Είναι γνωστή για πάνω από έξι μήνες πλέον η συνεργασία της Toyota με την Subaru και την Mazda με σκοπό την παραγωγή ενός νέου κινητήρα βενζίνης, ο οποίος θα είναι «απόλυτα οικολογικός», ωστόσο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο η Toyota παρουσίασε στο περίπτερό της τους πρώτους «καρπούς» αυτής της συνεργασίας.
Πρόκειται για έναν νέο, 2λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος τοποθετήθηκε στο σασί του GR Yaris M Concept.
Σύμφωνα με τον Hiroki Nakajima, Επικεφαλής του τομέα Τεχνολογίας στην Toyota οι νέοι κινητήρες 1,5 και 2 λίτρων που θα μπουν στην παραγωγή θα «αλλάξουν τα δεδομένα» της αυτοκίνησης. Μάλιστα, δήλωσε πως θα είναι «εντελώς διαφορετικοί» σε σχέση με τους υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Στο επίσημο δελτίο τύπου που δημοσίευσε η ιαπωνική εταιρεία δεν αναφέρθηκε ξεκάθαρα στα νούμερα ισχύος του νέου κινητήρα, ωστόσο με βάση συνεντεύξεις σε ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, δεν αποκλείεται να ξεπεράσει και τους 400 ίππους. Τα νούμερα ροπής υπολογίζονται σε πάνω από 500 Nm.
Είναι η αλήθεια πως από μόνα τους τα νούμερα δεν φαντάζουν ιδιαίτερα εντυπωσιακά – η Mercedes-Benz έχει καταφέρει στο παρελθόν να τοποθετήσει σε μοντέλα της 2λιτρους κινητήρες με ισχύ ακόμα και πάνω από 450 ίππους, στην περίπτωση της C63 AMG. Εκεί όμως που ξεχωρίζει ο κινητήρας της Toyota είναι στην διαρρύθμισή του.
Η μικρότερη διαδρομή των εμβόλων του κινητήρα θα επιτρέπει στους νέους κινητήρες να είναι πολύ μικρότεροι σε διαστάσεις, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να σχεδιάζουν πιο χαμηλά αυτοκίνητα βελτιώνοντας την αεροδυναμική απόδοση.
Η ροπή η οποία χάνεται ως αποτέλεσμα της μικρής διαδρομής του εμβόλου θα αντισταθμίζεται με την αμεσότητα ενός ηλεκτροκινητήρα. Μάλιστα θα μπορεί να δουλέψει τόσο με βενζίνη, όσο και με βιοκαύσιμα, ενώ στο παιχνίδι μπαίνουν τόσο τα συνθετικά καύσιμα όσο και το υδρογόνο. Επί της ουσίας, θα πρόκειται για έναν υβριδικό κινητήρα, ο οποίος θα επιτυγχάνει υψηλότερα ποσοστά θερμικής απόδοσης.
Oι διαστάσεις του κινητήρα θα επιτρέπουν εφαρμογές τόσο σε εγκάρσιες όσο και σε διαμήκεις διαμορφώσεις, τοποθετώντας τον σε αυτοκίνητα τόσο με εμπρός όσο και με πίσω κίνηση. Θα πρόκειται επομένως για ένα μοτέρ που θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε σπορ μοντέλα και, γνωρίζοντας πως η Toyota σκοπεύει να επαναφέρει ιστορικά ονόματα της αυτοκίνησης στο προσκήνιο, όπως το Celica και το MR2, δεν αποκλείεται ο νέος κινητήρας να δώσει κίνηση σε αυτά τα μοντέλα.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η Toyota σκοπεύει πλέον να ικανοποιήσει τους «petrolheads», τους λάτρεις της οδήγησης. Μπορεί η κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων να έχει συρρικνωθεί, ωστόσο φαίνεται πως η επένδυση της εταιρείας μέσω της Gazoo Racing θα μπορούσε να γοητεύσει και τους πλέον «ρομαντικούς» της αυτοκίνησης.