Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινήθηκε η αγορά καινούριων αυτοκινήτων τον Αύγουστο. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.192 οχήματα έναντι 8.149 το 2024.
Συνολικά η ελληνική αγορά καταγράφει ελαφρά άνοδο 1,6% το πρώτο οκτάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 έκλεισε στις 99.960 ταξινομήσεις, έναντι 98.374 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Μειωμένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-4,3%), στα ίδια επίπεδα διατηρούνται εκείνες των λεωφορείων (-0,3%).
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Αύγουστος2025 |
Αύγουστος2024 |
Μεταβολή 2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά |
8.192 | 8.149 | 0,5% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) |
769 | 795 | -3,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
48 | 118 | -59,3% |
Ιανουάριος – Αύγουστος2025 |
Ιανουάριος – Αύγουστος2024 |
Μεταβολή2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά |
99.960 | 98.374 | 1,6% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) |
7.387 | 7.715 | -4,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
658 | 660 | -0,3% |
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,3% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 21,2% που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,4%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV με ποσοστό 17,7%.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment |
Αύγουστος2025 |
Αύγουστος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Αύγουστος2025 |
Ιανουάριος – Αύγουστος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A |
4,9% | 5,2% | -0,3 | 7,6% | 7,3% | +0,3 |
A-SUV |
1,9% | 3,5% | -1,6 | 2,4% | 4,4% | -1,9 |
(A TOTAL) |
(6,9%) | (8,7%) | (-1,9) | (10,0%) | (11,7%) | (–1,6) |
B |
18,3% | 22,6% | -4,3 | 21,2% | 24,6% | -3,4 |
B-SUV |
38,4% | 37,4% | +1,0 | 35,3% | 32,8% | +2,5 |
(B TOTAL) |
(56,7%) | (60,0%) | (-3,3) | (56,5%) | (57,4%) | (–0,9) |
C |
5,3% | 5,9% | -0,7 | 6,5% | 6,7% | -0,2 |
C-SUV |
21,4% | 17,0% | +4,4 | 17,7% | 16,1% | +1,6 |
(C TOTAL) |
(26,7%) | (23,0%) | (+3,7) | (24,1%) | (22,8%) | (+1,4) |
D |
0,7% | 1,7% | -1,0 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV |
7,1% | 5,0% | +2,2 | 5,8% | 4,3% | +1,5 |
(D TOTAL) |
(7,8%) | (6,7%) | (+1,2) | (6,8%) | (6,0%) | (+0,8) |
E |
0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV |
0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) |
(0,5%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G |
0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV |
0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) |
(0,4%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS |
0,3% | 0,0% | +0,3 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV |
0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,7% | 0,7% | +0,0 | 1,4% | 1,2% | +0,2 |
(SUV TOTAL) |
(69,5%) | (63,6%) | (+5,9) | (62,0%) | (58,3%) | (+3,7) |
| 100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (49,2%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 8-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό φτάνει το 56% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,3% της αγοράς, ποσοστό που υπολείπεται σημαντικά συγκριτικά με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αύγουστος-Ιούλιος: 15,6%).
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (32,5%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Αύγουστος2025 |
Αύγουστος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Αύγουστος2025 |
Ιανουάριος – Αύγουστος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Ιούλ. ‘25 |
|
Βενζίνη |
25,6% | 32,5% | -6,9 | 32,5% | 39,1% | -6,6 | 28.,3% |
Πετρέλαιο |
4,6% | 4,2% | +0,4 | 3,2% | 8,4% | -5,2 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) |
51,2% | 48,4% | +2,7 | 49,2% | 40,7% | +8,5 | 34,7% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) |
9,9% | 5,9% | +4,0 | 6,8% | 5,4% | +1,4 | 8,6% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) |
5,3% | 6,3% | -1,1 | 5,3% | 4,8% | +0,5 | 15,6% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,4% | 2,6% | +0,8 | 3,0% | 1,5% | +1,5 |
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
| Ιούλιος 2025 | Ιούλιος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Ιούλιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούλιος
2025 |
Μεταβολή |
|
| ΕΕ(1) | 914.680 | 851.567 | +7,4% | 6.491.448 | 6.535.591 | -0,7% |
| ΕΕ 14(2) | 782.905 | 740.615 | +5,7% | 5.629.950 | 5.697.171 | -1,2% |
| ΕΕ(1) + EFTA(3) | 945.202 | 877.289 | +7,7% | 6.718.504 | 6.750.132 | -0,5% |
| Ελλάδα | 13.606 | 12.205 | +11,5% | 91.768 | 90.225 | 1,7% |