερμανία. Εκτεταμένες δοκιμές για αυτά τα συστήματα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στις ΗΠΑ και την Κίνα. Μόλις υπάρξει ένα εθνικό νομικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση και σε άλλες χώρες, η τεχνολογία σταδιακά θα επεκταθεί.

Τα χειριστήρια του DRIVE PILOT βρίσκονται πάνω στο τιμόνι και όταν ενεργοποιηθεί ελέγχει την ταχύτητα και την απόσταση και καθοδηγεί το όχημα μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη τυχών τροχαία συμβάντα και τα σήματα κυκλοφορίας. Το σύστημα αντιδρά σε απροσδόκητες καταστάσεις και τις χειρίζεται με ελιγμούς μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας ή με φρενάρισμα.

Το DRIVE PILOT χρησιμοποιεί τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης του αυτοκινήτου και  μερικούς πρόσθετους που είναι απαραίτητοι για ασφαλή αυτόνομη οδήγηση. Αυτοί περιλαμβάνουν το LiDAR, μια κάμερα στο πίσω παράθυρο και μικρόφωνα, ειδικά για την ανίχνευση σημάτων από οχήματα έκτακτης ανάγκης, καθώς και έναν αισθητήρα υγρασίας στους τροχούς. Εκτός από τα δεδομένα του αισθητήρα, το DRIVE PILOT παίρνει πληροφορίες για τη διαδρομή, τα σήματα κυκλοφορίας και τα συμβάντα από έναν ψηφιακό χάρτη HD που ενημερώνεται συνεχώς.

Η S-Class με το προαιρετικό DRIVE PILOT διαθέτει εφεδρικά συστήματα διεύθυνσης και πέδησης και ένα επιπλέον ηλεκτρικό σύστημα, που θα λειτουργήσουν σε περίπτωση βλάβης, μέχρι να αναλάβει τον έλεγχο ο οδηγός. Σε αυτή την περίπτωση, εάν ο οδηγός, για κάποιο λόγο, δεν αναλάβει την οδήγηση, το σύστημα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο ελεγχόμενα, ανάβει τα αλάρμ, κάνει κλήση στον αριθμό έκτακτης ανάγκης και ξεκλειδώνει πόρτες και παράθυρα, θεωρώντας ότι ο οδηγός αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα υγείας και χρειάζεται βοήθεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!