F1-GP Βελγίου: Νικητής -ποιος άλλος;- ο Max Verstappen

Αν και τέθηκε επικεφαλής μόνο στο 17ο από τους 44 γύρους του GP Βελγίου, ο Max Verstappen ήταν και πάλι επιβλητικός, δημιουργώντας διαφορά 22 δλ. από τον Sergio Perez έως την καρό σημαία, με τον Charles Leclerc να συμπληρώνει το βάθρο.

F1-GP Βελγίου: Νικητής -ποιος άλλος;- ο Max Verstappen

Αν και τέθηκε επικεφαλής μόνο στο 17ο από τους 44 γύρους του GP Βελγίου, ο Max Verstappen ήταν και πάλι επιβλητικός, δημιουργώντας διαφορά 22 δλ. από τον Sergio Perez έως την καρό σημαία, με τον Charles Leclerc να συμπληρώνει το βάθρο.

Άλλη μία επιβλητική νίκη, την 8η συνεχόμενη, κατέκτησε ο Max Verstappen στο GP Βελγίου, έχοντας εκκινήσει από την 6η θέση, για να τεθεί επικεφαλής στο 17ο γύρο (έχοντας κολλήσει σε ένα τρενάκι DRS στην αρχή) και να μην κοιτάξει ποτέ ξανά πίσω του, παρά την ψιχάλα λίγο πριν από το μέσο του αγώνα και μία στιγμή αστάθειας με πολλά χλμ. στη Raidillon. Έως την καρό σημαία, ο Verstappen είχε καταφέρει να αναπτύξει διαφορά μεγαλύτερη 22 δλ. από τον team-mate του, Sergio Perez, που τερμάτισε 2ος.

Με αυτό τον τρόπο, ο Verstappen ισοφάρισε το ρεκόρ του Fernando Alonso, ως ο οδηγός που έχει κερδίσει από τις περισσότερες διαφορετικές θέσεις εκκίνησης (9). Επίσης, ο Ολλανδός ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου για 3η συνεχόμενη χρονιά στο Spa-Francorchamps. O Perez συμπλήρωσε το θρίαμβο της Red Bull, συμπληρώνοντας το «1-2», και υποσχέθηκε να είναι μόνιμος κάτοικος του βάθρου έως το τέλος της σεζόν.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Βελγίου

Ο Charles Leclerc ανέβηκε για 3η φορά φέτος στο βάθρο (πάντα σε Grand Prix με σπριντ), καθώς κατάφερε να παραμείνει σε απόσταση μικρότερη των 10 δλ. από τον Perez (ήταν 6 δλ. 2 γύρους πριν από το τέλος), με τη Ferrari να είναι δυνατή στην πίστα του Spa, όπου τα ελαστικά δεν δέχονταν υπερβολική καταπόνηση στις χαμηλές θερμοκρασίες, επιτρέποντας στο Μονεγάσκο να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας από τον Lewis Hamilton, παρότι αναγκάστηκε να εξοικονομήσει καύσιμα.

O Βρετανός οδηγός της Mercedes είδε την καρό σημαία στην 4η θέση, έχοντας εισέλθει στα pits στο προτελευταίο πέρασμα, για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, και να αποσπάσει τον επιπλέον βαθμό, καθώς είχε αρκετή διαφορά από τον Fernando Alonso για να επιστρέψει στην πίστα στην ίδια θέση.

Αρκετά καλό αγώνα έκανε και ο Alonso για την Aston Martin, καθώς κατάφερε να παραμείνει εμπρός από τη δεύτερη Mercedes, του George Russell, ο οποίος έπεσε από την 8η στη 11η θέση στον πρώτο γύρο, αλλά ανέκαμψε ακολουθώντας στρατηγική ενός pit stop. Κάνοντας το δεύτερο μισό αγώνα με τη μαλακή γόμα, δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί στον Alonso και συμβιβάστηκε με την 6η θέση.

Ο Lando Norris είχε πολύ κακό πρώτο μισό αγώνα, έχοντας πολύ χαμηλή ταχύτητα στις ευθείες με τις ρυθμίσεις που είχε επιλέξει η McLaren. O Βρετανός χρησιμοποίησε όλες τις γόμες ελαστικών και κατάφερε να κάνει 27 γύρους με τη μαλακή για να τερματίσει 7ος και να διατηρήσει πίσω του τον Esteban Ocon, ο οποίος έκανε μεγάλη αντεπίθεση στα τελικά στάδια του αγώνα για να τερματίσει 8ος, μόλις 1 δλ. πίσω από τον Norris.

