«Νεκροταφεία» supercar στο Ντουμπάι

Παρατημένα σε χωράφια, καλυμμένα από ένα παχύ στρώμα σκόνης, βρίσκονται μερικά από τα πιο ζηλευτά αυτοκίνητα στο κόσμο

«Νεκροταφεία» supercar στο Ντουμπάι

Παρατημένα σε χωράφια, καλυμμένα από ένα παχύ στρώμα σκόνης, βρίσκονται μερικά από τα πιο ζηλευτά αυτοκίνητα στο κόσμο

Στο μυαλό μας το Ντουμπάι είναι ένας πολυτελής παράδεισος με πολλές επαγγελματικές ευκαιρίες, πανάκριβα ξενοδοχεία, φθηνά καύσιμα και σπάνια συλλεκτικά αυτοκίνητα. Όλη η κουλτούρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων είναι συνδεδεμένη με την πολυτέλεια και τον πλούτο. Χιλιάδες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στην περιοχή, όμως δεν ανθούν όλες. Κάποιες φορές τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά και δημιουργούνται χρέη. Η κατάρρευση της οικονομίας, το 2008, επηρέασε έντονα το εμιράτο του Ντουμπάι. Δουλειές που πλήρωναν μισθούς με πολλά μηδενικά ξαφνικά εξαφανίστηκαν, εισαγωγές και εξαγωγές σχεδόν σταμάτησαν, τα πάντα άλλαξαν.

Εκείνο που δεν ξέρουμε για το Ντουμπάι είναι ότι ως το 2016 το χρέος αποτελούσε, σύμφωνα με τον Ισλαμικό νόμο, ποινικό αδίκημα που τιμωρούνταν με φυλάκιση. Επομένως μπροστά στην πιθανότητα να βρεθούν πίσω από τα σίδερα για μερικές καθυστερημένες δόσεις δανείου, μια ακάλυπτη επιταγή ή ακόμα και μια καθυστερημένη πληρωμή πιστωτικής κάρτας, πολλοί ξένοι υπήκοοι αποφάσιζαν να πάρουν το πρώτο αεροπλάνο και να επιστέψουν στις πατρίδες τους, αφήνοντας πίσω τους τα πάντα. Όμως γιατί δεν πούλησαν τα πανάκριβα αυτοκίνητα πριν φύγουν; Γιατί σχεδόν όλα τα ακριβά αυτοκίνητα ήταν αγορασμένα με δάνειο και δεν επιτρέπεται η  μεταβίβαση πριν την εξόφληση τους. Τα περισσότερα αυτοκίνητα των «νεκροταφείων» αφέθηκαν σε πάρκινγκ αεροδρομίων, με τα κλειδιά πάνω και έμειναν εκεί για έως και 15 χρόνια, αφού τα κράτος απομακρύνει μόνο οχήματα που εμποδίζουν την κυκλοφορία.

Το 2019 μια εταιρεία είδε την επαγγελματική ευκαιρία κάτω από τα καλυμμένα με άμμο, παρατημένα supercar και έβαλε αγγελία, αναζητώντας ειδικούς εκτιμητές που θα έμεναν στο Ντουμπάι και θα αναζητούσαν τα αυτοκίνητα που αξίζει να αγοραστούν. Δεν είναι μια απλή διαδικασία γιατί πρέπει αποσαφηνιστεί ποιος είναι ο σημερινός ιδιοκτήτης, να εντοπιστεί και να γίνουν διαπραγματεύσεις. Ο μισθός ήταν περίπου 35.000 ευρώ ετησίως, πέρα από τις προμήθειες για κάθε αυτοκίνητο.

Τα παρατημένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι συνήθως τρακαρισμένα ή διαλυμένα ασυντήρητα μοντέλα της δεκαετίας του ’80, με ένα «Θέλω πλύσιμο» σμιλεμένο στη βρώμα του παρμπρίζ. Τα 2.000-3.000 χιλιάδες αυτοκίνητα που εγκαταλείπονταν κάθε χρόνο την περίοδο της κρίσης στα Η.Α.Ε. δεν ήταν παλιά και δεν ήταν μόνο καθημερινά μοντέλα. Η λίστα είναι γεμάτη Ferrari, Rolls-Royce, Lamborghini, Aston Martin, Porsche, Bentley ακόμα και Koenigsegg, τα περισσότερα σε καλή κατάσταση. Ξεχωρίζει μια από τις μόλις 400 Ferrari Enzo, η οποία σαπίζει κάτω από τον καυτό ήλιο της ερήμου. Δεν γνωρίζουμε την αξία της, όμως η τελευταία Enzo που κατασκευάστηκε, πουλήθηκε σε δημοπρασία για 5,2 εκ ευρώ, ενώ όλες κοστολογούνται μεταξύ 2 και 3 εκ. ευρώ. Υπάρχει επίσης μια Ferrari California T του 2015 με αξία περίπου 100.000 ευρώ που αναμένεται να δημοπρατηθεί με αρχική τιμή 30.000 ευρώ. Άλλα μοντέλα που έχουν εντοπιστεί είναι μια Rolls-Royce Wraith, μία Cadillac Escalade EXT, μια ολοκαίνουρια AMG G63 και μια σχεδόν καινούρια Ferrari 612 Scaglietti, μέσα στην οποία ο βιαστικός ιδιοκτήτης είχε ξεχάσει 500 Ντιχράμ (περίπου 117 ευρώ).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!