Άνοδο +5,7% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Ιούνιο του 2024 συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 14.152 καινούρια επιβατικά ΙΧ έναντι 13.393 πέρσι.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καταγράφει σημαντική άνοδο (+10,9%) το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 78.025 ταξινομήσεις επιβατικών (έναντι 70.361).
Άνοδο κατέγραψαν τον Ιούνιο επίσης οι ταξινομήσεις καινούριων φορτηγών (+14,8%) και λεωφορείων (+8,1%).
Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.152 | 13.393 | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.444 | 1.258 | +14,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 40 | 37 | +8,1% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 78.025 | 70.361 | +10,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
5.899 | 5.937 | -0,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 503 | 141 | +256,7% |
Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, τα B–SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) και στην τρίτη τα C–SUV, με πτωτική όμως τάση για αμφότερες τις κατηγορίες. Πιο αναλυτικά:
Segment | Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιαν. – Ιούνιος 2024 | Ιαν. – Ιούνιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 8,2% | 4,7% | +3,5 | 7,2% | 5,7% | +1,6 |
A-SUV | 6,1% | 3,3% | +2,9 | 4,5% | 2,0% | +2,5 |
(A TOTAL) | (14,3%) | (8,0%) | (+6,4) | (11,7%) | (7,6%) | (+4,1) |
B | 23,7% | 24,6% | -0,9 | 25,0% | 28,1% | -3,0 |
B-SUV | 34,3% | 27,2% | +7,2 | 30,9% | 25,2% | +5,7 |
(B TOTAL) | (58,1%) | (51,8%) | (+6,3) | (55,9%) | (53,3%) | (+2,7) |
C | 4,7% | 11,7% | -7,0 | 6,8% | 9,3% | -2,5 |
C-SUV | 16,3% | 20,0% | -3,7 | 17,9% | 21,4% | -3,4 |
(C TOTAL) | (21,0%) | (31,7%) | (-10,7) | (24,8%) | (30,7%) | (-5,9) |
D | 1,8% | 1,4% | +0,4 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 3,1% | 4,8% | -1,7 | 3,7% | 5,3% | -1,6 |
(D TOTAL) | (4,9%) | (6,2%) | (-1,3) | (5,3%) | (6,6%) | (-1,3) |
E | 0,2% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,0 | 0,4% | 0,3% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (+0,0) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,1% | 0,6% | -0,5 | 0,2% | 0,4% | -0,2 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,9% | -0,1 | 1,2% | 0,6% | +0,6 |
(SUV TOTAL) | (60,4%) | (55,8%) | (+4,6) | (57,6%) | (54,4%) | (+3,2) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0) |
Σε επίπεδο καυσίμου, τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν την ανοδική τους τάση καταγράφοντας αύξηση +10,9% από την αρχή του έτους. Τα βενζινοκίνητα παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων, σημειώνοντας ωστόσο πτώση μαζί με τα diesel, τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά BEV και Plug–in Hybrid PHEV) και τα διπλού καυσίμου (LPG, CNG). Συγκεκριμένα:
Ιούνιος 2024 | Ιούνιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιαν. –
Ιούν. ‘24 |
Ιαν. –
Ιούν. ‘23 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μάι. ‘24 |
|
Βενζίνη | 36,9% | 43,9% | -6,9 | 40,7% | 45,1% | -4,4 | 35,5% |
Πετρέλαιο | 7,3% | 13,5% | -6,2 | 9,2% | 14,2% | -5,0 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 45,6% | 30,4% | +15,2 | 39,3% | 28,4% | +10,9 | 29,2% |
Επανα-φορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,5% | 9,9% | -0,4 | 9,5% | 9,7% | -0,3 | 19,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,2% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,7% | 2,0% | -1,3 | 1,4% | 2,3% | -0,9 |
Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Μάιος 2024 | Ιανουάριος- Μάιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 911.697 | 939.521 | -3,0% | 4.594.493 | 4.394.450 | +4,6% |
ΕΕ 14(2) | 790.780 | 825.428 | -4,2% | 4.006.506 | 3.854.582 | +3,9% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 945.223 | 977.010 | -3,3% | 4.741.524 | 4.551.670 | +4,2% |
Ελλάδα | 13.760 | 12.957 | +6,2% | 63.873 | 56.968 | +12,1% |