Η Abarth έχει μια πλούσια ιστορία στον κλάδο της αυτοκίνησης, παράγοντας βελτιωμένες εκδόσεις για πολλά βενζινοκίνητα μοντέλα της Fiat.
Aυτό όμως το κεφάλαιο της ιστορίας της Abarth φαίνεται πως σύντομα φτάνει στο τέλος του, καθώς η ιταλική εταιρεία ανέφερε πως δεν θα λανσάρει ξανά βενζινοκίνητα μοντέλα.
Ο λόγος; Η υψηλή φορολογία που αναγκάζεται να πληρώνει ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός πελατών στην Ευρώπη για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μιλώντας στο περιοδικό Autocar, ο επικεφαλής της Fiat και της Abarth Europe, Gaetano Thorel, εξήγησε τους λόγους πίσω από ένα τόσο δραστικό μέτρο. Ανέφερε ότι στην Ιταλία, ένα hot hatch που παράγει πάνω από 180 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας από 1.000 έως 2.000 ευρώ. Στον αντίποδα, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις αποφεύγοντας παράλληλα τον φόρο.
Το αποτέλεσμα είναι το τέλος της παραγωγής βενζινοκινητήρων από την Abarth, ακόμα και όταν η Fiat προχωρήσει στην παραγωγή ενός νέου 500 με υβριδικό κινητήρα. Η Abarth δε θα ασχοληθεί με υβριδικά κινητήρια σύνολα, καθώς θεωρεί πως η τεχνολογία περιέχει αρκετούς συμβιβασμούς. Γνωρίζοντας κιόλας πως το 500 Ibrida θα διαθέτει έναν ιδιαίτερα μικρό σε κυβισμό βενζινοκινητήρα, η όποια προσπάθεια βελτίωσης μάλλον ισχνά αποτελέσματα θα απέφερε και δεν θα αιτιολογούσαν την ύπαρξη του διάσημου σκορπιού στο μοντέλο.
Μετά την παραγωγή των Abarth 500e και 600e, το τρίτο μοντέλο της εταιρείας είναι πιθανό να βασίζεται στο Fiat Panda, και πιο συγκεκριμένα στην πιο μεγάλη εκδοχή του, το Grande Panda. Aυτό το μοντέλο θα κάνει την εμφάνισή του κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο 2027.