Nichols N1A: Όπλο για την πίστα με στυλ από τα ‘60s

Ο θρυλικός μηχανολόγος της Formula 1, Steve Nichols, παρουσιάζει το έτοιμο για παραγωγή N1A από τη Nichols Cars, ένα αυτοκίνητο που τιμά την πρώτη McLaren και είναι σχεδιασμένο για ατελείωτες ώρες απόλαυσης στην πίστα.

Nichols N1A: Όπλο για την πίστα με στυλ από τα ‘60s

Ο θρυλικός μηχανολόγος της Formula 1, Steve Nichols, παρουσιάζει το έτοιμο για παραγωγή N1A από τη Nichols Cars, ένα αυτοκίνητο που τιμά την πρώτη McLaren και είναι σχεδιασμένο για ατελείωτες ώρες απόλαυσης στην πίστα.

Η Nichols Cars αποκάλυψε το έτοιμο για παραγωγή N1A, το εμπνευσμένο από την Can-Am βρετανικό supercar βάρους μόλις των 900 κιλών που αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών: την πρώτη McLaren (M1A), που αγωνίστηκε στο Πρωτάθλημα Can-Am της Βόρειας Αμερικής. Με επικεφαλής τον διάσημο μηχανολόγο που έχει γράψει ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, Steve Nichols, η Nichols Cars δημιούργησε το N1A για τον δρόμο, ένα ελαφρύ, σπορ αυτοκίνητο με κίνηση στον πίσω άξονα, ελάχιστα βοηθήματα για τον οδηγό και ατμοσφαιρικό κινητήρα V8.

Ιδρύοντας την Nichols Cars το 2017, ο Steve Nichols και ο CEO, John Minett, έθεσαν ως στόχο τη δημιουργία ενός αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου για απαιτητικούς οδηγούς, το οποίος θα παρείχε μια καθηλωτική και άκρως συναισθηματική εμπειρία. Το N1A στοχεύει να τραβήξει την προσοχή με τον διαχρονικό σχεδιασμό και τις εντυπωσιακές μηχανολογικές προδιαγραφές που στοχεύουν στο πραγματικό νόημα της οδήγησης: να έχεις τον έλεγχο.

Παίρνοντας το όνομά του από τον ίδιο τον Steve Nichols και αντλώντας έμπνευση από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της χρυσής εποχής με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, το N1A έχει εισέλθει στην τελευταία φάση της εξέλιξης του και παρουσιάζεται σήμερα στην τελική του μορφή, έτοιμο να μπει στην παραγωγή.

Μαζί με απίστευτα ταλαντούχα άτομα που συνάντησαν όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις γωνιές της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι Nichols και Minett ξεκίνησαν ένα ταξίδι για να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της σημερινής τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, εμπνευσμένο από αγωνιστικά αυτοκίνητα του παρελθόντος, αλλά κατασκευασμένο για απόλαυση στον ανοιχτό δρόμο.

Η σχέση με τη McLaren

Ένα διάσημο όνομα στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κυρίως στη Formula 1, ο Steve Nichols εργάστηκε στη McLaren στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και ήταν από τους πρωτοπόρους της εφαρμογής ανθρακονημάτων στα μονοθέσια της Formula 1, ένα υλικό που είναι πλέον συνηθισμένο στα περισσότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα σήμερα.

Όταν έγινε επικεφαλής σχεδιαστής στη McLaren το 1987, το πρώτο μονοθέσιο που σχεδίασε, η MP4/3, οδήγησε τον Γάλλο Alain Prost σε τρεις νίκες.

