Αγορά Αυτοκινήτου: Πτώση 15.4% στις ταξινομήσεις το πρώτο δίμηνο του 2025

Άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σε σύγκριση με πέρσι.

Αγορά Αυτοκινήτου: Πτώση 15.4% στις ταξινομήσεις το πρώτο δίμηνο του 2025

Άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σε σύγκριση με πέρσι.

Μειωμένες ήταν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 9.818 οχήματα έναντι 11.451 το 2024.

Συνολικά, η ελληνική αγορά καταγράφει πτώση -15,4% το διάστημα Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Μειωμένες είναι και οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-26,9%). Στα λεωφορεία αντίθετα, καταγράφεται σημαντική άνοδος 191,4%!

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Φεβρουάριος 2025
Φεβρουάριος 2024
Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά
9.818
11.451
-14,3%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
755
912
-17,2%
Καινούργια λεωφορεία
71
23
208,7%
Ιανουάριος – Φεβρουάριος
2025
Ιανουάριος –  Φεβρουάριος 2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια επιβατικά
20.477
24.203
-15,4%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
1.526
2.087
-26,9%
Καινούργια λεωφορεία
204
70
191,4%

 

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με σχεδόν ένα στα τρία καινούρια αυτοκίνητα. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-7%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα CSUV.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment
Φεβρουάριος 2025
Φεβρουάριος 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025
Ιανουάριος Φεβρουάριος 2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
4,7%
6,3%
-1,7
4,3%
5,9%
-1,5
A-SUV
2,4%
1,4%
+0,9
2,4%
2,0%
+0,4
(A TOTAL)
(7,0%)
(7,8%)
(-0,8)
(6,7%)
(7,9%)
(-1,2)
B
20,0%
26,0%
-5,9
20,4%
27,4%
-7,0
B-SUV
36,5%
33,6%
+2,9
36,0%
31,7%
+4,3
(B TOTAL)
(56,5%)
(59,6%)
(-3,0)
(56,5%)
(59,1%)
(2,6)
C
7,3%
8,2%
-0,8
8,0%
8,5%
-0,5
C-SUV
21,1%
15,2%
+5,9
21,1%
16,5%
+4,6
(C TOTAL)
(28,4%)
(23,4%)
(+5,1)
(29,1%)
(25,0%)
(+4,1)
D
1,1%
2,6%
-1,5
1,2%
2,0%
-0,8
D-SUV
4,7%
4,6%
+0,2
4,5%
4,2%
+0,3
(D TOTAL)
(5,9%)
(7,1%)
(-1,3)
(5,7%)
(6,2%)
(-0,5)
E
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,5%
0,3%
+0,2
0,5%
0,3%
+0,2
(E TOTAL)
(0,5%)
(0,4%)
(+0,1)
(0,6%)
(0,4%)
(+0,2)
F-G
0,1%
0,1%
+0,1
0,2%
0,1%
+0,1
F-G-SUV
0,3%
0,4%
-0,1
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,4%)
(0,5%)
(-0,0)
(0,4%)
(0,4%)
(+0,0)
SPORTS
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
-0,0
MPV
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
+0,0
MPV-M/COMBI
1,1%
1,1%
+0,0
1,0%
0,9%
+0,1
(SUV TOTAL)
(65,4%)
(55,5%)
(+10,0)
(64,7%)
(55,0%)
(+9,6)
 
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0

 

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο δίμηνο έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid, το ποσοστό ξεπερνά το 55% της συνολικής αγοράς!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 6,1% της αγοράς, ποσοστό που θα μπορούσε να είναι υψηλότερο αν το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» λειτουργούσε απρόσκοπτα. Συγκριτικά, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην Ε.Ε βρίσκεται πολύ ψηλότερα, στο 15%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές.

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

Φεβρου-άριος 2025
Φεβρου-άριος 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
ΙανουάριοςΦεβρουάριος 2025
Ιανουάριος Φεβρουάριος 2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν. ‘25
Βενζίνη
31,7%
39,1%
-7,3
33,1%
39,9%
-6,7
29.,4%
Πετρέλαιο
2,4%
11,2%
-8,7
3,4%
11,9%
-8,5
10,0%
Υβριδικά (HEV)
50,9%
38,8%
+12,1
49,4%
37,3%
+12,1
34,9%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
6,2%
4,6%
+1,6
6,7%
5,5%
+1,2
7,4%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
7,3%
5,1%
+2,2
6,1%
4,3%
+1,8
15,0%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,1%
-0,1
0,0%
0,1%
-0,1
3,3%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
1,4%
1,2%
+0,2
1,3%
1,1%
+0,1

 

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής:

Ιανουάριος 2025
Ιανουάριος 2024
Μεταβολή
ΕΕ(1)
831.201
853.249
-2,6%
ΕΕ 14(2)
720.774
741.279
-2,8%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
855.926
874.064
-2,1%
Ελλάδα
10.659
12.752
-16,4%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!