Αγορά Αυτοκινήτου: Στις 99.960 οι ταξινομήσεις στο 8-μηνο του 2025

Σταθερή η ελληνική αγορά τον Αύγουστο ο οποίος έκλεισε στα ίδια επίπεδα ταξινομήσεων με πέρσι.

ENVATO

Αγορά Αυτοκινήτου: Στις 99.960 οι ταξινομήσεις στο 8-μηνο του 2025

Σταθερή η ελληνική αγορά τον Αύγουστο ο οποίος έκλεισε στα ίδια επίπεδα ταξινομήσεων με πέρσι.

Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινήθηκε η αγορά καινούριων αυτοκινήτων τον Αύγουστο. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 8.192 οχήματα έναντι 8.149 το 2024.

Συνολικά η ελληνική αγορά καταγράφει ελαφρά άνοδο 1,6% το πρώτο οκτάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 έκλεισε στις 99.960 ταξινομήσεις, έναντι 98.374 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Μειωμένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-4,3%), στα ίδια επίπεδα διατηρούνται εκείνες των λεωφορείων (-0,3%).

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Αύγουστος
 2025
Αύγουστος
 2024
Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά
8.192 8.149 0,5%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
769 795 -3,3%
Καινούργια λεωφορεία
48 118 -59,3%
Ιανουάριος –  Αύγουστος
2025
Ιανουάριος –  Αύγουστος
 2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια επιβατικά
99.960 98.374 1,6%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
7.387 7.715 -4,3%
Καινούργια λεωφορεία
658 660 -0,3%

 

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 35,3% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 21,2% που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,4%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα CSUV με ποσοστό 17,7%.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment
Αύγουστος
 2025
Αύγουστος
 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Αύγουστος
 2025
Ιανουάριος Αύγουστος
 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
4,9% 5,2% -0,3 7,6% 7,3% +0,3
A-SUV
1,9% 3,5% -1,6 2,4% 4,4% -1,9
(A TOTAL)
(6,9%) (8,7%) (-1,9) (10,0%) (11,7%) (1,6)
B
18,3% 22,6% -4,3 21,2% 24,6% -3,4
B-SUV
38,4% 37,4% +1,0 35,3% 32,8% +2,5
(B TOTAL)
(56,7%) (60,0%) (-3,3) (56,5%) (57,4%) (0,9)
C
5,3% 5,9% -0,7 6,5% 6,7% -0,2
C-SUV
21,4% 17,0% +4,4 17,7% 16,1% +1,6
(C TOTAL)
(26,7%) (23,0%) (+3,7) (24,1%) (22,8%) (+1,4)
D
0,7% 1,7% -1,0 1,0% 1,7% -0,7
D-SUV
7,1% 5,0% +2,2 5,8% 4,3% +1,5
(D TOTAL)
(7,8%) (6,7%) (+1,2) (6,8%) (6,0%) (+0,8)
E
0,0% 0,1% -0,1 0,1% 0,1% -0,0
E-SUV
0,5% 0,4% +0,1 0,4% 0,4% +0,0
(E TOTAL)
(0,5%) (0,5%) (-0,0) (0,5%) (0,5%) (+0,0)
F-G
0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% +0,0
F-G-SUV
0,2% 0,3% -0,1 0,2% 0,3% -0,1
(F-G TOTAL)
(0,4%) (0,4%) (-0,0) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS
0,3% 0,0% +0,3 0,3% 0,2% +0,1
MPV
0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI
0,7% 0,7% +0,0 1,4% 1,2% +0,2
(SUV TOTAL)
(69,5%) (63,6%) (+5,9) (62,0%) (58,3%) (+3,7)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0

 

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (49,2%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 8-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid (PHEV), το ποσοστό φτάνει το 56% της συνολικής αγοράς!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,3% της αγοράς, ποσοστό που υπολείπεται σημαντικά συγκριτικά με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αύγουστος-Ιούλιος: 15,6%).

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (32,5%).

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

Αύγουστος
 2025
Αύγουστος
 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Αύγουστος
 2025
Ιανουάριος – Αύγουστος
 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Ιούλ. ‘25
Βενζίνη
25,6% 32,5% -6,9 32,5% 39,1% -6,6 28.,3%
Πετρέλαιο
4,6% 4,2% +0,4 3,2% 8,4% -5,2 9,5%
Υβριδικά (HEV)
51,2% 48,4% +2,7 49,2% 40,7% +8,5 34,7%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
9,9% 5,9% +4,0 6,8% 5,4% +1,4 8,6%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
5,3% 6,3% -1,1 5,3% 4,8% +0,5 15,6%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,0% -0,0 3,3%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
3,4% 2,6% +0,8 3,0% 1,5% +1,5

 

Ευρωπαϊκή αγορά

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:

Ιούλιος 2025 Ιούλιος 2024 Μεταβολή Ιανουάριος – Ιούλιος

2025

Ιανουάριος – Ιούλιος

 2025

 

Μεταβολή

ΕΕ(1) 914.680 851.567 +7,4% 6.491.448 6.535.591 -0,7%
ΕΕ 14(2) 782.905 740.615 +5,7% 5.629.950 5.697.171 -1,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 945.202 877.289 +7,7% 6.718.504 6.750.132 -0,5%
Ελλάδα 13.606 12.205 +11,5% 91.768 90.225 1,7%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!