Πτώση 6,1% στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάρτιο συγκριτικά με πέρσι

Παραμένει θετικό το πρόσημο της ελληνικής αγοράς για το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Πτώση 6,1% στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάρτιο συγκριτικά με πέρσι

Παραμένει θετικό το πρόσημο της ελληνικής αγοράς για το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Πτώση 6,1% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Μάρτιο του 2024 συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, βλέπουμε πως τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 12.478 επιβατικά ΙΧ έναντι 13.284 πέρσι.

Παρόλα αυτά, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παραμένει ανοδική (+8,6%) το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 36.681 ταξινομήσεις επιβατικών.

Σημαντική πτώση κατέγραψαν τον Μάρτιο και οι ταξινομήσεις φορτηγών (-29,4%), ενώ άνοδο είχαμε στα καινούρια λεωφορεία (+35.7%).

Ταξινομήσεις οχημάτων Μάρτιος 2024 Μάρτιος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 12.478 13.284 -6,1%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

790 1.119 -29,4%
Καινούργια λεωφορεία 19 14 +35,7%
 
Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 36.681 33.772 +8,6%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

2.877 3.064 -6,1%
Καινούργια λεωφορεία 89 63 +41,3%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, τα B-SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία περίπου νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) και στην τρίτη τα C-SUV, με πτωτική όμως τάση για αμφότερες τις κατηγορίες.

Πιο αναλυτικά:

Segment Μάρτιος 2024 Μάρτιος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 Ιανουάριος Μάρτιος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 6,4% 5,6% +0,7 6,0% 5,7% +0,3
A-SUV 2,7% 1,1% +1,7 2,2% 1,1% +1,1
(A TOTAL) (9,1%) (6,7%) (+2,4) (8,2%) (6,8%) (+1,5)
B 23,7% 25,5% -1,8 26,2% 30,7% -4,5
B-SUV 31,5% 26,8% +4,7 30,5% 25,9% +4,6
(B TOTAL) (55,2%) (52,4%) (+2,9) (56,7%) (56,6%) (+0,1)
C 5,8% 7,7% -1,9 7,6% 7,1% +0,5
C-SUV 21,4% 23,8% -2,5 19,3% 21,8% -2,4
(C TOTAL) (27,1%) (31,5%) (-4,3) (26,9%) (28,9%) (-2,0)
D 1,5% 2,0% -0,5 1,8% 1,3% +0,5
D-SUV 4,4% 5,9% -1,5 4,3% 4,9% -0,6
(D TOTAL) (6,0%) (7,9%) (-1,9) (6,1%) (6,2%) (-0,1)
E 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% +0,1
E-SUV 0,5% 0,4% +0,1 0,4% 0,4% -0,0
(E TOTAL) (0,7%) (0,5%) (+0,2) (0,5%) (0,5%) (+0,0)
F-G 0,1% 0,1% -0,0 0,1% 0,2% -0,1
F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,1 0,3% 0,3% +0,0
(F-G TOTAL) (0,3%) (0,4%) (-0,1) (0,3%) (0,4%) (-0,1)
SPORTS 0,3% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% -0,0
MPV 0,0% 0,1% -0,1 0,0% 0,1% -0,1
MPV-M/COMBI 1,3% 0,4% +0,9 1,0% 0,4% +0,7
(SUV TOTAL) (60,7%) (58,3%) (+2,4) (57,0%) (54,3%) (+2,6)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0

 

Σε επίπεδο καυσίμου, τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν την ανοδική τους τάση πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο τα βενζινοκίνητα, που παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων. Πτώση καταγράφουν τα diesel, αλλά και τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά BEV και Plug-in Hybrid PHEV).

Συγκεκριμένα:

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο

Μάρτιος 2024 Μάρτιος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Μάρτιος 2024

Ιανουάριος –

Μάρτιος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Φεβ. ‘24

Βενζίνη 41,7% 44,3% -2,7 40,5% 44,2% -3,7 35,5%
Πετρέλαιο 8,1% 12,2% -4,1 10,6% 16,6% -6,0 12,9%
Υβριδικά (HEV) 37,4% 28,8% +8,6 37,3% 27,2% +10,2 28,9%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,9% 11,6% -1,7 9,8% 9,4% +0,4 19,3%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,3% -0,2 3,4%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

2,7% 2,7% +0,0 1,7% 2,4% -0,7

 

Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:

  Φεβρουάριος2024 Φεβρουάριος 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 883.608 802.435 +10,1%
ΕΕ 14(2) 770.534 701.966 +9,8%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 910.173 828.437 +9,9%
Ελλάδα 11.451 9.956 +15,0%
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!