Οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων το Μάιο

Αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το Μάιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων το Μάιο

Αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το Μάιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το μήνα που μας πέρασε, σε σχέση με πέρυσι. Συνολικά ταξινομήθηκαν 13.765 επιβατικά οχήματα σημειώνοντας αύξηση 6,2% από τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους, οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων έχουν σημειώσει αύξηση 12,1% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας τα 63.878 αυτοκίνητα.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Μάιος 2024 Μάιος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 13.765 12.957 +6,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 752 860 -12,6%
Καινούργια λεωφορεία 293 27 +985,2%
Ιανουάριος – Μάιος 2024 Ιανουάριος – Μάιος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 63.878 56.968 +12,1%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

4.453 4.679 -4,8%
Καινούργια λεωφορεία 463 104 +345,2%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:

Segment Μάιος 2024 Μάιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιαν. – Μάιος 2024 Ιαν.  Μάιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A 10,3% 5,2% +5,1 7,0% 5,9% +1,1
A-SUV 9,1% 2,5% +6,5 4,1% 1,6% +2,5
(A TOTAL) (19,4%) (7,8%) (+11,6) (11,2%) (7,6%) (+3,6)
B 24,2% 25,8% -1,6 25,3% 28,9% -3,6
B-SUV 28,1% 22,7% +5,4 30,1% 24,7% +5,4
(B TOTAL) (52,2%) (48,5%) (+3,8) (55,4%) (53,6%) (+1,8)
C 6,8% 11,0% -4,2 7,3% 8,7% -1,4
C-SUV 15,5% 22,5% -7,1 18,3% 21,7% -3,4
(C TOTAL) (22,2%) (33,5%) (-11,3) (25,6%) (30,4%) (-4,8)
D 1,0% 1,2% -0,2 1,6% 1,3% +0,3
D-SUV 3,0% 7,0% -4,0 3,8% 5,4% -1,6
(D TOTAL) (4,0%) (8,2%) (-4,2) (5,4%) (6,7%) (-1,3)
E 0,1% 0,1% -0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,3% 0,2% +0,1 0,4% 0,3% +0,1
(E TOTAL) (0,4%) (0,3%) (+0,1) (0,5%) (0,4%) (+0,1)
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,3% 0,3% -0,1 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,3%) (0,4%) (-0,1) (0,4%) (0,4%) (-0,1)
SPORTS 0,2% 0,6% -0,4 0,2% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,0% 0,1% -0,1
MPV-M/COMBI 1,3% 0,7% +0,6 1,3% 0,5% +0,8
(SUV TOTAL) (56,1%) (55,3%) (+0,8) (57,0%) (54,1%) (+2,9)
Μάιος 2024 Μάιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιαν. –

Μάιος 2024

Ιαν. –

Μάιος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ

Ιαν. – Απρ. ‘24

Βενζίνη 40,6% 47,4% -6,8 41,5% 45,4% -3,9 35,6%
Πετρέλαιο 7,2% 10,6% -3,5 9,6% 14,4% -4,8 12,9%
Υβριδικά (HEV) 43,5% 28,7% +14,8 37,9% 27,9% +10,0 29,0%
Επανα-φορτιζόμενα (BEV-PHEV) 7,6% 11,2% -3,5 9,4% 9,7% -0,2 19,2%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,4% -0,4 0,1% 0,3% -0,3 3,4%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,1% 1,8% -0,6 1,5% 2,3% -0,8

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Απρίλιο ως εξής:

Απρίλιος 2024 Απρίλιος 2023 Μεταβολή Ιαν. –  Απρίλιος 2024 Ιαν. –  Απρίλιος 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 913.995 803.568 +13,7% 3.683.042 3.454.923 +6,6%
ΕΕ 14(2) 794.104 703.188 +12,9% 3.215.933 3.029.149 +6,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 946.639 832.323 +13,7% 3.796.547 3.574.654 +6,2%
Ελλάδα 13.445 10.239 +31,3% 50.113 44.011 +13,9%

(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!