Bugatti EB 110 και Bugatti Centodieci: Συνάντηση κορυφής

Το hypercar συναντά δύο ιστορικά αγωνιστικά στην πίστα δοκιμών του Nardo, στη νότια Ιταλία

Bugatti EB 110 και Bugatti Centodieci: Συνάντηση κορυφής

Το hypercar συναντά δύο ιστορικά αγωνιστικά στην πίστα δοκιμών του Nardo, στη νότια Ιταλία

Η Bugatti χρησιμοποιεί πολλά χρόνια την πίστα Nardò στη Νότια Ιταλία ως πεδίο εξέλιξης των μοντέλων της, υποβάλλοντας τα σε ακραίες δοκιμασίες. H Centodieci και δύο ιστορικές EB 110 συναντήθηκαν και έκαναν για πρώτη φορά μια βόλτα μαζί εκεί.

Λίγο πριν η Centodieci βγει σε παραγωγή, το 2022, οι μηχανικοί είχαν την ευκαιρία να τελειοποιήσουν το στήσιμο του hypercar στην πίστα δοκιμών. Η παραγωγή της θα γίνεται στο χέρι, στο ατελιέ της εταιρίας στο Molshheim ως φόρος τιμής στην θρυλική EB 110 που υπήρξε ορόσημο στο δρόμο προς την αναβίωση της μάρκας το 1998.

Μια ομάδα 20 ατόμων θα εργαστεί για περίπου δύο εβδομάδες πάνω στο νέο μοντέλο. «Δοκιμάζουμε όλα τα δεδομένα που είχαμε προσομοιώσει στο παρελθόν, υπό πραγματικές συνθήκες σε υψηλές ταχύτητες και υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες για να βεβαιωθούμε ότι η Centodieci είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε περιοχής» , λέει ο Lars Fischer, επικεφαλής του τμήματος δοκιμών για το πλαίσιο.

Παρών εκεί και ο οδηγός δοκιμών Loris Bicocchi , ο οποίος κάνει ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο. «Σήμερα, όταν είδα τα δύο αγωνιστικά αυτοκίνητα Bugatti EB 110 να κατεβαίνουν από το φορτηγό, ένιωσα αμέσως 30 χρόνια νεότερος», λέει ο Ιταλός, ο οποίος συμμετείχε στην εξέλιξη των αυτοκινήτων της Bugatti κάνοντας αμέτρητα χιλιόμετρα σε πίστες σαν το Nardò.

Ένα από αυτά ήταν το μπλε EB 110 LM, ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο καθώς είναι ένα από τα δύο επίσημα εργοστασιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα που συμμετείχε στις 24 ώρες του Le Mans το 1994. Ο κινητήρας V12 με τέσσερις υπερσυμπιεστές αποδίδει ισχύ 660 ίππων και τόσο το πλαίσιο, όσο και η καμπίνα των επιβατών έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τους αγώνες αντοχής. Το αγωνιστικό μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 3,2’’. Οι βελτιώσεις επικεντρώθηκαν στο να μειωθεί το βάρος, να και να είναι πολύ γρήγορο.

Ήταν ακριβώς αυτό που ο Romano Artioli φιλοδοξούσε να επιτύχει όταν επανέφερε τη Bugatti στη ζωή μετά από μια μακρά απουσία. Στις 15 Σεπτεμβρίου 1990, ο Artioli εγκαινίασε ένα νέο εργοστάσιο στο Campogalliano. Και ένα χρόνο αργότερα, στις 15 Σεπτεμβρίου 1991, στα 110α γενέθλια του Ettore Bugatti, παρουσιάστηκε η EB 110.  Αυτό το κουπέ με κινητήρα V12 3,5 λίτρων, 610 PS, τέσσερις υπερσυμπιεστές, κίνηση σε όλους τους τροχούς και ελαφριά καμπίνα από ανθρακονήματα έχει τελική ταχύτητα τα 351 km/h, που είναι παγκόσμιο ρεκόρ για ένα σπορ αυτοκίνητο παραγωγής.

« Έχω συνδέσει την EB 110 με την καλύτερη περίοδο της επαγγελματικής μου ζωής. Αν και είχα εργαστεί ως οδηγός δοκιμών για μια άλλη μάρκα από το 1974, ήμουν σε θέση να μάθω πολλά με τη Bugatti από το 1989», αναφέρει ο Loris Bicocchi. Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε πάνω σε λευκή κόλλα χαρτί, με όλα τα στοιχεία του να πρέπει να σχεδιαστούν εξ αρχής. Ο κινητήρας, η κίνηση σε όλους τους τροχούς, το πλαίσιο, η καμπίνα και το αμάξωμα. Ο Ιταλός εργαζόταν στη Bugatti μέχρι το 1995.

«Είναι πολύ συγκινητική στιγμή για εμένα να μπορώ να δω και να οδηγήσω ξανά αυτά τα αυτοκίνητα και να οδηγήσω και το νέο Centodieci», λέει ο Loris Bicocchi μετά από μερικούς γρήγορους γύρους με τα μοντέλα.

Η εξαιρετικά σπάνια Bugatti Centodieci θα ξεκινήσει την παραγωγή της μέσα στην επόμενη χρονιά. Θα κατασκευαστούν μόλις 10 κομμάτια για πολύ εξαιρετικούς πελάτες που θα μπορούν να καλύψουν το κόστος των οκτώ εκατομμυρίων ευρώ του μοντέλου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!