Απαγόρευση πώλησης αυτοκίνητων βενζίνης και diesel. Πώς θα γίνει αυτό;

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2030. Ήταν αυτή η σωστή στιγμή να γίνει;

Απαγόρευση πώλησης αυτοκίνητων βενζίνης και diesel. Πώς θα γίνει αυτό;

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2030. Ήταν αυτή η σωστή στιγμή να γίνει;

Γιάννης Καλογερόπουλος

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει ξεκινήσει, με τη νέα πραγματικότητα να έχει κάνει την είσοδό της με γοργούς, έως βιαστικούς ρυθμούς, αν όχι και άκομψα θα έλεγαν κάποιοι άλλοι. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν να έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που έφεραν οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περιορισμό των ρύπων, ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνει μια ακατανόητα μεγάλη κινητικότητα, μεταθέτοντας τις ημερομηνίες επιβολής των μέτρων όλο και πιο κοντά.

Στο πλαίσιο αυτό οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών καλούνται να λάβουν τα δικά τους μέτρα, προκειμένου να εναρμονιστούν με αυτές τις απαιτήσεις και να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων στα μεγάλα αστικά κέντρα και όχι μόνο. Μέσα σε αυτές είναι και η δική μας, με το Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη –πρόσφατα- να εξαγγέλλει την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, βενζίνης ή diesel από το 2030.

Στη δεδομένη στιγμή, με τις υψηλές τιμές που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε αυτή την πρώτη φάση της ζωής τους, τις ελλείψεις που παρουσιάζουν οι υποδομές φόρτισης σε αστικό περιβάλλον και ακόμα περισσότερο στο εθνικό δίκτυο, αλλά και την οικονομική κατάσταση των Ελλήνων, μετά από 10 σχεδόν χρόνια οικονομικής κρίσης, το άκουσμα αυτής της εξαγγελίας δεν ήχησε καλά σε πολλά αυτιά.

Από την άλλη, λένε, ότι «αν δεν σπάσεις αυγά δεν κάνεις ομελέτα» και με δεδομένο ότι η αυτοκίνηση κινείται ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, αυτή η κίνηση ήταν σχεδόν επιβεβλημένη, προκειμένου να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του και να μην επαναπαύεται, περιμένοντας να ξεκινήσει ο «άλλος» πρώτος.

Θα πρέπει να επιταχυνθούν άμεσα τα έργα υποδομών, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Όχι μόνο με απλούς φορτιστές, αλλά ισχυρούς ταχυφορτιστές που θα επιτρέπουν στο κάτοχο ηλεκτρικού αυτοκινήτου να φορτίζει γρήγορα, ανακτώντας ενέργεια ικανή να κάνει αρκετά χιλιόμετρα, χωρίς παράλληλα να χάνει το χρόνο του σε αναμονές. Αυτό θα ενισχύσει την αυτοπεποίθηση του δυνητικού αγοραστή ηλεκτρικού, που τώρα έχει τη -βάσιμη- «δικαιολογία» των υποδομών.

Με την αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται και πιο προσιτή η τεχνολογία, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν απόσβεση των μεγάλων επενδύσεών τους. Κατά συνέπεια η επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι πιο οικονομική, ενώ με την τεχνολογία να εξελίσσεται, θα είναι και πιο αποτελεσματική.

Ακόμα και έτσι, με τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων να είναι πιο προσιτές, σημαντικό ρόλο θα παίξει και η αγοραστική δύναμη που θα έχει τότε ο Έλληνας. Πόσο καλά θα τα έχουμε πάει μέχρι τότε σε οικονομικό επίπεδο, σαν χώρα, αλλά και πόσο αυτό θα έχει περάσει και στη δική μας τσέπη, το δικό μας πορτοφόλι.

Φυσικό και επόμενο όμως, αυτή η εξαγγελία να έχει και παρενέργειες. Αυτές αφορούν τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα και το μέλλον τους. Ίσως όχι άμεσα, αλλά σίγουρα πιο κοντά στην ημερομηνία εφαρμογής της απαγόρευσης στις πωλήσεις τους. Αλλά αυτό είναι κάτι αναπόφευκτο, που αφορά εξάλλου κάθε μεγάλη αλλαγή.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!