Στο αποκορύφωμα της αντιπαλότητας μεταξύ των θρύλων Ayrton Senna και Alain Prost, το δεύτερο μονοθέσιο που επέβλεψε ο Nichols θεωρείται συχνά ως το πιο εμβληματικό μονοθέσιο της Formula 1, η πανίσχυρη McLaren MP4/4. Αυτό το μονοθέσιο κέρδισε 15 από τα 16 Grand Prix του Πρωταθλήματος F1 το 1988 και οδήγησε τον Βραζιλιάνο Ayrton Senna στην κατάκτηση του πρώτου από τους τρεις τίτλους του στη Formula 1. Η McLaren – Honda MP4/4 εξακολουθεί να είναι το πιο κυρίαρχο μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1, αν και η Red Bull – Honda απειλεί φέτος να σπάσει αυτό το ρεκόρ.

Αργότερα, ο Nichols εργάστηκε σε ομάδες όπως η Ferrari, η Jaguar, η Jordan και η Sauber, πριν τελικά επιστρέψει στη McLaren στα τέλη της δεκαετίας του 1990, την εποχή που αγωνιζόταν μαζί της ο Mika Hakkinen. Tο μαγικό άγγιγμα του Nichols ακολούθησε τον Φινλανδό καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του στη Formula 1.

Πιστεύοντας ακράδαντα ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ‘60 είχαν μια διαφορετική γοητεία και είναι από τα καλύτερα που δημιουργήθηκαν ποτέ, καθώς ήταν η τελευταία φορά που ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είχε οποιαδήποτε ομοιότητα με οτιδήποτε άλλο συναντάς στους δρόμους, στόχος του Nichols ήταν να μεταφέρει αυτή την κληρονομιά της αυτοκινητοβιομηχανίας στη N1A.

Αντλώντας έμπνευση από την πρωτότυπη McLaren M1A, τα κομψά πάνελ του αμαξώματος του N1A είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και εμπλουτισμένα με γραφένιο, υλικά που συμβάλλουν στην ακαμψία του αυτοκινήτου, καθώς και στο χαμηλό βάρος του. Οι εμβληματικοί προβολείς και τα σχεδιαστικά στοιχεία της M1A του 1963 έχουν εφαρμοστεί προσεκτικά στη δομή της N1A, για να διασφαλιστεί ότι το καμπυλωτό αμάξωμά της δεν είναι μόνο εντυπωσιακό στην όψη αλλά, χάρη στις προσεκτικά μελετημένες λεπτομέρειες, και αποτελεσματικό αεροδυναμικά.

Σύγχρονη προσέγγιση στα ’60s

Με αναλογία ισχύος/βάρους σχεδόν 700 ίππων ανά τόνο (ανάλογα με τις προδιαγραφές του κινητήρα), οι οδηγοί του N1A μπορούν να νιώσουν ότι βυθίζονται στην πραγματική αγωνιστική εμπειρία του ιστορικού Πρωταθλήματος Can-Am χάρη στην αίσθηση οδήγησης που προσφέρει το χαμηλό βάρος του.

Για να διασφαλιστεί ότι είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικό αεροδυναμικά, το N1A έχει σμιλευτεί στην αεροδυναμική σήραγγα της MIRA στην Αγγλία. Μέρος της πρόκλησης ήταν να διατηρηθεί το εξαιρετικό σχήμα και ταυτόχρονα να ενισχυθεί η αεροδυναμική απόδοση.

Στο εσωτερικό, το cockpit αντικατοπτρίζει την απογυμνωμένη προσέγγιση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, τονίζοντας το ταμπλό με τα καντράν που παραπέμπουν στη χρυσή εποχή των αγώνων. Η εκτέλεση, όμως είναι εκλεπτυσμένη, με δέρματα και υφάσματα κορυφαίας ποιότητας και εξαρτήματα από αλουμίνιο. Διαθέτοντας έναν επιλογέα ταχυτήτων εμπνευσμένο από τον Ayrton Senna, η ξαπλωτή θέση οδήγησης του N1A είναι σαν αυτήν της MP4/4, δίνοντας στους οδηγούς την ευκαιρία να βιώσουν την εμπειρία που είχαν οι Senna και Prost στο μονοθέσιό τους.

Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης είναι στάνταρ, με το υδραυλικό τιμόνι να είναι προαιρετικό, ενώ το ABS έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης. Από αυτά είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι το N1A είναι για εκείνους που απολαμβάνουν τα καθαρόαιμα αυτοκίνητα αγώνων και την ανόθευτη οδήγηση, μακριά από τις ευκολίες και τις οθόνες αφής που δεν λείπουν από κανένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Κινητήρας

Η «καρδιά» της κορυφαίας έκδοσης N1A είναι ένας 7λιτρος V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας από κράμα αλουμινίου, ο οποίος εξελίχθηκε από τη Nichols Cars. Ξεκινώντας από ένα μπλοκ LS3 της General Motors, έχουν διευρυνθεί οι κύλινδροι για να φιλοξενήσουν νέα χιτώνια, ενώ έχουν προστεθεί επίσης ειδικά σχεδιασμένα πιστόνια και μπιέλες.

Ο εντυπωσιακός κινητήρας θα ολοκληρώνεται σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού drive-by-wire και ξηρό κάρτερ, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με κορυφαίους ειδικούς σε θέματα κινητήρων του Ηνωμένου Βασιλείου. Το αποτέλεσμα αυτών των εκτεταμένων αναβαθμίσεων του κινητήρα είναι μια συνολική ισχύς 660 ίππων, που σημαίνει ότι το N1A σε αυτές τις προδιαγραφές έχει σχεδόν 700 ίππους ανά τόνο.

Κάθε κινητήρας N1A θα συναρμολογηθεί στο χέρι από τους ειδικούς της Langford Performance Engineering (LPE), στον ίδιο χώρο με τους θρυλικούς κινητήρες V8 και V10 της Formula 1, οι οποίοι επί του παρόντος υποβάλλονται σε αποκατάσταση και αγωνιστική προετοιμασία. Με επικεφαλής τον Richard Langford, έναν από τους ανθρώπους-κλειδιά πίσω από την εξέλιξη του φημισμένου κινητήρα DFV της Cosworth (που έχει κατακτήσει πολυάριθμες νίκες στη Formula 1 στην περίοδο 1967-1982), κάθε V8 της Nichols Cars θα κατασκευάζεται υπό την εξειδικευμένη καθοδήγησή του.

Το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, τέλος, παρέρχεται από την Dana Graziano, παλαιότερα γνωστή ως Graziano Transmissioni.

Πλαίσιο και παραγωγή

Το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρεται προαιρετικά. Τα φρένα διαθέτουν δαγκάνες πολλαπλών εμβόλων εμπρός και πίσω και προέρχονται από τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το επιθετικό στήσιμο της N1A είναι αποτέλεσμα του φαρδύτερου αμαξώματος και του μεγαλύτερου μεταξονίου από την αρχική McLaren M1A και της εφαρμογής σύγχρονων σχεδιαστικών επιρροών.

Η χειροποίητη ανεξάρτητη εμπρός και πίσω ανάρτηση του N1A διαθέτει στάνταρ διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτικές ράβδους. Επιπλέον, η N1A θα εφοδιάζεται με ελαστικά χαμηλού προφίλ Michelin Pilot Sport Cup 2, σε ζάντες 19 ιντσών εμπρός και 20 ιντσών πίσω, αξιοποιώντας στο έπακρο τις σύγχρονες καινοτομίες που είναι διαθέσιμες.

Η πρώτη σειρά των αυτοκινήτων που θα παραχθούν θα είναι με κινητήρες 7 λίτρων, περιορισμένη σε 15 μονάδες, έτσι ώστε κάθε μία από αυτές να τιμά και μια από τις 15 νίκες της MP4/4. Η συνολική παραγωγή των μοντέλων N1A δεν θα ξεπεράσει τα 100 οχήματα, στοιχείο που κάνει το βρετανικό supercar εξαιρετικά σπάνιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!