Το πρώτο μονοθέσιο που κατασκεύασε η Mercedes-Benz για τo Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 1954, η πανέμορφη, αεροδυναμικά διαμορφωμένη W196 R Stromlinienwagen, σημείωσε ένα αξιοζήλευτο ρεκόρ.
Έγινε το πιο ακριβό μονοθέσιο Formula 1 που έχει πωληθεί ποτέ στην ιστορία, αγγίζοντας σε δημοπρασία την τιμή των 51.550.00 ευρώ. Επίσης, έγινε το δεύτερο πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία.
Ωστόσο, και το αυτοκίνητο που διατηρεί τα πρωτεία σε αυτό τον τομέα έχει κατασκευαστεί από τη Mercedes-Benz και είναι η μία από τις μόλις δύο 300 SLR ‘Uhlenhaut’ Coupe που έχουν κατασκευαστεί. Το 2022, αυτό το αυτοκίνητο είχε «πιάσει» το αστρονομικό ποσό των 135 εκατομμυρίων ευρώ.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Με την W196, η Mercedes κατάφερε να κυριαρχήσει τις σεζόν του 1954 και 1955 στη Formula 1 με τον θρυλικό Αργεντίνο οδηγό Juan Manuel Fangio να κατακτά το 2ο και τον 3ο από τους 5 συνολικά τίτλους του. Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν 8κύλιδνρο εν σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων με πρωτοποριακές δεσμοδρομικές βαλβίδες και το πρώτο σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου στην ιστορία της Formula 1, κατασκευασμένο από την Bosch.
Μόλις 14 πλαίσια της W196 κατασκευάστηκαν και υπήρχαν 10 πλήρεις μονάδες που επέζησαν το τέλος της χρονιάς του 1955 και μόνο 4 εξ αυτών ήταν στη διαμόρφωση Stromlinienwagen. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 00009/54 κατέκτησε τη νίκη στο GP Αργεντινής του 1955 και την οδήγησε ο Βρετανός θρύλος Stirling Moss στον τελευταίο αγώνα εκείνης της σεζόν, το GP Ιταλίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο.