Για τους παλαιότερους, η McLaren MP4/4 είναι ένα από τα πιο σημαντικά μονοθέσια στην ιστορία της Formula 1. To 1988 ήταν η τελευταία σεζόν των turbo κινητήρων 1,5 λίτρου (πριν από την επανεμφάνισή τους το 2014) με θηριώδεις ιπποδυνάμεις στις κατατακτήριες δοκιμές που ξεπερνούσαν τους 1.000 ίππους. Με αυτό το μονοθέσιο, ο Ayrton Senna κατέκτησε τον πρώτο από τους τρεις τίτλους του στη Formula 1, στην πρώτη του μεγάλη κόντρα με τον μεγάλο του αντίπαλο, Alain Prost.
Ήταν η πρώτη σεζόν του Senna στη McLaren, ενώ ο Prost βρισκόταν εκεί ήδη από το 1984 και είχε κατακτήσει δύο τίτλους με τη βρετανική ομάδα. Ο Βραζιλιάνος ήρθε «πακέτο» με τους κινητήρες της Honda, οι οποίοι ήταν οι ισχυρότεροι εκείνη τη σεζόν, με άλλους κατασκευαστές να έχουν ήδη στρέψει τους πόρους τους στις ατμοσφαιρικές μονάδες του 1989. Οι Senna και Prost κατέκτησαν 15 νίκες (και 15 pole position) σε 16 αγώνες, ποσοστό που παραμένει ρεκόρ στη Formula 1 και τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις 10 φορές.
Σε αυτό το βίντεο, τρεις από τις πιο σημαντικές τεχνικές φιγούρες στις τάξεις της McLaren εκείνη την εποχή, τον Αμερικανό επικεφαλής σχεδιαστή (και «μάγο» του set-up, όπως τον αποκαλούσαν) Steve Nichols, τον επικεφαλής του εγχειρήματος για το monocoque και την εμπρός ανάρτηση, Matthew Jeffreys και τον επικεφαλής μηχανικό Neil Trundle, με θητεία 33 ετών στη McLaren. Οι τρεις τεχνικοί μας ταξιδεύουν σε όλα τα χαρακτηριστικά του πιο επιτυχημένου μονοθεσίου στην ιστορία της Formula 1.
To συγκεκριμένος μονοθέσιο που παρουσιάζεται στο βίντεο, το πλαίσιο #3, ήταν το εφεδρικό για το GP Βραζιλίας στην πίστα της Jacarepagua στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, που αποτελούσε τον πρώτο αγώνα της σεζόν του 1988. Ήταν αυτό που χρησιμοποίησε τελικά στον αγώνα για να κερδίσει ο Alain Prost. Ο Senna είχε μείνει με τον επιλογέα ταχυτήτων στο… χέρι στην εκκίνηση. Οι μηχανικοί προσπάθησαν να επισκευάσουν τη βλάβη, αλλά δεν πρόλαβαν. Στο μεταξύ ο Senna είχε κατευθυνθεί στα pits και πήρε το εφεδρικό μονοθέσιο. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες του έδειξαν μαύρη σημαία και αναγκάστηκε να αποσυρθεί από τον αγώνα, διότι ξεκίνησε περίπου 30 δλ. αφότου είχε δοθεί η εκκίνηση.
Κεφάλαια βίντεο
0:00 Εισαγωγή
2:34 Βραζιλία: Ο πρώτος αγώνας
7:20 Επισκόπηση του μονοθεσίου
12:20 Ελαστικά, φρένα και pit-stop
18:13 Η διαδικασία σχεδιασμού
20:38 Πίσω αεροτομή & αεροδυναμικό φορτίο
24:17 Εμπρός αεροτομή
26:09 Το στιλ
28:53 Το monocoque
30:28 Η ομάδα
30:48 Η διαδικασία κατασκευής
33:12 Mε ή χωρίς αεραγωγό κινητήρα στην κορυφή;
34:03 Η βαφή
37:49 Γδύνοντας το μονοθέσιο
38:54 Ροή αέρα και κινητήρας
43:25 Αξιοπιστία της Honda
44:32 Ο συμπλέκτης Tilton
46:06 Βάρος και κέντρο βάρους
49:29 Μια στιγμή πανικού
51:12 Η αξιολόγηση του μηχανικού
54:12 Πώς να ξεκινήσετε μια McLaren MP4/4 του 1988
56:46 Η εμπρός ανάρτηση
1:02:02 Καύσιμα
1:04:16 Cockpit και χειριστήρια
1:08:01 Αποχαιρετιστήρια λόγια