Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault Twingo θα γίνει η ρετρό απάντηση της γαλλικής εταιρείας στα κινεζικά οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε πριν περίπου έναν χρόνο ενώ εμφανίστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2024. Αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του μοντέλου πρώτης γενιάς που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1992 και μπήκε στην παραγωγή τον Απρίλιο του 1993.
Σύμφωνα με την Renault, το μοντέλο παραγωγής θα είναι «κατά 90%» πιστό στο πρωτότυπο, ενώ οι μικρές αλλαγές που θα υιοθετήσει θα επιτρέψουν την μείωση του κόστους παραγωγής, προκειμένου το νέο Twingo να πωλείται με τιμή «κοντά στα 20.000 ευρώ».
To Auto Express προσέγγισε τον υπεύθυνο για τον σχεδιασμό του πρωτότυπου μοντέλου, Sandeep Bhambra, ο οποίος δήλωσε ότι το μοντέλο θα είναι «όσο πιο μινιμαλιστικό γίνεται» για να γίνει «διαχρονικό».
Συμπλήρωσε πως το πρώτο Twingo σχεδιάστηκε ως ένα «αυτοκίνητο μέσα στο οποίο θα μπορούσε να ζήσει κάποιος». Η Renault αντιμετώπισε το Twingo ως το μικρό αδελφάκι του Espace, κάνοντάς το όσο πιο πρακτικό γινόταν στην καμπίνα. Ως αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με την συμπαθητική του εμφάνιση, κατάφερε να ξεχωρίσει από το Ford Fiesta, το Opel Corsa και το Nissan Micra της εποχής.
Όντας μόλις 3,75 μέτρα σε μήκος, το νέο Twingo θα τοποθετηθεί κάτω από το Renault 5 στην γκάμα της εταιρείας, τόσο σε μέγεθος όσο και σε τιμή. Ωστόσο θα παραμείνει ένα πρακτικό πεντάθυρο μοντέλο, με τους τροχούς τοποθετημένους στις γωνίες για να μεγιστοποιείται ο χώρος για τους επιβάτες.
Το Twingo θα αξιοποιήσει την ίδια πλατφόρμα με τα Renault 4 και 5 και ως αποτέλεσμα, μπορεί να υιοθετήσει περισσότερες σχεδιαστικές ελευθερίες. Ο Bhambra ανέφερε πως: «Όλα τα βασικά εξαρτήματα βρίσκονται στο δάπεδο, ανάμεσα στους τροχούς, ενώ έχει μακρύ μεταξόνιο – περίπου 2,5 μέτρα. Στο μπροστινό μέρος έχουμε ηλεκτρονικά εξαρτήματα, τα οποία ωστόσο είναι τοποθετημένα χαμηλά. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ικανοποιήσουμε τους κανονισμούς ασφάλειας σύγκρουσης και πρόσκρουσης πεζών, αλλά με ένα σχήμα που ξεχωρίζει».
Δεδομένου ότι το πρωτότυπο είναι ιδιαίτερα κοντά στην παραγωγή, περιμένουμε να διατηρηθεί ο σχεδιαστικός χαρακτήρας, με μικρές αλλαγές, όπως στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Λεπτομέρειες, όπως οι τρεις αεραγωγοί στο καπό, θα μπουν στην παραγωγή χωρίς σχεδόν καμία αλλαγή. Ωστόσο, τα χερούλια στις πόρτες του πρωτότυπου ίσως χρειαστούν αλλαγές, καθώς σύμφωνα με τον Bhambra: «Υπάρχει η πιθανότητα {το χερούλι} να πιάσει το χέρι όταν κάποιος ανοίγει την πόρτα, οπότε είναι αρκετά δύσκολο να μπει στην παραγωγή».
Στο εσωτερικό δεν αποκλείεται να δούμε την ίδια καμπίνα με το Renault 5, ωστόσο η χαμηλή τιμή του μοντέλου ίσως το ωθήσει να χρησιμοποιήσει μια πιο λιτή εκδοχή της, ενδεχομένως με μικρότερες οθόνες. Στις βασικές εκδόσεις υπάρχει και το ενδεχόμενο η οθόνη του infotainment να αντικατασταθεί από μια βάση smartphone, για να μειωθεί το κόστος.
Η μπαταρία αναμένεται να είναι μειωμένη σε χωρητικότητα, πάλι για λόγους κόστους. Είναι πιθανό να υιοθετήσει την μικρότερη μπαταρία του R5 (40 kWh), η οποία θα μπορούσε να προσφέρει αυτονομία περί τα 320 χιλιόμετρα. Ο ηλεκτροκινητήρας που θα συνόδευε αυτή τη μπαταρία θα μπορούσε να παράγει περί τους 95 ίππους.
«Έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης {για το Twingo}», σύμφωνα με τον Bhambra. «Αυτό μας δίνει ένα πολύ συγκεκριμένο μέγεθος μπαταρίας, το οποίο μειώνει το βάρος και βελτιώνει την αίσθηση οδήγησης στην πόλη. Αν προσπαθήσουμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα με ένα αυτοκίνητο, τότε αυξάνεται το βάρος, η μπαταρία και περιορίζεται η αίσθηση στο δρόμο».
Όταν το Renault Twingo μπει στην παραγωγή, μέσα στο 2026, αναμένεται να έρθει αντιμέτωπο τόσο με τα αντίστοιχα κινεζικά οικονομικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όσο και με τα νέα Citroen e-C3 και Fiat Grande Panda.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS