Αρνητική πρωτιά της Ελλάδας: Έχουμε τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι ο μεγαλύτερος και ξεπερνά τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12,3.

Αρνητική πρωτιά της Ελλάδας: Έχουμε τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι ο μεγαλύτερος και ξεπερνά τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12,3.

Μια τετραπλή αρνητική πρωτιά κατέχει και επίσημα πλέον η χώρα μας, σε ότι αφορά την ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της. Σύμφωνα με τη νεότερη μελέτη της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που αφορά στοιχεία έως και το 2022, η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα επιβατικά αυτοκίνητα (17,3 έτη), τα επαγγελματικά van (21,4 έτη), τα φορτηγά (23 έτη) και τα λεωφορεία (18,8).

Σημειώστε πως ο μέσος όρος της ΕΕ για τα επιβατικά οχήματα είναι 12,3 έτη, για τα van 12,5 έτη, για τα φορτηγά 13,9 έτη και για τα λεωφορεία 12,5 έτη.

Στα επιβατικά, τον δεύτερο γηραιότερο στόλο έχει η Εσθονία με μέσο όρο τα 16,8 έτη, ενώ ακολουθεί η Τσεχία με 15,6 έτη. Στον αντίποδα βρίσκονται το Λουξεμβούργο (7,6 έτη), η Δανία (8,5 έτη) και η Αυστρία (8,7 έτη).

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, η συντριπτική πλειονότητα των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι βενζινοκίνητα. Συγκεκριμένα, τη βενζίνη ως καύσιμο χρησιμοποιεί το 89,6% του συνόλου, diesel το 8,7%, ενώ πολύ χαμηλά παραμένουν τα ποσοστά για τα αμιγώς ηλεκτρικά (0,1%), τα υβριδικά (1,2%), τα plug-in hybrid (0.1%) και τα διπλού καυσίμου, που καίνε υγραέριο και βενζίνη (LPG, 0,1%) ή φυσικό αέριο και βενζίνη (CNG, 0,1%).

Στα van τα diesel αποτελούν το 38,6% του συνόλου και ακολουθούν τα βενζινοκίνητα με ποσοστό 35,3%.

Ένα ακόμη στατιστικό που μας δίνει η μελέτη είναι πως το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν συνολικά 6.704.305 οχήματα, έναντι 6.311.567 το 2018. Στοιχείο που εξηγεί και την ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στους ελληνικούς δρόμους μετά την πανδημία. Από αυτά, τα 5,5 εκατομμύρια περίπου είναι επιβατικά. Πιο αναλυτικά, αντιστοιχούν 525 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, ποσοστό αυξημένο σημαντικά σε σχέση με το 2018 (481 επιβατικά / 1.000 κατοίκους). Στην Ε.Ε. ο μέσος όρος επιβατικών είναι 567 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.

Σε ότι αφορά τα επαγγελματικά (van, φορτηγά, λεωφορεία), αντιστοιχούν 116 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 85 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Συνολικά, 289.601.441 οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (στοιχεία 2022).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!