Αυξημένες κατά 9% ήταν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 14.656 οχήματα έναντι 13.445 το 2024.
Συνολικά ωστόσο η ελληνική αγορά συνεχίζει να καταγράφει πτώση -4,5% το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Μειωμένες είναι και οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-10,5%). Στα λεωφορεία αντίθετα, καταγράφεται σημαντική άνοδος 107,6%!
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Απρίλιος
|
Απρίλιος
|
Μεταβολή
|
|
Καινούργια επιβατικά |
14.656 | 13.445 | 9,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
923 | 819 | 12,7% |
Καινούργια λεωφορεία |
97 | 81 | 19,8% |
Ιανουάριος
|
Ιανουάριος
|
Μεταβολή
|
|
Καινούργια επιβατικά |
47.851 | 50.113 | -4,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
3.312 | 3.701 | -10,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
353 | 170 | 107,6% |
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο τετράμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-4,5%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment |
Απρίλιος2025 |
Απρίλιος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος2025 |
Ιανουάριος – Απρίλιος2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 10,5% | 6,8% | +3,8 | 7,0% | 6,4% | +0,6 |
A-SUV | 2,5% | 4,4% | -1,8 | 2,5% | 2,8% | -0,3 |
(A TOTAL) | (13,1%) | (11,1%) | (+2,0) | (9,5%) | (9,2%) | (+0,3) |
B | 21,3% | 23,9% | -2,6 | 20,9% | 25,4% | -4,5 |
B-SUV | 34,7% | 34,0% | +0,7 | 35,6% | 33,0% | +2,6 |
(B TOTAL) | (56,1%) | (57,9%) | (-1,8) | (56,4%) | (58,4%) | (-1,9) |
C | 7,2% | 6,9% | +0,3 | 7,4% | 7,4% | +0,0 |
C-SUV | 14,9% | 15,3% | -0,4 | 18,0% | 16,5% | +1,5 |
(C TOTAL) | (22,1%) | (22,2%) | (-0,1) | (25,4%) | (23,9%) | (+1,5) |
D | 0,7% | 1,7% | -1,1 | 1,1% | 1,8% | -0,8 |
D-SUV | 5,2% | 3,7% | +1,6 | 5,2% | 4,3% | +0,9 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (5,4%) | (+0,5) | (6,2%) | (6,1%) | (+0,1) |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,6%) | (-0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (-0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,8% | 2,1% | -0,2 | 1,4% | 1,3% | +0,0 |
(SUV TOTAL) | (58,1%) | (58,1%) | (-0,1) | (61,9%) | (57,3%) | (+4,7) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,9%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 4-μηνο έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 5,5% της αγοράς, ποσοστό που θα μπορούσε να είναι υψηλότερο αν το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» λειτουργούσε απρόσκοπτα. Συγκριτικά, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην Ε.Ε βρίσκεται πολύ ψηλότερα, στο 15,2%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,4%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Απρίλιος2025 |
Απρίλιος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος2025 |
Ιανουάριος – Απρίλιος2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Μαρ. ‘25 |
|
Βενζίνη | 35,2% | 45,1% | -9,9 | 34,4% | 41,7% | -7,3 | 28,7% |
Πετρέλαιο | 3,7% | 9,3% | -5,7 | 3,7% | 10,3% | -6,6 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 47,9% | 33,6% | +14,3 | 48,5% | 36,3% | +12,1 | 35,5% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 5,6% | 5,8% | -0,2 | 6,0% | 5,6% | +0,4 | 7,6% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 4,3% | 4,5% | -0,2 | 5,5% | 4,4% | +1,2 | 15,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,4% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,3% | 1,6% | +1,7 | 1,9% | 1,7% | +0,3 |
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2025 |
Μάρτιος 2024 |
Μεταβολή |
Ιαν. – Μάρ. 2025 |
Ιαν. – Μάρ. 2025 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) | 1.029.519 | 1.031.889 | -0,2% | 2.715.008 | 2.768.982 | -1,9% |
ΕΕ 14(2) | 898.828 | 909.856 | -1,2% | 2.363.563 | 2.421.784 | -2,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.065.525 | 1.065.637 | +0,0% | 2.801.555 | 2.849.140 | -1,7% |
Ελλάδα | 12.719 | 12.465 | +2,0% | 33.196 | 36.668 | -9,5% |