F1: Έρευνα για την εξέλιξη καλύτερων ελαστικών

H Pirelli θα προσπαθήσει να εξελίξει καινούργια ελαστικά για τη Formula 1, ώστε να μειώσει την καταπόνηση και να βελτιώσει τη δράση στην πίστα, επιτρέποντας ποικιλία στρατηγικών κατά τη διάρκεια των αγώνων.

F1: Έρευνα για την εξέλιξη καλύτερων ελαστικών

H Pirelli θα προσπαθήσει να εξελίξει καινούργια ελαστικά για τη Formula 1, ώστε να μειώσει την καταπόνηση και να βελτιώσει τη δράση στην πίστα, επιτρέποντας ποικιλία στρατηγικών κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Αφότου η Pirelli μετέβη στα ελαστικά διαμέτρου 23″ με ζάντες 18″ με την αλλαγή τεχνικών κανονισμών της Formula 1 το 2022 και τα ground effect μονοθέσια, η αεροδυναμική εξέλιξη που έχουν πραγματοποιήσει οι ομάδες έχει οδηγήσει σε παράπονα, όσον φορά την ευκολία με την οποία υπερθερμαίνονται τα ελαστικά από το διαταραγμένο αέρα που αφήνει πίσω του το προπορευόμενο μονοθέσιο.

Η F1 θέλει να έχει πολλαπλά pit stop για να δημιουργήσει ποικιλία στρατηγικών αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά πρέπει να καταπονούνται αισθητά. Ωστόσο, οι οδηγοί καταφέρονται όλο και περισσότερο εναντίον της υψηλής καταπόνησης που τους εμποδίζει να πιέζουν καθ’ όλη τη διάρκεια ενός stint. Συνεπώς, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, η Pirelli, που πρόσφατα ανανέωσε το συμβόλαιό της έως το 2027 (με επιλογή επέκτασης ενός έτους), θα ξεκινήσει την έρευνα για έναν καινούργιο τύπο ελαστικού.

Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε: «Χωρίς υψηλή καταπόνηση, δεν υπάρχει λόγος να στοχεύσουμε σε αγώνες με δύο pit stop. Αλλά επίσης, πιστεύω ότι το μεγαλύτερο μέρος της δράσης στην πίστα οφείλεται στην καταπόνηση των ελαστικών, αν είσαι σε θέση να τη διαχειριστείς. Αν το μειώσεις αυτό, είμαι πεπεισμένος ότι ο κίνδυνος είναι να έχεις ένα τρενάκι μονοθεσίων, γιατί προφανώς, όλοι μπορούν να πιέσουν. Δεν είναι διαφορετικό ελαστικό για κάθε οδηγό».

«Οπότε, καταλαβαίνω τους οδηγούς που παραπονιούνται για την υψηλή καταπόνηση των ελαστικών, επειδή θα ήθελαν να πιέζουν περισσότερο, και αυτό είναι μια σαφής ένδειξη. Αυτό που θέλουμε να κατανοήσουμε είναι πώς μπορούμε να τροποποιήσουμε τη δράση στην πίστα και να μειώσουμε την καταπόνηση. Αυτό είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε. Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα ελαστικό με διαφορετικό επίπεδο καταπόνησης και μπορούμε να εξετάσουμε αυτή την επιλογή για το μέλλον».

«Αλλά είναι σημαντικό να καταλάβουμε αν υπάρχει κάποια ακούσια συνέπεια σε αυτό. Είναι σημαντικό για το μέλλον να έχουμε ξεκαθαρίσει εκ των προτέρων τέτοιου είδους στόχους. Πρέπει να καταλάβουμε τι είναι καλό για το σπορ, λαμβάνοντας υπόψη τις συμβουλές και τα σχόλια των οδηγών, αλλά προς όφελος του αθλήματος».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Motorsport, η Pirelli θα συνεργαστεί με την F1 και τις ομάδες για τη διεξαγωγή της έρευνας, καθώς τα δικά της εργαλεία προσομοίωσης για την πρόβλεψη στρατηγικών δεν λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις της λειτουργίας πίσω από άλλα μονοθέσια. Δεδομένου ότι η κατασκευή και η γκάμα των γομών ελαστικών για το 2024 έχει ήδη καθοριστεί, τυχόν αλλαγές δεν θα κάνουν το ντεμπούτο τους σε Grand Prix πριν από το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!