108 Bugatti συγκεντρωμένες μαζί

Στην ετήσια Διεθνή Συνάντηση Bugatti, που φέτος διοργανώθηκε από το Club Bugatti της Γαλλίας, 108 αυτοκίνητα της Bugatti συγκεντρώθηκαν στο ίδιο μέρος.

108 Bugatti συγκεντρωμένες μαζί

Στην ετήσια Διεθνή Συνάντηση Bugatti, που φέτος διοργανώθηκε από το Club Bugatti της Γαλλίας, 108 αυτοκίνητα της Bugatti συγκεντρώθηκαν στο ίδιο μέρος.

Η περιοχή Occitanie της νότιας Γαλλίας υποδέχτηκε πρόσφατα ορισμένους ξεχωριστούς επισκέπτες, καθώς 108 προπολεμικές Bugatti που κατασκευάστηκαν στο Molsheim μεταξύ 1910-1939 συγκεντρώθηκαν στο χωριό Najac για μια εβδομάδα.

Κάθε χρόνο, μία από τις 15 λέσχες Bugatti από χώρες της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, διοργανώνει την ετήσια Διεθνή Συνάντηση Bugatti. Επιστρέφοντας στην πατρίδα της για το 2022, το Club Bugatti France συγκέντρωσε με επιτυχία ιδιοκτήτες μοντέλων της Bugatti από 18 διαφορετικές χώρες για να δοκιμάσουν μερικούς από τους καλύτερους δρόμους οδήγησης της περιοχής Occitanie, να μοιραστούν αναμνήσεις από τα αγαπημένα τους αυτοκίνητα και να γιορτάσουν την ιστορία της μάρκας.

Σε μια διαδρομή 1.200 περίπου χιλιομέτρων, η παρέλαση ακολούθησε τις κοιλάδες Lot, Aveyron και Tarn στη νότια Γαλλία με τα κλασικά αυτοκίνητα Bugatti. Τα ιστορικά κάστρα των Cénevières, du Bosc και et de Mauriac άνοιξαν επίσης τις πόρτες τους για να υποδεχτούν αυτούς τους πολύ ξεχωριστούς καλεσμένους. Παρά το γεγονός ότι ορισμένα από τα αυτοκίνητα είναι ηλικίας άνω του ενός αιώνα, ο σχεδιασμός και η μηχανολογία τους αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου.

Ανάμεσα στον ποικιλόμορφο στόλο των αυτοκινήτων υπήρχαν δύο εξαιρετικές δημιουργίες της γαλλικής μάρκας πολυτελείας: η Type 35 “Grand Prix de Lyon” του 1924 και μια Type 54, μία από τις τέσσερις που υπάρχουν ακόμα.

Type 35

Η Bugatti Type 35 είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, καθώς εξασφάλισε πάνω από 2.000 νίκες μεταξύ 1924 και 1930. Στα τέλη Ιουλίου του 1924, η Bugatti συμμετείχε με τέσσερις Type 35 στο γαλλικό Grand Prix de Lyon, την πρώτη φορά που ο Ettore Bugatti παρουσίασε το εν λόγω μοντέλο, γεγονός που ενέπνευσε τη δημιουργία της ειδικής έκδοσης Type 35 “Grand Prix de Lyon”.

Σχεδόν ίδια πανομοιότυπη με όταν αποχώρησε για πρώτη φορά από το Molsheim το 1924, σχεδόν έναν αιώνα πριν, είναι ένας εξαιρετικά σπάνιος φόρος τιμής στα μοντέλα που έτρεξαν στο Grand Prix εκείνης της χρονιάς. Οι πρώτες εκδόσεις της Type 35 μπορούσαν να επιτύχουν ταχύτητες άνω των 190 χλμ./ώρα.

Στην μεταγενέστερη εκδοχή της, την Type 35 B, η οποία διέθετε 8κύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων και συμπιεστή, η ισχύς αυξήθηκε έως και τους 140 ίππους και η τελική της ταχύτητα ξεπέρασε τα 215 χλμ./ώρα. Εκτός από τις επιδόσεις τους, οι κινητήρες φημίζονταν κυρίως για την αξιοπιστία και την αντοχή τους.

Με το μοντέλο αυτό, ο Ettore Bugatti οδήγησε την επανάσταση προς την ελαφριά κατασκευή, συνειδητοποιώντας ότι η νίκη δεν μπορούσε να επιτευχθεί με βαριά εξαρτήματα. Η Bugatti ήταν η πρώτη που ανέπτυξε ειδικούς τροχούς ομαλής λειτουργίας για τη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας και, ως αποτέλεσμα, τη βελτίωση της απόκρισης της ανάρτησης. Για το Type 35, η Bugatti εξέλιξε έναν νέο κοίλο, σφυρήλατο εμπρός άξονα με σφραγισμένα άκρα. Ζυγίζοντας περίπου δέκα κιλά, ο άξονας ήταν απίστευτα ελαφρύς αλλά και σταθερός.

Η μη αναρτώμενη μάζα της Type 35 μειώθηκε ακόμη περισσότερο και το αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν σε θέση να παίρνει στροφές με υψηλότερες ταχύτητες, ζυγίζοντας μόλις 750 κιλά. Η Bugatti σχεδίασε όλα τα μοντέλα ως καθαρά αγωνιστικά οχήματα, αλλά τοποθετούσε επίσης φτερά και φωτισμό κατόπιν αιτήματος του πελάτη για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στους κανονικούς δρόμους.

Type 54

Προοριζόμενη να αντικαταστήσει τη θριαμβευτική Type 35 και μία από τις μόλις εννέα μονάδες που κατασκευάστηκαν ποτέ, η Type 54 του 1931 που έλαμψε κατά τη διάρκεια της φετινής εκδήλωσε είναι μία από τις μόλις τέσσερις που σώζονται μέχρι σήμερα και η μοναδική που εξακολουθεί να κινείται τόσο σε δρόμους όσο και σε πίστες αγώνων.

Κατασκευαζόταν μεταξύ 1931-1934 και διέθετε έναν 5λιτρο 8κύλινδρο κινητήρα. Παρήγαγε εξαιρετική ιπποδύναμη για την εποχή της (300 ίππους), ως απάντηση στον έντονο ανταγωνισμό στην πίστα από άλλους κατασκευαστές.

Με ένα ειδικά σχεδιασμένο κιβώτιο ταχυτήτων για να διαχειρίζεται την αύξηση ισχύος, που μειώθηκε σε τρεις ταχύτητες από τις τυπικές τέσσερις, στην τρίτη ταχύτητα η Type 54 μπορούσε να φτάσει περίπου τα 250 χλμ./ώρα, ταχύτητα εξαιρετικά υψηλή για την εποχή.

Οι θρυλικοί οδηγοί αγώνων της Bugatti Louis Chiron και Achille Varzi έκαναν το ντεμπούτο τους με τις πρώτες Type 54 στο Ιταλικό Grand Prix στη Monza το 1931, επιδεικνύοντας την ταχύτητα του νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου, πριν μια σειρά από αστοχίες ελαστικών εμποδίσουν το δρόμο πορς τη νίκη. Ο Varzi κατάφερε ωστόσο να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!