Αυξημένες κατά +15,1% ήταν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο του 2024 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΑΑ και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Αύξηση καταγράφηκε επίσης στις πωλήσεις φορτηγών (+6%) και λεωφορείων (+9,5%).
Από την αρχή του έτους (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024) η αύξηση στις ταξινομήσεις συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2023 φτάνει +18,2% στα επιβατικά οχήματα, +7% στα φορτηγά και +42,9% στα λεωφορεία.
Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις για τον Φεβρουάριο και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.459 | 9.956 | +15,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
906 | 855 | +6,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 23 | 21 | +9,5% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή
2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 24.211 | 20.488 | +18,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
2.081 | 1.945 | +7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 70 | 49 | +42,9% |
Όσο αφορά τις ταξινομήσεις επιβατικών ανά κατηγορία, τα B–SUV συνεχίζουν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό (31,5%) με τα σουπερμίνι να ακολουθούν (26%) και τα C–SUV (17,4%) να κλείνουν την πρώτη τριάδα.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών ως τον Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,3% | 5,6% | +0,6 | 5,9% | 5,7% | +0,1 |
A-SUV | 1,4% | 0,9% | +0,5 | 1,9% | 1,1% | +0,9 |
A TOTAL | 7,7% | 6,5% | +1,1 | 7,8% | 6,8% | +1,0 |
B | 26,0% | 29,4% | -3,4 | 27,4% | 34,0% | -6,6 |
B-SUV | 31,5% | 26,0% | +5,5 | 29,9% | 25,3% | +4,6 |
B TOTAL | 57,5% | 55,3% | +2,1 | 57,4% | 59,3% | -1,9 |
C | 8,2% | 7,3% | +0,9 | 8,5% | 6,8% | +1,7 |
C-SUV | 17,4% | 23,7% | -6,3 | 18,3% | 20,5% | -2,1 |
C TOTAL | 25,6% | 31,0% | -5,4 | 26,8% | 27,2% | -0,4 |
D | 2,6% | 1,1% | +1,5 | 2,0% | 0,8% | +1,1 |
D-SUV | 4,6% | 4,7% | -0,1 | 4,2% | 4,3% | -0,0 |
D TOTAL | 7,2% | 5,8% | +1,4 | 6,2% | 5,1% | +1,1 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,3% | 0,4% | -0,0 |
E TOTAL | 0,4% | 0,5% | -0,0 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,4% | +0,0 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 0,2% | +0,9 | 0,9% | 0,4% | +0,5 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,5% | 55,9% | -0,4 | 55,0% | 51,7% | +3,3) |
Εντυπωσιακή τον περασμένο μήνα ήταν η επίδοση των υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, σε ότι αφορά στην κατανομή των ταξινομήσεων ανά καύσιμο. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των υβριδικών HEV αυξήθηκε κατά +10,4% συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του ’23, φτάνοντας το 38,8% και πλησιάζοντας σε απόσταση αναπνοής τη βενζίνη (39%)!
Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν τα πετρελαιοκίνητα (-8%), ενώ μέτρια ήταν η επίδοση των επαναφορτιζόμενων (αμιγώς ηλεκτρικά BEV και Plug–in υβριδικά), καταγράφοντας αύξηση μόλις +0,7%.
Φεβρουάριος 2024 | Φεβρουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Φεβρουάριος 2024 |
Ιανουάριος –
Φεβρουάριος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν. ‘24 |
|
Βενζίνη | 39,0% | 40,8% | -1,8 | 39,9% | 44,1% | -4,2 | 35,2% |
Πετρέλαιο | 11,2% | 19,2% | -8,0 | 11,9% | 19,5% | -7,6 | 13,4% |
Υβριδικά (HEV) | 38,8% | 28,4% | +10,4 | 37,3% | 26,1% | +11,2 | 28,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,6% | 9,0% | +0,7 | 9,7% | 7,9% | +1,9 | 18,7% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,9% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,2% | 2,3% | -1,1 | 1,1% | 2,1% | -1,0 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 851.690 | 760.016 | +12,1% |
ΕΕ 14(2) | 741.237 | 663.258 | +11,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 872.505 | 779.042 | +12,0% |
Ελλάδα | 12.752 | 10.532 | +21,1% |