Πτώση 6,1% κατέγραψαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών τον Μάρτιο του 2024 συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2023. Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ύστερα την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ, βλέπουμε πως τον περασμένο μήνα παραδόθηκαν 12.478 επιβατικά ΙΧ έναντι 13.284 πέρσι.
Παρόλα αυτά, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παραμένει ανοδική (+8,6%) το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, φτάνοντας τις 36.681 ταξινομήσεις επιβατικών.
Σημαντική πτώση κατέγραψαν τον Μάρτιο και οι ταξινομήσεις φορτηγών (-29,4%), ενώ άνοδο είχαμε στα καινούρια λεωφορεία (+35.7%).
Ταξινομήσεις οχημάτων | Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 |
Καινούργια επιβατικά | 12.478 | 13.284 | -6,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
790 | 1.119 | -29,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 19 | 14 | +35,7% |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 | Μεταβολή
2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 36.681 | 33.772 | +8,6% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
2.877 | 3.064 | -6,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 89 | 63 | +41,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, τα B-SUV παραμένουν στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε επίπεδο κατηγοριών της αγοράς, με ένα στα τρία περίπου νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιανουάριο, να ανήκουν στο συγκεκριμένο segment. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα σουπερμίνι (κατηγορία Β) και στην τρίτη τα C-SUV, με πτωτική όμως τάση για αμφότερες τις κατηγορίες.
Πιο αναλυτικά:
Segment | Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,4% | 5,6% | +0,7 | 6,0% | 5,7% | +0,3 |
A-SUV | 2,7% | 1,1% | +1,7 | 2,2% | 1,1% | +1,1 |
(A TOTAL) | (9,1%) | (6,7%) | (+2,4) | (8,2%) | (6,8%) | (+1,5) |
B | 23,7% | 25,5% | -1,8 | 26,2% | 30,7% | -4,5 |
B-SUV | 31,5% | 26,8% | +4,7 | 30,5% | 25,9% | +4,6 |
(B TOTAL) | (55,2%) | (52,4%) | (+2,9) | (56,7%) | (56,6%) | (+0,1) |
C | 5,8% | 7,7% | -1,9 | 7,6% | 7,1% | +0,5 |
C-SUV | 21,4% | 23,8% | -2,5 | 19,3% | 21,8% | -2,4 |
(C TOTAL) | (27,1%) | (31,5%) | (-4,3) | (26,9%) | (28,9%) | (-2,0) |
D | 1,5% | 2,0% | -0,5 | 1,8% | 1,3% | +0,5 |
D-SUV | 4,4% | 5,9% | -1,5 | 4,3% | 4,9% | -0,6 |
(D TOTAL) | (6,0%) | (7,9%) | (-1,9) | (6,1%) | (6,2%) | (-0,1) |
E | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
E-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,5%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,3% | 0,4% | +0,9 | 1,0% | 0,4% | +0,7 |
(SUV TOTAL) | (60,7%) | (58,3%) | (+2,4) | (57,0%) | (54,3%) | (+2,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σε επίπεδο καυσίμου, τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν την ανοδική τους τάση πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο τα βενζινοκίνητα, που παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων. Πτώση καταγράφουν τα diesel, αλλά και τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά BEV και Plug-in Hybrid PHEV).
Συγκεκριμένα:
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο |
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Μάρτιος 2024 |
Ιανουάριος –
Μάρτιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Φεβ. ‘24 |
Βενζίνη | 41,7% | 44,3% | -2,7 | 40,5% | 44,2% | -3,7 | 35,5% |
Πετρέλαιο | 8,1% | 12,2% | -4,1 | 10,6% | 16,6% | -6,0 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 37,4% | 28,8% | +8,6 | 37,3% | 27,2% | +10,2 | 28,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,9% | 11,6% | -1,7 | 9,8% | 9,4% | +0,4 | 19,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,4% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,7% | 2,7% | +0,0 | 1,7% | 2,4% | -0,7 |
Σε επίπεδο ΕΕ, τέλος, και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος2024 | Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 883.608 | 802.435 | +10,1% |
ΕΕ 14(2) | 770.534 | 701.966 | +9,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 910.173 | 828.437 | +9,9% |
Ελλάδα | 11.451 | 9.956 | +15,0% |