Tesla: Βουτιά 10% στα κέρδη βλέπουν οι αναλυτές

Η Tesla του Έλον Μασκ φαίνεται να αντιμετωπίζει μια περίοδο αναταραχής, καθώς τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δείχνουν μια μείωση στα κέρδη, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες της τεχνολογίας.

Tesla: Βουτιά 10% στα κέρδη βλέπουν οι αναλυτές

Η Tesla του Έλον Μασκ φαίνεται να αντιμετωπίζει μια περίοδο αναταραχής, καθώς τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δείχνουν μια μείωση στα κέρδη, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες της τεχνολογίας.

Με τις μετοχές να πέφτουν και τα κέρδη να συρρικνώνονται, η Tesla μοιάζει ολοένα και περισσότερο με τον περίεργο ανάμεσα στους τεχνολογικούς ανταγωνιστές της που έχουν μεγάλη κεφαλαιοποίηση. Οι επενδυτές ανησυχούν ότι τα τριμηνιαία αποτελέσματα θα καταστήσουν την κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων ακόμη μια μεγαλύτερη εξαίρεση.

Η εταιρεία υπό την ηγεσία του Έλον Μασκ είναι το μόνο μέλος της λεγόμενης «Μεγαλοπρεπούς Επτάδας» που αναμένεται να δει τα κέρδη της να μειώνονται στα τελευταία τριμηνιαία αποτελέσματά της – και η μόνη που είδε τις εκτιμήσεις της Wall Street να μειώνονται σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει κατά 12% φέτος, ενώ όλες οι ομοειδείς της Big Tech έχουν σημειώσει άνοδο. Παρά το γεγονός αυτό, εξακολουθεί να είναι η πιο ακριβή μετοχή της ομάδας όταν τοποθετείται δίπλα στα κέρδη.

Τα αποτελέσματα, που θα ανακοινωθούν την Τετάρτη μετά το κλείσιμο, μπορεί να μην είχαν τόση σημασία αν η Tesla είχε τρομάξει τους επενδυτές με την εντυπωσιακή αποκάλυψη ενός αυτοκινούμενου αυτοκινήτου νωρίτερα αυτό το μήνα. Αλλά το ρομποταξί απέτυχε να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στην κύρια δραστηριότητα της εταιρείας, την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων.

«Οι επενδυτές αρχίζουν να χάνουν την υπομονή τους με την Tesla, ειδικά μετά το γεγονός με το ρομποταξί που είχε μεγάλη ιδέα, αλλά μικρή εκτέλεση, και καθώς οι προσδοκίες ανάπτυξης από τη βασική της δραστηριότητα παραμένουν χαμηλές για τα επόμενα δύο χρόνια», δήλωσε ο David Wagner, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Aptus Capital Advisors.

Η Wall Street θα παρακολουθεί για ενδείξεις ότι η επιβράδυνση των πωλήσεων EV βρίσκεται κοντά στο κατώτατο σημείο και θα παρακολουθεί τα περιθώρια κέρδους, τα οποία βρίσκονται υπό πίεση το τελευταίο έτος. Οι επενδυτές ανυπομονούν επίσης να ακούσουν περισσότερα για ένα φθηνότερο μοντέλο EV.

Ένα καλύτερο από το αναμενόμενο σετ αριθμών θα βοηθούσε να ενισχυθεί κάποια εμπιστοσύνη βραχυπρόθεσμα, αν και οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι μια μεγάλη κίνηση προς τα πάνω για τις μετοχές μπορεί να είναι δύσκολη χωρίς περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

«Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του τρίτου τριμήνου, πιστεύουμε ότι μια βιώσιμη ανοδική επαναξιολόγηση μπορεί να μην συμβεί έως ότου οι επενδυτές έχουν λόγους να αυξήσουν τις εκτιμήσεις», έγραψε σε σημείωμά του ο αναλυτής της Piper Sandler Alexander Potter. Ο Potter αναμένει ότι αυτοί οι λόγοι θα εμφανιστούν το επόμενο έτος, συμπεριλαμβανομένης της αποκάλυψης ενός νέου προϊόντος και της κανονιστικής έγκρισης για το προηγμένο λογισμικό υποβοήθησης οδήγησης της εταιρείας σε μια νέα περιοχή, όπως η Κίνα.

Οι αναλυτές βλέπουν μείωση κερδών 10%

Οι αναλυτές αναμένουν κατά μέσο όρο ότι η εταιρεία θα ανακοινώσει κέρδη ανά μετοχή 60 σεντς για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, που αντιπροσωπεύει μείωση 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε περίπου 25,4 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 8,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Οι εκτιμήσεις για το τρίτο τρίμηνο αντιπροσωπεύουν σημαντική πτώση σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όταν οι αναλυτές είχαν προβλέψει κέρδη ανά μετοχή 1,09 δολάρια. Εν τω μεταξύ, η κύρια μέτρηση που παρακολουθούν οι έμποροι – το μρικτό περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας εξαιρουμένων των ρυθμιστικών πιστώσεων – αναμένεται να διαμορφωθεί στο 14,9%, ελαφρώς υψηλότερα από το 14,6% του δεύτερου τριμήνου.

«Ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη μετοχή βραχυπρόθεσμα είναι αν οι τάσεις της ζήτησης θα είναι πάνω ή κάτω από τις προσδοκίες και αν τα μεικτά περιθώρια κέρδους θα είναι πάνω ή κάτω», δήλωσε ο Cole Wilcox, διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Longboard Asset Management. Ενώ η θέση της Tesla στην αγορά EV παραμένει ισχυρή σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, «η ζήτηση EV δεν είναι η εκρηκτική κατηγορία υψηλής ανάπτυξης που ήταν κάποτε», σημείωσε ο Wilcox.

Η πιο ακριβή μετοχή της ομάδας των Big 7 η Tesla

Οι χαμηλότερες προσδοκίες για τα κέρδη έχουν επίσης κάνει την αποτίμηση της μετοχής της Tesla να φαίνεται ακόμη πιο ακριβή. Με 74 φορές τα μελλοντικά κέρδη της, είναι η πιο ακριβή της ομάδας των μεγαλοκεφαλαιοποιήσεων, η οποία αποτελείται από τις Amazon.com, Microsoft, Apple, Alphabet, Meta Platforms και Nvidia Corp.

Παρόλα αυτά, οι επενδυτές λένε ότι η θέση της εταιρείας μεταξύ των Μεγαλοπρεπών Επτά παραμένει έγκυρη, δεδομένης της ικανότητας της Tesla να καινοτομεί και να κυριαρχεί δυνητικά στην αυτοκινητοβιομηχανία σε ένα μέλλον όπου τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα είναι ο κανόνας.

«Τα επερχόμενα κέρδη της Tesla είναι κρίσιμα, αλλά αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης εικόνας», δήλωσε ο Adam Sarhan, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της 50 Park Investments. «Προς το παρόν, είναι πολύ νωρίς για να απορρίψουμε την Tesla από το Mag 7, αλλά η πίεση είναι σίγουρα μεγάλη για την εταιρεία να αποδείξει την αξία της».

ΠΗΓΗ: POWERGAME.GR

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!