Ράλλυ ανόδου για τα ηλεκτρικά, καθίζηση για τα diesel στην Ευρώπη

Πλέον οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη πλησιάζουν αυτές των πετρελαιοκίνητων

Ράλλυ ανόδου για τα ηλεκτρικά, καθίζηση για τα diesel στην Ευρώπη

Πλέον οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη πλησιάζουν αυτές των πετρελαιοκίνητων

Με τη μεγάλη προσφορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επηρεάστηκαν λιγότερο από την κρίση με την πανδημία και την έλλειψη ημιαγωγών, καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ανταποκρίνονται στα κίνητρα και τις επιδοτήσεις που προσφέρονται για αυτά τα οχήματα. Αντίθετα η έλλειψη chip και η αυξανόμενη κλιματική αλλαγή προκαλούν πτώση των πωλήσεων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Τον Σεπτέμβριο, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων σημείωσαν στην ΕΕ αύξηση 44%, φτάνοντας τις 221.500 μονάδες, ενώ οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων μειώθηκαν κατά 51% , με 167.000 μονάδες. Πριν από την πανδημία στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις αντιστοιχούσαν 10,3 πετρελαιοκίνητα για κάθε ένα νέο ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό. Σήμερα, ο λόγος αυτός μειώθηκε σε μόλις 1,3.

Ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων, το Tesla Model 3 με 24.600 μονάδες βρίσκεται πρώτο στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις για το μήνα Σεπτέμβριο. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βρίσκεται στο Νο1 και η πρώτη φορά που ένα όχημα κατασκευασμένο εκτός Ευρώπης βρίσκεται στη κορυφή της λίστας ταξινομήσεων.

Το αποτέλεσμα οφείλεται εν μέρει στην έντονη προώθηση από την Tesla, η οποία έχει φέρει και το Model Y στη δεύτερη θέση των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV). Λόγω της επιτυχίας αυτών των δύο μοντέλων, η Tesla είναι στην κορυφή της αγοράς BEV με μερίδιο 24%, μπροστά από το Volkswagen Group με 22%, τη Stellantis με 13% και την Hyundai-Kia με σχεδόν 11%. Η Tesla κατέγραψε περισσότερες ταξινομήσεις από εταιρείες που πρωταγωνιστούσαν, όπως η Fiat, η Nissan και η Seat.

Τον περασμένο μήνα 46,5% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν SUV, αυτό είναι το υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς για την κατηγορία. Παρά την κρίση που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αυτά τα οχήματα εξακολουθούν να προσελκύουν αγοραστές χάρη στην ύπαρξη ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών εκδόσεων, όπως το Tesla Model Y. Σε αυτή την κατηγορία πρωταγωνιστούν το Group Volkswagen, η Stellantis και η Hyundai-Kia, ενώ μεγάλα μερίδια αγοράς το Σεπτέμβριο είχαν η Hyundai-Kia, η Tesla και το Volkswagen Group.

Για άλλη μια φορά, το Hyundai Tucson εξασφάλισε μια από τις 10 κορυφαίες θέσεις με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 40%. Η BMW Σειρά 3 είχε αύξηση 24% παρά τον άμεσο ανταγωνισμό της με το Model 3. Το νέο Opel Mokka εξακολουθεί να ανεβαίνει και βρίσκεται τώρα στην 22η θέση με 9.700 μονάδες. Στην 28η θέση, το Tesla Model Y βρέθηκε εμπρός από παραδοσιακά δημοφιλείς επιλογές των καταναλωτών όπως το Fiat Panda, το Peugeot 3008 και το Volkswagen ID.3. Τα KIA Ceed, BMW Σειρά 4, DS 7 Crossback, Mazda MX-30, Volkswagen Arteon, και Porsche Taycan επίσης παρουσίασαν μεγάλη αύξηση τον Σεπτέμβριο. Μεταξύ των ταξινομήσεων, το Renault Arkana κατέγραψε σχεδόν 7.000 μονάδες, καθιστώντας το, το τρίτο πιο δημοφιλές  μοντέλο της Γαλλικής εταιρίας ενώ το Citroen C4 και το Skoda Enyaq κατέκτησαν τη δεύτερη θέση στη λίστα best-selling μοντέλων των κατασκευαστών τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!