Toyota, Subaru και Mazda ενώνουν δυνάμεις με σκοπό την ανάπτυξη «πράσινου» κινητήρα βενζίνης

Οι τρεις εταιρείες συνεργάζονται για να δημιουργήσουν έναν ουδέτερο για το περιβάλλον κινητήρα που θα λειτουργεί με συνθετική βενζίνη.

Toyota, Subaru και Mazda ενώνουν δυνάμεις με σκοπό την ανάπτυξη «πράσινου» κινητήρα βενζίνης

Οι τρεις εταιρείες συνεργάζονται για να δημιουργήσουν έναν ουδέτερο για το περιβάλλον κινητήρα που θα λειτουργεί με συνθετική βενζίνη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία καλπάζει με γοργούς ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση. Σπάνια ακούμε πλέον για νέα θερμικά μοτέρ, εκτός αν πρόκειται για την κατάργησή τους. Όχι όμως σήμερα. Η Toyota, η Subaru και η Mazda αποφάσισαν να συνεργαστούν για να παράξουν έναν νέο κινητήρα βενζίνης ο οποίος θα είναι απόλυτα οικολογικός.

Μπορεί να ακούγεται σαν «όνειρο θερινής νυκτός» – ένας βενζινοκινητήρας ο οποίος δεν θα ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον. Οι τρεις εταιρείες όμως θέλουν να το κυνηγήσουν, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία που θα αναπτύξουν προκειμένου η κάθε μία να δημιουργήσει τη δική της γραμμή κινητήρων.

Η Toyota θέλει μια νέα σειρά τετρακύλινδρων κινητήρων, η Subaru θέλει να κρατήσει ζωντανό τον boxer κινητήρα ενώ η Mazda θέλει να αναστήσει τον περιστροφικό Wankel. Αυτοί οι κινητήρες, παρά τις εντελώς διαφορετικές φιλοσοφίες λειτουργίας, θα είναι συμβατοί με διάφορα καύσιμα τα οποία είναι ουδέτερα για το περιβάλλον, όπως το υγρό υδρογόνο, το βιοκαύσιμο και τα συνθετικά καύσιμα. Στόχος είναι οι κινητήρες αυτοί να είναι μικροί σε διαστάσεις, ιδιαίτερα αποδοτικοί και πλήρως συμβατοί με υπάρχοντα υβριδικά σύνολα.

Στην παρουσίαση που έκαναν οι τρεις εταιρείες για να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους, υπήρχαν και ορισμένα δείγματα κινητήρων τα οποία θα μπορούσαν να βρίσκονται κάτω από τα καπό μελλοντικών αυτοκινήτων. Η Mazda έφερε έναν Wankel κινητήρα, ο οποίος «επί της παρούσης χρησιμοποιείται μόνο για τροφοδοσία ενέργειας», όπως στο MX-30. Ωστόσο αυτό δεν αποκλείεται να αλλάξει στο μέλλον, αν η εταιρεία καταφέρει να λύσει τα κύρια προβλήματα του περιστροφικού κινητήρα: δηλαδή την αναξιοπιστία και την υψηλή κατανάλωση καυσίμου.

κινητήρα

Η Subaru έδειξε ένα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς, το οποίο χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο Boxer κινητήρα μαζί με έναν μικρό βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα. Το τοποθέτησε μάλιστα σε ένα καμουφλαρισμένο Subaru Crosstrek.

Η Toyota από την άλλη παρουσίασε δύο «υπό κατασκευή» κινητήρες, 1,5 και 2 λίτρων αντίστοιχα. Η εταιρεία δεν αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά αρκέστηκε στο να πει ότι θα έχουν «υψηλή ισχύ και θερμική απόδοση» – δηλαδή, ποιο ποσοστό της ενέργειας του καυσίμου μετατρέπεται σε κινητική ενέργεια. Αυτή τη στιγμή ένας τυπικός θερμικός κινητήρας μετατρέπει το 30 με 40% της ενέργειας του καυσίμου σε κίνηση, με το υπόλοιπο να χάνεται σε θερμικές απώλειες ή σε τριβές εντός του κινητήρα. Αυτή τη στιγμή, οι κινητήρες της Formula 1 είναι οι πιο αποδοτικοί στον κόσμο, με ποσοστό θερμικής απόδοσης 50%.

Οι τρεις εταιρείες δήλωσαν πως παρά τη συνεργασία τους, θα παραμείνουν αντίπαλοι στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων.

toyota mazda and subaru new combustion engines

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!