Τους τελευταίους μήνες βρέθηκαν στα χέρια μας αρκετά υβριδικά SUV αλλά και Crossover, τα οποία αποτελούν κιόλας την πιο δημοφιλή επιλογή των αγοραστών αυτοκινήτων.
Είτε πρόκειται για SUV πόλης, οικογενειακά SUV, ακόμα και πολυτελή Crossover, οι επιλογές είναι αρκετές για να ικανοποιήσουν και τους πιο… απαιτητικούς.
Δείτε παρακάτω 5 υβριδικά SUV και Crossover που βρέθηκαν πρόσφατα στα χέρια μας, την γνώμη μας για αυτά αλλά και links με περισσότερες πληροφορίες.
Audi A3 allstreet
Το Audi A3 είναι διαχρονικά συνυφασμένο με την εικόνα του premium χάτσμπακ και Το allstreet αποτελεί ουσιαστικά την crossover εκδοχή του νέου A3. Tο allstreet στέκεται 3 εκατοστά ψηλότερα από το έδαφος σε σχέση με τα απλά A3, ενώ τα φτερά και τα μαρσπιέ διακοσμούνται με βαμμένα σε σκούρα απόχρωση πλαστικά προστατευτικά, τα οποία κάνουν ωραία αντίθεση ειδικά στη νέα απόχρωση Green District του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Το λανσάρισμα του allstreet στη χώρα μας γίνεται αρχικά με την έκδοση 35 TFSI S tronic. Όπου το «35» στην περίπτωσή μας μεταφράζεται στον αποδοτικότατο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI, ο οποίος συνδυάζει το 48βολτο υβριδικό σύστημα με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλό φορτίο. Το mild hybrid σύνολο αποδίδει 150 ίππους και προσφέρει ζωντάνια στις επιταχύνσεις. Ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6’’ και φτάνει την τελική ταχύτητα των 222 χλμ./ώρα.
Στην πράξη νιώθεις το δυνατό και πρόθυμο μοτέρ να επιταχύνει σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές. Γενικά διακρίνεται και για τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, με εξαίρεση στη χαλαρή οδήγηση με πολύ απαλό γκάζι, εκεί δηλαδή που απενεργοποιoύνται οι 2 από τους 4 κυλίνδρους. Σε αυτή τη συνθήκη, σε κάποιες περιπτώσεις αντιλαμβάνεσαι έναν ανεπαίσθητο αγρίεμα στον ήχο του μοτέρ, σαν βραχνάδα, χωρίς όμως να συνοδεύεται από κόμπιασμα στην απόδοση η κάτι άλλο.
Δείτε περισσότερα για το Audi A3 allstreet
CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 272 PS
Το νέο CUPRA Formentor έρχεται για να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του με το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας να εχει σαφείς εμπνεύσεις Terramar. Θυμίζει ρύγχος καρχαρία, το λογότυπο είναι ενσωματωμένο στο καπό, οι τριγωνικοί matrix LED προβολείς ξεχωρίζουν και το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στο κέντρο των πίσω φώτων, κάνει την δημιουργική λεπτομέρεια.
Μπορεί η εμπορικότερη επιλογή να είναι ένα Formentor 1.5 TSI με κινητήρα 150 ίππων, όμως η βιτρίνα και το πρεστίζ της εποχής θέλει plug-in υβριδικές περιπτώσεις που σέβονται τόσο την απόδοση όσο και την ηλεκτρική τους υπόσταση. Η νέα plug-in εκδοχή της εταιρίας, με τον 1,5 TSI (αντί τον 1,4 TSI), έρχεται αναβαθμισμένη και στο υβριδικό της σύστημα με μεγαλύτερη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh, συνδυαστικής απόδοσης 272 ίππων και 400 Nm ροπής και διπλασιάζει την ηλεκτρική της αυτονομία στα θεωρητικά 117 χλμ.
Με το CUPRA Formentor VZ e-Hybrid των 272 ίππων πήραμε μια γερή γεύση των αναβαθμισμένων δεδομένων του. Στην αστική μας περιήγηση επιβεβαιώσαμε την ήσυχη ηλεκτρική μετακίνηση, όσο και μια αναβαθμισμένη ηλεκτρική αυτονομία που με ευκολία προσφέρει 80-90 χλμ και με ευνοϊκές συνθήκες (απουσία ανηφόρας και ηρεμία στο ρυθμό), σχεδόν επιβεβαιώνει τον κατασκευαστή του.
Δείτε περισσότερα για το CUPRA Formentor VZ e-Hybrid 272 PS
Dacia Duster 1.6 Hybrid 140PS
Το νέο Duster 3ης γενιάς είναι το πρώτο ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που λανσάρεται μετά την αλλαγή της εικόνας της εταιρείας το 2022 (με τα νέα σήματα) και αυτό φαίνεται. Το ολοκαίνουριο μοντέλο έρχεται με εντυπωσιακή εμφάνιση, αναβαθμισμένες off road ικανότητες στις τετρακίνητες εκδόσεις, υβριδικά συστήματα κίνησης, νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και έχει τον ίδιο στόχο με πριν. Nα γίνει δηλαδή το οικογενειακό SUV με το καλύτερο “value for money” στην κατηγορία του.
