H Nissan φαίνεται πως αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, καθώς στην παγκόσμια αγορά οι έμποροι αναγκάζονται να πουλάνε αυτοκίνητα κάτω του κόστους ενώ η παραγωγή των εργοστασίων της έχει μειωθεί κατά 20%, κυρίως λόγω της πτώσης της ζήτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σε ανακοίνωσή της τον Ιούνιο, η ιαπωνική εταιρεία ανέφερε πως διέκοψε πλήρως την εξέλιξη των παραδοσιακών κινητήρων βενζίνης, επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση.
Αυτή τη στιγμή όμως το πλάνο φαίνεται πως δεν λειτουργεί. Ως αποτέλεσμα, παρά την απόλυση 9.000 εργαζομένων και την πώληση του ποσοστού που κατείχε στην Mitsubishi – ήτοι 34% των μετοχών – τα διεθνή μέσα κάνουν λόγο για δύο ανώνυμα ανώτερα στελέχη της Nissan που υποστηρίζουν ότι «η εταιρεία έχει 12 με 14 μήνες για να επιβιώσει».
Η εταιρεία φέρεται να αναζητά έναν νέο επενδυτή, ο οποίος θα υποστηρίξει μακροπρόθεσμα την εταιρεία, όπως μια τράπεζα ή ένας μεγάλος ασφαλιστικός όμιλος. Στόχος της είναι να αντικαταστήσει μέρος των μετοχών που κατείχε η Renault. Η εταιρεία δεν έχει επίσης αποκλείσει το ενδεχόμενο η ανταγωνίστρια Honda να αποκτήσει ένα πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία, λέγοντας ότι «όλες οι επιλογές βρίσκονται στο τραπέζι».
Οι δύο εταιρείες ήδη έχουν συνάψει μνημόνιο συμφωνίας στα μέσα Μαρτίου, η οποία επικεντρώνεται σε «πλατφόρμες λογισμικού για την αυτοκινητοβιομηχανία, βασικά εξαρτήματα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και συμπληρωματικά προϊόντα». Αν η συνεργασία Honda-Nissan ευδοκιμήσει, η δεύτερη θα εξοικονομήσει περί τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, μειώνοντας περαιτέρω το εργατικό της δυναμικό και τον ρυθμό παραγωγής, σε μια προσπάθεια αναδόμησης.