Συλλεκτικό θα γίνει το νέο Toyota GR86

Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλο θα παράγεται μόνο για δύο χρόνια. Όποιος προλάβει, πρόλαβε!

Συλλεκτικό θα γίνει το νέο Toyota GR86

Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλο θα παράγεται μόνο για δύο χρόνια. Όποιος προλάβει, πρόλαβε!

Το νέο GR86 είναι το τρίτο παγκόσμιο μοντέλο GR της Toyota, μετά τα GR Supra και GR Yaris. Τα μοντέλα επωφελήθηκαν από την τεχνογνωσία της Toyota Gazoo Racing, την ομάδα που έχει στο ενεργητικό της νίκες σε πολλά πρωταθλήματα κορυφαίων διεθνών θεσμών του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μάλιστα η Toyota έκανε μια ανεπαίσθητη, αλλά ουσιαστική αλλαγή στο όνομα του μοντέλου, αφαιρώντας το κενό που υπήρχε στην προηγούμενη γενιά μεταξύ του GR και το 86, ώστε να γίνεται πιο εύκολα η αναζήτηση του στην Google και η αναφορά του στα hashtags.

Το νέο coupe διατηρεί την κλασική διαμόρφωση με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ανάπτυξη του πλαισίου έχει επικεντρωθεί στη μείωση του βάρους και στο χαμηλότερο κέντρο βάρους, για να εξασφαλίσει ακόμη καλύτερη συμπεριφορά και απόκριση. Υπάρχει ευρύτερη χρήση αλουμινίου και άλλων ελαφρών, αλλά ισχυρών υλικών και στρατηγική ενίσχυση του πλαισίου του αυτοκινήτου για μεγαλύτερη ακαμψία. Βελτιωμένη είναι επίσης η ανάρτηση και η αεροδυναμική του νέου GR86.

Ο τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος DOHC χρησιμοποιεί το ίδιο μπλοκ με το προηγούμενο GR86, αλλά ο κυβισμός έχει αυξηθεί από 1.998 σε 2.387 κ.εκ. και η ισχύς αυξήθηκε από 200 ίππους στους 234. Έτσι η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα μειώθηκε κατά περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο, στα 6,3 δευτερόλεπτα (6,9 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων). Η μέγιστη ταχύτητα του GR86 είναι 226 χλμ/ώρα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 216 χλμ/ώρα με το αυτόματο.

Δείτε ακόμα: Οδηγούμε το πρωτότυπο Toyota GR86

Το πλαίσιο και το αμάξωμα έχουν επανασχεδιαστεί και η ακαμψία του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 50%. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο το πάνελ οροφής, τα μπροστινά φτερά και το καπό, με περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους από τα νέα εμπρός καθίσματα. Αυτά είναι βασικά για να δώσουν στο GR86 μια σχεδόν τέλεια αναλογία βάρους εμπρός/πίσω 53:47 και να το κάνουν ένα από τα ελαφρύτερα τετραθέσια σπορ αυτοκίνητα στην αγορά, με το χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Το μοντέλο που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2021, έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του και θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2022. Καθώς η παραγωγή του θα περιοριστεί σε μόλις δύο έτη, αναμένεται να γίνει συλλεκτικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!