Η full hybrid έκδοση που απασχολεί τη δοκιμή μας κάνει το ντεμπούτο της σε Duster και είναι και το πρώτο Dacia με υβριδική λειτουργία. Εφαρμόζει την γνωστή τεχνολογία από την φαρέτρα της Renault με έναν βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και δυο ηλεκτροκινητήρες έκαστος στο σκοπό του, να συνδυάζουν το έργο τους. O πρώτος ηλεκτροκινητήρας, αυτός που υπό προϋποθέσεις αναλαμβάνει την κινητικότητα των εμπρός τροχών και συνδράμει τον βενζινοκινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ 49 ίππων και ροπή 205 Nm. O δεύτερος, με 20 ίππους και 50 Nm ροπής λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες και να εκκινεί τον θερμικό κινητήρα των 91 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση της «ορχήστρας» είναι 140 ίπποι και 250 Nm ροπής.
Πρακτικά με τη μπαταρία χορτάτη ενέργεια και χωρίς να υπάρχει απαίτηση για μέγιστη ισχύ ο βασικός ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που δίνει την πρώτη ώθηση και εν συνεχεία κίνηση στο Duster. Ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει όταν ξελιγωθεί η μπαταρία ή όταν το πόδι πέσει βαρύτερα στο δεξί πεντάλ και φυσικά η μεταξύ τους εναλλαγή είναι δεδομένη για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα κατανάλωσης.
Δείτε περισσότερα για το Dacia Duster 1.6 Hybrid 140
Fiat 600 Hybrid
H μαεστρία της Fiat να συνδέει το παρελθόν της με το παρόν σε κατασκευές με χαρακτήρα και διάρκεια στο χρόνο, αποτυπώνεται σήμερα με το σύγχρονο Fiat 600. Οι Ιταλοί με ευστοχία ανέκαθεν στα μικρά και γοητευτικά αυτοκίνητα, έρχονται με ένα σύγχρονο Seicento να τοποθετηθούν στα B-SUV και να κεντρίσουν το συναίσθημα.
Η Hybrid έκδοση του Fiat 600 συνδυάζει τον γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα να απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW μαζί με μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,89 kWh και στάνταρ 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. H συνολική απόδοση κορυφώνεται στους 100 ίππους η ροπή στα 205 Nm, με τις ζωηρές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα) να δίνουν στο Fiat 600 ένα καλό λόγο να βολτάρεις μαζί του.
Στο δρόμο το σύγχρονο Seicento, παρά το SUV ανάστημα (απόσταση από το έδαφος 205 χιλ.), ακολουθεί το ιταλικό πρότυπο, που το θέλει στιβαρό και επικοινωνιακό προς τον οδηγό του. Θα ακολουθήσει τις εντολές σου δεν θα χάσει την επιθυμητή ιδανική γραμμή που σημαδεύεις και θα σε κάνει στιγμιαία να ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα B-SUV.
Δείτε περισσότερα για το Fiat 600 Hybrid
Suzuki S-Cross 1.4Τ 48V Hybrid 2WD 129 PS
Στόχος για τους Ιάπωνες ήταν και παραμένει το αυτονόητο! Η δημιουργία ενός αυθεντικού SUV με σχεδίαση που προσελκύει και δυνατότητες που γοητεύουν, που να συνδυάζει ιδανικά δύο διαφορετικούς κόσμους, τους οποίους η Suzuki γνωρίζει πολύ καλά, είτε η κουβέντα περιστρέφεται στα πρακτικά οικογενειακά αυτοκίνητα, είτε αναλώνεται γύρω από την εκδρομική αναζήτηση στη φύση. Το Suzuki S-Cross συνδυάζει λοιπόν δύο κόσμους σε ένα κομψό, πλούσια εξοπλισμένο και τεχνολογικά προηγμένο πακέτο, που συνολικά, αξίζει να το γνωρίσεις!
Η καρδιά του S-Cross είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος Boosterjet, 1.400άρης, απόδοσης 129 ίππων και 235 Nm ροπή και με μεγάλο εύρος απόδοσης που διευκολύνει στην χρήση είτε αναζητάς τις επιδόσεις είτε την ευκολία σου στην πραγματική αστική μετακίνηση. Ο κινητήρας συνδυάζεται δε με σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης 48 Volt και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά για ακομα καλύτερη αντιμετώπιση της κίνησης στην πόλη, υπάρχει και με 6άρι αυτόματο.
Στο S-Cross θα εκτιμήσεις την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση και την αποτελεσματικότητα στην δραστήρια οδήγηση. Αποδεικνύεται εύστοχο στις εντολές του οδηγού και ευχάριστο για να το ζεις στην πόλη, στο ταξίδι ή στο ορεινό στροφιλίκι.
Δείτε περισσότερα για το Suzuki S-Cross 1.4Τ 48V Hybrid 2WD 129 PS