Πτώση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το Σεπτέμβριο

Το μερίδιο των επαναφορτιζόμενων υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020

Πτώση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το Σεπτέμβριο

Το μερίδιο των επαναφορτιζόμενων υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020

Η έλλειψη ημιαγωγών έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μείωση της παραγωγής και άρα αύξηση του διαστήματος που μεσολαβεί από την παραγγελία έως την παράδοση ενός νέου αυτοκινήτου. Το φαινόμενο επηρεάζει όλες τις αγορές, ανάμεσά τους και την ελληνική, όπου – σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ – οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 7% το Σεπτέμβριο, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (6.612 έναντι 7.107). Σε σχέση πάντως με τις ταξινομήσεις του Σεπτεμβρίου του 2019 (5.899) καταγράφηκε άνοδος 12,1%. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μετά από την ουσιαστική διακοπή των πωλήσεων στην πρώτη καραντίνα, είχαν καταγραφεί πολύ υψηλές ταξινομήσεις το Σεπτέμβριο του 2020.

Στο εννεάμηνο του 2021 (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος), οι ταξινομήσεις ανέρχονται σε 81.758, καταγράφοντας σημαντική άνοδο 36,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2020 (60.046). Πιο δημοφιλής κατηγορία παραμένει αυτή των σουπερμίνι (B segment), με μερίδιο 29,7%, τη στιγμή που το Σεπτέμβριο του 2020 είχαν μερίδιο 25,6%. Συνδυαστικά τα SUV από όλες τις κατηγορίες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 1 στα 2 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας (μερίδιο 46%).

Όσον αφορά την κατανομή των πωλήσεων ανά καύσιμο, η βενζίνη παραμένει η πιο δημοφιλής επιλογή, με μερίδιο 46,7% το Σεπτέμβριο (τον αντίστοιχο μήνα του 2020 ήταν στο 51%). Το πετρέλαιο συνεχίζει την πτωτική του πορεία, με μερίδιο μόλις 15,5% (έναντι 24,4% το Σεπτέμβριο του 2020). Τα υβριδικά (που δεν φορτίζουν την μπαταρία τους από εξωτερική πηγή) αποτελούν το 25,4% των ταξινομήσεων του Σεπτεμβρίου (18% τον ίδιο μήνα του 2020), ενώ τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα (plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά) υπερδιπλασίασαν το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά, αντιστοιχώντας στο 8,8% (από 3,4%). Σταθερό είναι το ποσοστό για τα μοντέλα φυσικού αερίου (1,8%), ενώ αυτά του υγραερίου αυξήθηκαν ελαφρά από το 1,4% στο 1,8%.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!