Έρχονται αποτελεσματικότεροι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα

Στο στόχαστρο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπαίνουν για ακόμη μια φορά τα ανασφάλιστα οχήματα αλλά και όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Οι διασταυρώσεις θα γίνονται κάθε 1-2 μήνες αντί για μια φορά στα 5-10 χρόνια που ισχύει σήμερα.

Έρχονται αποτελεσματικότεροι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα

Στο στόχαστρο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπαίνουν για ακόμη μια φορά τα ανασφάλιστα οχήματα αλλά και όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Οι διασταυρώσεις θα γίνονται κάθε 1-2 μήνες αντί για μια φορά στα 5-10 χρόνια που ισχύει σήμερα.

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα αντικαταστήσει το σύστημα διασταυρώσεων που ισχύει σήμερα και θα θεσπίσει ένα νέο σύστημα αυτόματου εντοπισμού. Η κίνηση αυτή έρχεται αφόρου έχει διαπιστωθεί ότι πάνω από 500.000 ανασφάλιστα οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που πρόκειται να κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση το επόμενο διάστημα, καθιερώνεται νέο σύστημα με το οποίο θα διενεργούνται online πολλαπλοί έλεγχοι κάθε χρόνο (ενδεχομένως ανά 3 ή 4 μήνες σε πρώτη φάση και συχνότερα στη συνέχεια κάθε 1-2 μήνες) αντί για μία φορά στα 5 ή 10 χρόνια, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.

Με το ισχύον σύστημα, οι παραλείψεις ασφάλισης οχημάτων εντοπίζονται μόνο σε τυχαίους ελέγχους της Τροχαίας. Αντιθέτως, οι ποινές και τα πρόστιμα που έχουν προκύψει από τη ηλεκτρονική διασταύρωση δεν ανάγκαζαν τελικά τους παραβάτες να συμμορφωθούν. Το αποτέλεσμα ήταν να συνεχίζουν χιλιάδες οχήματα να κυκλοφορούν ανασφάλιστα.

Η νέα βάση δεδομένων θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Αλλαγές αναμένεται να έρθουν και στα πρόστιμα που επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ. Οι νέες διατάξεις θα κατατεθούν σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΟ, με τίτλο «Ενσωμάτωση Οδηγίας 2021/2118 για την υποχρεωτική ασφάλιση ευθύνης από την κυκλοφορία (Motor Insurance Directive – MID)».

Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λαμβάνουν ειδοποιητήρια μέσα από τα οποία θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ, το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους.

Σε όσους δεν πληρώσουν το αρχικό πρόστιμο 250 ευρώ, θα επιβάλλεται στη συνέχεια πρόστιμο 500 ευρώ ενώ θα έρθουν αντιμέτωποι και με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες, καθώς και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

Εκτός όμως από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, στο στόχαστρο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπαίνουν και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους κατόχους των οχημάτων θα επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ ενώ αν η παράβαση διαπιστωθεί σε έλεγχο της Τροχαίας το πρόστιμο διαμορφώνεται στα 400 ευρώ.

Παράλληλα, σχεδιάζεται νέο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με επιβολή κλιμακωτών κυρώσεων, ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών, μέτρο που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2025. Όσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας, τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Αυτή τη στιγμή το πρόστιμο είναι οριζόντιο, και ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!