Αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το μήνα που μας πέρασε, σε σχέση με πέρυσι. Συνολικά ταξινομήθηκαν 13.765 επιβατικά οχήματα σημειώνοντας αύξηση 6,2% από τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους, οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων έχουν σημειώσει αύξηση 12,1% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας τα 63.878 αυτοκίνητα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.765 | 12.957 | +6,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 752 | 860 | -12,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 293 | 27 | +985,2% |
Ιανουάριος – Μάιος 2024 | Ιανουάριος – Μάιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 63.878 | 56.968 | +12,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
4.453 | 4.679 | -4,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 463 | 104 | +345,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιαν. – Μάιος 2024 | Ιαν. – Μάιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 10,3% | 5,2% | +5,1 | 7,0% | 5,9% | +1,1 |
A-SUV | 9,1% | 2,5% | +6,5 | 4,1% | 1,6% | +2,5 |
(A TOTAL) | (19,4%) | (7,8%) | (+11,6) | (11,2%) | (7,6%) | (+3,6) |
B | 24,2% | 25,8% | -1,6 | 25,3% | 28,9% | -3,6 |
B-SUV | 28,1% | 22,7% | +5,4 | 30,1% | 24,7% | +5,4 |
(B TOTAL) | (52,2%) | (48,5%) | (+3,8) | (55,4%) | (53,6%) | (+1,8) |
C | 6,8% | 11,0% | -4,2 | 7,3% | 8,7% | -1,4 |
C-SUV | 15,5% | 22,5% | -7,1 | 18,3% | 21,7% | -3,4 |
(C TOTAL) | (22,2%) | (33,5%) | (-11,3) | (25,6%) | (30,4%) | (-4,8) |
D | 1,0% | 1,2% | -0,2 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 3,0% | 7,0% | -4,0 | 3,8% | 5,4% | -1,6 |
(D TOTAL) | (4,0%) | (8,2%) | (-4,2) | (5,4%) | (6,7%) | (-1,3) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,4%) | (0,3%) | (+0,1) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,6% | -0,4 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,3% | 0,7% | +0,6 | 1,3% | 0,5% | +0,8 |
(SUV TOTAL) | (56,1%) | (55,3%) | (+0,8) | (57,0%) | (54,1%) | (+2,9) |
Μάιος 2024 | Μάιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιαν. –
Μάιος 2024 |
Ιαν. –
Μάιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ
Ιαν. – Απρ. ‘24 |
|
Βενζίνη | 40,6% | 47,4% | -6,8 | 41,5% | 45,4% | -3,9 | 35,6% |
Πετρέλαιο | 7,2% | 10,6% | -3,5 | 9,6% | 14,4% | -4,8 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 43,5% | 28,7% | +14,8 | 37,9% | 27,9% | +10,0 | 29,0% |
Επανα-φορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,6% | 11,2% | -3,5 | 9,4% | 9,7% | -0,2 | 19,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,4% | -0,4 | 0,1% | 0,3% | -0,3 | 3,4% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,1% | 1,8% | -0,6 | 1,5% | 2,3% | -0,8 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2024 | Απρίλιος 2023 | Μεταβολή | Ιαν. – Απρίλιος 2024 | Ιαν. – Απρίλιος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 913.995 | 803.568 | +13,7% | 3.683.042 | 3.454.923 | +6,6% |
ΕΕ 14(2) | 794.104 | 703.188 | +12,9% | 3.215.933 | 3.029.149 | +6,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 946.639 | 832.323 | +13,7% | 3.796.547 | 3.574.654 | +6,2% |
Ελλάδα | 13.445 | 10.239 | +31,3% | 50.113 | 44.011 | +13,9% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.