Stellantis: Κίνδυνος κατάρρευσης αν δεν μειωθεί το κόστος των ηλεκτροκίνητων

Κορυφαία στελέχη του ομίλου προειδοποιούν για τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση με φόντο την αύξηση τιμών σε πρώτες ύλες και μια «βίαιη» μετάβαση η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την αγορά αυτοκινήτου συνολικά

Stellantis: Κίνδυνος κατάρρευσης αν δεν μειωθεί το κόστος των ηλεκτροκίνητων

Κορυφαία στελέχη του ομίλου προειδοποιούν για τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση με φόντο την αύξηση τιμών σε πρώτες ύλες και μια «βίαιη» μετάβαση η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την αγορά αυτοκινήτου συνολικά

O επικεφαλής του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares έχει εκφράσει πολλές φορές, αν όχι την αντίθεσή του, σίγουρα την ανησυχία του για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με φόντο και την πρόσφατη απόφαση της Ε.Ε. να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Arnaud Deboeuf, επικεφαλής για την παραγωγή του ομίλου που στεγάζει 14 αυτοκινητοβιομηχανίες, δείχνουν ότι ο C. Tavares δεν είναι το μοναδικό στέλεχος της Stellantis που αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την ηλεκτροκίνηση.

«Αν τα ηλεκτροκίνητα δεν γίνουν πιο προσιτά, η αγορά κινδυνεύει με κατάρρευση», δήλωσε ο A. Deboeuf μιλώντας κατά την επίσκεψή του στο εργοστάσιο Tremery, προσθέτοντας ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί «τεράστια πρόκληση».

Σε κάθε περίπτωση, όπως διευκρίνισε ο ίδιος, ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει να περιορίσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτροκίνητων κατά 40% έως το 2030, εκμεταλλευόμενος  προφανώς την παραγωγή ευρείας κλίμακας αντίστοιχης τεχνολογίας οχημάτων (ο όμιλος σχεδιάζει το λανσάρισμα έως και 75 αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων έως το τέλος της δεκαετίας) αλλά και την αναπροσαρμογή των γραμμών παραγωγής ώστε να κατασκευάζει περισσότερα εξαρτήματα in-house.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ο όμιλος έχει ήδη θέσει τις βάσεις για την κατασκευή πέντε μεγάλων εργοστασίων παραγωγής μπαταριών με προοπτική δυναμικότητας 400 GWh έως το 2030. Παράλληλα, δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να προβεί στην εξαγορά ορυχείων ώστε να εξασφαλίσει τις απαραίτητες όσο και «προβληματικές» από πολλές απόψεις πρώτες ύλες (λίθιο, κοβάλτιο κ.α.) που χρησιμεύουν στην παραγωγή μπαταριών.

Εξάλλου, αυτός είναι ο βασικός τομέας από όπου πηγάζει ο κύριος προβληματισμός των αυτοκινητοβιομηχανιών σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση καθώς, οι δύσκολες από πολλές απόψεις συγκυρίες των τελευταίων ετών συνδυαστικά με την αυξημένη ζήτηση για τις επίμαχες πρώτες ύλες, έχουν εκτινάξει τις τιμές τους μια τάση η οποία δεν προβλέπεται να αναστραφεί με δεδομένη την γεωμετρική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Χαρακτηριστική είναι η εξίσου πρόσφατη δήλωση του Carlos Tavares ο οποίος τόνισε ότι: «αν και ο όμιλος Stellantis θα συμμορφωθεί απολύτως με την απόφαση (σ.σ της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης), τα κέντρα λήψης αποφάσεων και οι νομοθέτες δείχνουν να μην ενδιαφέρονται αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν τις απαιτούμενες πρώτες ύλες προκειμένου να υποστηρίξουν την αλλαγή».

Όπως συμπλήρωσε ο ίδιος «η μεγαλύτερη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα και μπαταρίες την περίοδο 2024-2027 –μια περίοδο που η ευρωπαϊκή παραγωγή δεν θα έχει ακόμα καταφέρει να καλύψει- θα ωφελήσει τους Ασιάτες κατασκευαστές, θέτοντας σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών εν συνόλω».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!