Μειωμένες ήταν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 9.818 οχήματα έναντι 11.451 το 2024.
Συνολικά, η ελληνική αγορά καταγράφει πτώση -15,4% το διάστημα Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Μειωμένες είναι και οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-26,9%). Στα λεωφορεία αντίθετα, καταγράφεται σημαντική άνοδος 191,4%!
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Φεβρουάριος 2025 |
Φεβρουάριος 2024 |
Μεταβολή 2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά |
9.818 |
11.451 |
-14,3% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) |
755 |
912 |
-17,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
71 |
23 |
208,7% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος2025 |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 |
Μεταβολή2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά |
20.477 |
24.203 |
-15,4% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) |
1.526 |
2.087 |
-26,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
204 |
70 |
191,4% |
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με σχεδόν ένα στα τρία καινούρια αυτοκίνητα. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-7%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment |
Φεβρουάριος 2025 |
Φεβρουάριος 2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A |
4,7% |
6,3% |
-1,7 |
4,3% |
5,9% |
-1,5 |
A-SUV |
2,4% |
1,4% |
+0,9 |
2,4% |
2,0% |
+0,4 |
(A TOTAL) |
(7,0%) |
(7,8%) |
(-0,8) |
(6,7%) |
(7,9%) |
(-1,2) |
B |
20,0% |
26,0% |
-5,9 |
20,4% |
27,4% |
-7,0 |
B-SUV |
36,5% |
33,6% |
+2,9 |
36,0% |
31,7% |
+4,3 |
(B TOTAL) |
(56,5%) |
(59,6%) |
(-3,0) |
(56,5%) |
(59,1%) |
(–2,6) |
C |
7,3% |
8,2% |
-0,8 |
8,0% |
8,5% |
-0,5 |
C-SUV |
21,1% |
15,2% |
+5,9 |
21,1% |
16,5% |
+4,6 |
(C TOTAL) |
(28,4%) |
(23,4%) |
(+5,1) |
(29,1%) |
(25,0%) |
(+4,1) |
D |
1,1% |
2,6% |
-1,5 |
1,2% |
2,0% |
-0,8 |
D-SUV |
4,7% |
4,6% |
+0,2 |
4,5% |
4,2% |
+0,3 |
(D TOTAL) |
(5,9%) |
(7,1%) |
(-1,3) |
(5,7%) |
(6,2%) |
(-0,5) |
E |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
E-SUV |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
0,5% |
0,3% |
+0,2 |
(E TOTAL) |
(0,5%) |
(0,4%) |
(+0,1) |
(0,6%) |
(0,4%) |
(+0,2) |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
F-G-SUV |
0,3% |
0,4% |
-0,1 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
(F-G TOTAL) |
(0,4%) |
(0,5%) |
(-0,0) |
(0,4%) |
(0,4%) |
(+0,0) |
SPORTS |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
MPV |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,1% |
1,1% |
+0,0 |
1,0% |
0,9% |
+0,1 |
(SUV TOTAL) |
(65,4%) |
(55,5%) |
(+10,0) |
(64,7%) |
(55,0%) |
(+9,6) |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο δίμηνο έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid, το ποσοστό ξεπερνά το 55% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 6,1% της αγοράς, ποσοστό που θα μπορούσε να είναι υψηλότερο αν το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» λειτουργούσε απρόσκοπτα. Συγκριτικά, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην Ε.Ε βρίσκεται πολύ ψηλότερα, στο 15%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές.
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Φεβρου-άριος 2025 |
Φεβρου-άριος 2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν. ‘25 |
|
Βενζίνη |
31,7% |
39,1% |
-7,3 |
33,1% |
39,9% |
-6,7 |
29.,4% |
Πετρέλαιο |
2,4% |
11,2% |
-8,7 |
3,4% |
11,9% |
-8,5 |
10,0% |
Υβριδικά (HEV) |
50,9% |
38,8% |
+12,1 |
49,4% |
37,3% |
+12,1 |
34,9% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) |
6,2% |
4,6% |
+1,6 |
6,7% |
5,5% |
+1,2 |
7,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) |
7,3% |
5,1% |
+2,2 |
6,1% |
4,3% |
+1,8 |
15,0% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
3,3% |
Υγραέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,4% |
1,2% |
+0,2 |
1,3% |
1,1% |
+0,1 |
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2025 |
Ιανουάριος 2024 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
831.201 |
853.249 |
-2,6% |
ΕΕ 14(2) |
720.774 |
741.279 |
-2,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
855.926 |
874.064 |
-2,1% |
Ελλάδα |
10.659 |
12.752 |
-16,4% |