F1: H πίστα της Μαδρίτης θα έχει δύο τούνελ (+onboard video)

Η πίστα της Μαδρίτης, που θα διοργανώνει το GP Ισπανίας από το 2026 θα έχει δύο τούνελ που θα την κάνουν ξεχωριστή. Ωστόσο, η ανακοίνωση κάνει αμφίβολο το μέλλον του GP στη Βαρκελώνη, της οποίας συμβόλαιο λήγει εκείνη τη χρονιά.

F1: H πίστα της Μαδρίτης θα έχει δύο τούνελ (+onboard video)

Η πίστα της Μαδρίτης, που θα διοργανώνει το GP Ισπανίας από το 2026 θα έχει δύο τούνελ που θα την κάνουν ξεχωριστή. Ωστόσο, η ανακοίνωση κάνει αμφίβολο το μέλλον του GP στη Βαρκελώνη, της οποίας συμβόλαιο λήγει εκείνη τη χρονιά.

Η Formula 1 ανακοίνωσε ότι το Grand Prix Ισπανίας θα διεξάγεται στη Μαδρίτη από το 2026 έως το 2035, έπειτα από συμφωνία με την IFEMA Madrid. Η δεξιόστροφη πίστα θα περιλαμβάνει κάποια τμήματα από το οδικό δίκτυο και ένα μικρότερο μόνιμο τμήμα που θα κατασκευαστεί γύρω από το εκθεσιακό κέντρο IFEMA. Τα δύο τμήματα χωρίζονται από έναν υπερυψωμένο αυτοκινητόδρομο και θα συνδέονται με δύο τούνελ που θα περνούν κάτω από αυτόν. Η πίστα θα έχει μήκος 5.474 μ. και θα αποτελείται από 20 στροφές, με τον εκτιμώμενο χρόνο γύρου κατατακτήριων δοκιμών να είναι 1:32.

Η συμφωνία που υπέγραψε η Μαδρίτη κάνει αβέβαιο το μέλλον της πίστας της Βαρκελώνης, που φιλοξενεί το GP Ισπανίας από το 1991. Η συμφωνία της Βαρκελώνης με τη Formula 1 λήγει μετά τη διεξαγωγή του Grand Prix του 2026, το οποίο ενδέχεται να μετονομαστεί (π.χ. σε GP Ευρώπης). Οι διοργανωτές της Βαρκελώνης εξακολουθούν να βρίσκονται σε συνομιλίες με τη διοίκηση της Formula 1.

Ο CEO και πρόεδρος της F1, Stefano Domenicali, δήλωσε: «Προς αποφυγή αμφιβολιών και για να διευκρινίσουμε εδώ, το γεγονός ότι βρισκόμαστε στη Μαδρίτη δεν αποκλείει το γεγονός ότι θα μπορούσαμε να παραμείνουμε στη Βαρκελώνη στο μέλλον. Κοιτάζοντας μπροστά, υπάρχουν συζητήσεις για να δούμε αν μπορούμε πραγματικά να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας για το μέλλον με τη Βαρκελώνη, με την οποία έχουμε πολύ καλή σχέση».

Η Formula 1 γνώρισε αύξηση δημοτικότητας στην Ισπανία πέρυσι, έπειτα από την πολύ καλή πορεία του Fernando Alonso με την Aston Martin και την καλή σεζόν του Carlos Sainz με τη Ferrari. Συνολικά, η σεζόν είχε 77 εκατ. τηλεθεατές, δηλαδή περίπου 3,5 εκατ. ανά αγώνα κατά μέσο όρο, και 84% αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

O Domenicali δήλωσε: «Η Ισπανία ήταν μια αγορά που μόλις πριν από μερικά χρόνια δεν βρισκόταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Τώρα είναι πολύ σημαντική. Είναι ένα ωραίο πρόβλημα να έχεις, να υπάρχουν πολλές πόλεις -μερικές στην ίδια χώρα- που θέλουν να φιλοξενήσουν ένα Grand Prix. Δείχνει την αξία της πρότασής μας. Αλλά πρέπει να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στον λόγο της επιτυχίας μας και να διασφαλίσουμε ότι δεν επαναπαυόμαστε».

Τα χαρακτηριστικά της Μαδρίτης

H πίστα της Μαδρίτης θα βρίσκεται 16 χλμ. μακριά από το κέντρο της πόλης και απέχει 5 λεπτά από το αεροδρόμιο Μαδρίτης-Μπαράχας Adolfo Suarez και η πρόσβαση στην πίστα θα είναι εύκολη με μέσα μαζικής μεταφοράς. To Grand Prix αναμένεται να αποφέρει 450 εκατ. ευρώ στην οικονομία της πόλης ετησίως.

Η F1 συγκρίνει τον υβριδικό χαρακτήρα της νέας πίστας με το Μαϊάμι, το οποίο επίσης διαθέτει έναν συνδυασμό υφιστάμενων δρόμων και ειδικά κατασκευασμένων τμημάτων. Ένας από τους βασικούς συντελεστές πίσω από τη χάραξη είναι ο επικεφαλής επιδόσεων οχημάτων της F1 Craig Wilson (με προϋπηρεσία στις ομάδες των Mercedes και Williams, ο οποίος προσελήφθη από τον Ross Brawn το 2017.

H ομάδα του Wilson μελέτησε 24 διαφορετικές χαράξεις για να διαλέξει την τελική, Ο Wilson δήλωσε ότι υπάρχει πρόθεση η δεξιά στροφή 10 να έχει κλίση παρόμοια με την τελευταία στροφή του Zandvoort. Η ελπίδα είναι να δημιουργηθούν ευκαιρίες για προσπεράσματα στις στροφές 11 και 12.

Το τμήμα των υφιστάμενων δρόμων από τις στροφές 7 έως 9 ανεβαίνει μετά το πρώτο τούνελ και ακολουθεί μία αρκετά απότομη κατωφέρεια. Η ακολουθία από τις στροφές 13 έως 17 που περνά μέσα από το δεύτερο τούνελ και επιστρέφει στον κύριο εκθεσιακό χώρο, διανύεται με μεγάλη ταχύτητα και έχει διαμόρφωση την οποία ο Wilson χαρακτήρισε «φιλόδοξη».

Η F1 θα επιστρέψει στη Μαδρίτη για πρώτη φορά από το 1981, που διεξήγαγε αγώνα στην πίστα της Jarama (συνολικά 9 GP από το 1968) και θα είναι η 7η τοποθεσία στην Ισπανία που θα διεξαχθεί Grand Prix, έπειτα από τα σιρκουί στην πόλη της Βαρκελώνης των Pedralbes (1951, 1954) και το πάρκο του Montjuic (4 αγώνες μεταξύ 1969-1975), τη Βαλένθια (2008-2012) και τις πίστες της Jerez (5 αγώνες μεταξύ 1986-1997) και της Βαρκελώνης (1991- σήμερα).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!