Νέο Nissan Qashqai: Πότε θα έρθει στην Ελλάδα

Το best seller SUV της ελληνικής αγοράς αναβαθμίζεται σε κάθε τομέα, ενώ αποκτά και ηλεκτρική έκδοση

Νέο Nissan Qashqai: Πότε θα έρθει στην Ελλάδα

Το best seller SUV της ελληνικής αγοράς αναβαθμίζεται σε κάθε τομέα, ενώ αποκτά και ηλεκτρική έκδοση

Την τρίτη γενιά του Qashqai παρουσίασε η Nissan, λίγους μήνες πριν το λανσάρισμά του στην Ευρώπη. Το SUV έχει καταγράψει περισσότερες από 3 εκατ. πωλήσεις από το 2007 μέχρι και σήμερα, ενώ έχει γίνει το πιο δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας στην Ελλάδα. Το Qashqai θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στη Μ. Βρετανία, κάτι που εξασφαλίστηκε από τη συμφωνία του Brexit με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην Ελλάδα τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται εντός του καλοκαιριού.

Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C, η οποία του δίνει πολλά οφέλη: χαμηλότερο βάρος και μειωμένη κατανάλωση, πιο πλούσιοι χώροι, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, αυξημένη ασφάλεια. Σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο Qashqai έχει αυξημένο μήκος κατά 35 χιλ. (στα 4,425 μέτρα), ύψος κατά 25 χιλ. και πλάτος κατά 32 χιλ. Το αυξημένο κατά 20 χιλ. μεταξόνιο δημιουργεί πιο άνετο εσωτερικό, με περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά και πάνω από το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 50 λτ, καθώς έχει χαμηλώσει το πάτωμά του, χάρη και στη νέας σχεδίασης ανάρτηση. Η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, διευκολύνοντας τη φόρτωση.

Σχεδιαστικά, οι ομοιότητές του με το 100% ηλεκτρικό Ariya είναι εμφανείς, όπως στο εμπρός μέρος όπου τα φωτιστικά σώματα «αγκαλιάζουν» την μάσκα. Έμφαση έχει δοθεί στην καλύτερη ορατότητα για τον οδηγό, η οποία επιτυγχάνεται μέσω του φαρδύτερου παρμπρίζ, της λεπτότερης εμπρός κολώνας και της τοποθέτησης των εξωτερικών καθρεπτών στις πόρτες. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν κάθετα (έως 90 μοίρες), διευκολύνοντας π.χ. την τοποθέτηση παιδιών στα ειδικά καθίσματα. Η διάμετρος των τροχών φθάνει έως τις 20 ίντσες για τις κορυφαίες εκδόσεις.

Επανασχεδιασμένη είναι η ανάρτηση, τόσο εμπρός (γόνατα Macpherson) όσο και πίσω. Οι δικίνητες εκδόσεις με τροχούς έως 19 ίντσες έχουν πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι τετρακίνητες και όσες εφοδιάζονται με τροχούς 20 ιντσών, πολλαπλούς συνδέσμους. Ένα από τα δυνατά σημεία του Qashqai – η αίσθηση από το τιμόνι – βελτιώθηκε και άλλο, σύμφωνα με την Nissan. Η πληροφόρηση είναι πιο πλούσια, όπως επίσης η αίσθηση γύρω από το σημείο της ευθείας.

Εσωτερικό με νέες οθόνες για ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα

Η άνεση και η συνδεσιμότητα τόσο για τον οδηγό όσο και τους επιβάτες, είναι δύο τομείς στους οποίους η Nissan έδειξε μεγάλη προσοχή σχεδιάζοντας το εσωτερικό του νέου Qashqai. Ποιοτικότερα υλικά, βελτιωμένη εργονομία και δυνατότητα σύνδεσης μέσω WiFi έως 7 συσκευών, είναι μερικά από τα σημεία που χαρακτηρίζουν το SUV. Σε αυτά προσθέτουμε τις υπηρεσίες NissanConnect, την ειδική εφαρμογή για έλεγχο του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως, την οθόνη αφής 9’’ για το σύστημα πολυμέσων (συμβατή με τα Android Auto και Apple CarPlay, καθώς την ασύρματη σύνδεση στο τελευταίο). Στη θέση του συμβατικού πίνακα οργάνων υπάρχει ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, στην οποία ο οδηγός επιλέγει ποιες πληροφορίες θέλει να προβάλλονται. Και για ακόμη πιο ασφαλή οδήγηση, στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται Head-Up Display 10,8 ιντσών.

Ήπια υβριδικοί κινητήρες και έκδοση e-POWER

Στη νέα γενιά του Qashqai η Nissan λέει «αντίο» στις εκδόσεις diesel, κάνοντας στροφή στον εξηλεκτρισμό. Η mild hybrid τεχνολογία 12V εκσυγχρονίζει τον 1.3 DiG-T (σε δύο εκδόσεις, με 140 ή 158 ίππους), ενώ το Qashqai e-POWER, ισχύος 190 ίππων, κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με τον 1.5 βενζίνης να έχει ως μοναδική αποστολή τη φόρτιση της μπαταρίας, εν είδει γεννήτριας. Το Qashqai 1.3 158 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic συνδυάζεται και με τετρακίνηση.

Αυτόματος πιλότος και τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού

Ένα ακόμη βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση κάνει η Nissan, με την τελευταία έκδοση του ProPILOT. Το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιταχύνει και επιβραδύνει το Qashqai στον αυτοκινητόδρομο. Μπορεί να σταματήσει πλήρως το όχημα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, ακόμη και να ενεργοποιήσει και πάλι το γκάζι, αν έχει ακινητοποιηθεί για έως 3 δλ.

Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η λειτουργία “flank protection”, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν υπάρχει κίνδυνος επαφής με κάποιο εμπόδιο στο πλάι, όπως π.χ. κατά την είσοδο σε στενό χώρο στάθμευσης. Κατά την έξοδο με όπισθεν από κάθετες θέσεις, το αναβαθμισμένο σύστημα Moving Object Detection alert επεμβαίνει στα φρένα όταν εντοπιστεί κινούμενο εμπόδιο. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης η αυτόνομη πέδηση (Intelligent Forward Emergency Braking), αλλά και κεντρικός αερόσακος, ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!