Επιμένει… συμβατικά στο νέο Α4 η Audi

Η επόμενη γενιά του μεσαίου οικογενειακού μοντέλου θα λανσαριστεί με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και ενδέχεται να υπάρξει μελλοντικά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση

Επιμένει… συμβατικά στο νέο Α4 η Audi

Η επόμενη γενιά του μεσαίου οικογενειακού μοντέλου θα λανσαριστεί με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και ενδέχεται να υπάρξει μελλοντικά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση

Η Audi έχει δηλώσει ότι από τα τέλη της δεκαετίας η γκάμα της θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά μοντέλα. Προς το παρόν όμως ετοιμάζει μάλλον την τελευταία γενιά των συμβατικών κινητήρων της, την οποία θα δούμε πιθανότατα στο επόμενο Α4 που αναμένεται το 2023. Το μοντέλο θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (MLB) με το σημερινό Α4 και παρότι θα έχει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, ήπιες και plug-in υβριδικές, θα εξακολουθεί να βασίζεται σε μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, που περιγράφεται από τον επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της Audi, Oliver Hoffman, ως «η καλύτερη που έχουμε λανσάρει ποτέ».

Το Α4 αντιπροσωπεύει περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων πωλήσεων της Audi, είναι ένα «εξαιρετικά σημαντικό» μοντέλο για την εταιρεία, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Hoffman στο Auto Express. Και πρόσθεσε: «Η ανάπτυξη της επόμενης γενιάς A4 βρίσκεται σε εξέλιξη. Θα συνεχίσουμε να το παράγουμε, όπως και το A6, για πολλά χρόνια. Η παραγωγή του τελευταίου νέου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ξεκινήσει το 2025 και θα τελειώσει κανονικά τον κύκλο της «ζωής» του 2033. Αλλά θα λανσάρουμε μερικά μοντέλα πολύ νωρίτερα». Ο Hoffman ανέφερε ότι οι νέοι βενζινοκινητήρες θα είναι «περισσότερο εξηλεκτρισμένοι για να βρίσκονται εντός των κανονισμών και πιθανότατα θα περιλαμβάνουν την ενισχυμένη 48βολτη μπαταρία για τις ήπια υβριδικές εκδόσεις και μια μεγαλύτερη, τοποθετημένη στον πίσω άξονα, για τις plug-in υβριδικές. Πιστεύουμε ότι το A4 PHEV θα έχει ηλεκτροκινητήρα 14,4 kWh όπως το Q5 και άλλα μοντέλα με την πλατφόρμα MLB. Αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς της Audi να βάλουν στόχο τα 100 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.

Η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μοιάζει το νέο A4, που θα ενσωματώνει στοιχεία από τα ηλεκτρικά και τα concept μοντέλα της Audi, αλλά θα διατηρεί τις γνωστές αναλογίες του. Αναμένεται να είναι μόνο λίγα χιλιοστά μακρύτερο, ενώ το μεταξόνιο θα είναι σχεδόν ίδιο. Παρά την απόφαση να διατηρηθούν οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, η Audi θα μπορούσε  να προσφέρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, για να αντιπαρατεθεί απέναντι στο BMW i4 και το Tesla 3. Όταν ρωτήθηκε αν ένα ηλεκτρικό A4 (πιθανώς να ονομάζεται A4 e-tron) θα μπορούσε να υπάρχει παράλληλα με τις συμβατικές εκδόσεις, ο Hoffman είπε: «Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που έχουμε μια ισχυρή συνεργασία εντός του Ομίλου, με την Porsche για την πλατφόρμα PPE, με τη VW για την MEB και τη δική μας πλατφόρμα MLB. Έχουμε τη δυνατότητα  να αναπτύξουμε και να παράγουμε ειδικές πλατφόρμες για τις περισσότερες τεχνολογίες».

«Εξετάσαμε μια πλατφόρμα που μπορεί να χρησιμοποιήσει και τους δύο κινητήρες, αλλά απαιτεί συμβιβασμούς. Είμαι λοιπόν πολύ χαρούμενος που έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και τα δύο». Φαίνεται πιθανό ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Α4 θα έρθει αργότερα, βασισμένο είτε σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας PPE που θα χρησιμοποιεί και το επόμενο Q6 e-tron, είτε την ενοποιημένη αρχιτεκτονική SSP του Ομίλου VW, η οποία αναμένεται μέχρι το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!