Στρατηγική ενός pit stop ακολούθησε και ο Lance Stroll για να δει την καρό σημαία στην 9η θέση, εμπρός από τον Yuki Tsunoda, που συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα με την AlphaTauri, έχοντας αποκρούσει τις επιθέσεις του (3ου εχθές στο σπριντ), Pierre Gasly, του οποίου το αργό pit stop κόστισε ακριβά. Ο Carlos Sainz συγκρούστηκε με τον Oscar Piastri στην 1η στροφή του αγώνα, προκαλώντας ζημιές σε αμφότερα τα μονοθέσια, τα οποία ήταν τα μόνα που εγκατέλειψαν τον αγώνα.

Χρονικό αγώνα

Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή γόμα ελαστικών για την εκκίνηση του αγώνα, πέραν από τους δύο οδηγούς της McLaren και τους Russell, Alonso, Stroll, Tsunoda, Hulkenberg να προτιμούν τη μέση. Ο Leclerc ήταν επικεφαλής μετά από την εκκίνηση, σε αντίθεση με τον Perez, που έσπευσε να καλύψει τον Hamilton. Έως το τέλος της ευθείας Kemmel, ο Perez πέρασε με ευκολία στην πρωτοπορία.

Ο Sainz μπλόκαρε τα φρένα του για τη La Source, όπου στρίμωξε στην εσωτερική τον Piastri (τον οποίο πιθανότατα δεν είχε δει), και έστειλε τον Αυστραλό στον τοίχο, προκαλώντας ζημιές στην εμπρός ανάρτηση McLaren, αλλά και τη Ferrari του (μία μεγάλη τρύπα στο κάλυμμα του δεξιού ψυγείου), με αποτέλεσμα να χάσει επαφή με τους επικεφαλής, έχοντας χάσει 5% αεροδυναμικής ισορροπίας. Ο Piastri δεν κατάφερε καν να φτάσει έως τα pits πριν εγκαταλείψει.

Αυτό ευνόησε τον Verstappen, που ανέβηκε στην 4η θέση, έχοντας αποφύγει να μπλεχτεί στο επεισόδιο της πρώτης στροφής. Ο Perez είχε αρχίσει να απομακρύνεται, καθώς στον 4ο γύρο ο Alonso πέρασε τον Sainz για την 5η θέση. Στον 5ο γύρο, ο Norris έχασε δύο θέσεις από τους Stroll και Russell, για να πέσει 11ος, ενώ ο Tsunoda κατάφερε να περάσει τον Sainz για την 6η θέση. Σύντομα, το παράδειγμα του Ιάπωνα μιμήθηκε και ο εκπληκτικός στους πρώτους γύρους Alex Albon, που εκμεταλλευόταν την υψηλή τελική ταχύτητα της Williams.

O Norris έπεφτε προς τα πίσω με τη μέση γόμα και εισήλθε στα pits για τη σκληρή γόμα στο τέλος του 5ου γύρου, ενώ στο επόμενο πέρασμα ο Verstappen απάλλαξε τον Hamilton από την 3η θέση στο τέλος της ευθείας Kemmel. Ο Sainz συνέχισε να χάνει περαιτέρω θέσεις, ενώ και ο Ocon εισήλθε στα pits. Στο τέλος του 7ου γύρου, και έχοντας πέσει εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας, ο Sainz εισήλθε στα pits.

To κακό απόγευμα του Norris συνεχίστηκε όταν είδε τους Albon (που μόλις είχε κάνει pit stop) και Ocon να τον προσπερνούν ταυτόχρονα στον 8ο γύρο. Στον 9ο γύρο, ο Verstappen πέρασε από την εξωτερική στην είσοδο της Les Combes τον Leclerc. Ο Perez δεν είχε καταφέρει να απομακρυνθεί περισσότερο από 3 δλ. πριν ξεκινήσει η μάχη του με τον team-mate του. Ο Mεξικανός είχε δεχθεί εντολή να προστατεύει τα ελαστικά του στο μεσαίο sector.

O Alonso εισήλθε στα pits στο τέλος του 10ου γύρου για να επιστρέψει στην πίστα 9ος, πίσω από τον Hulkenberg, τον οποίο προσπέρασε έπειτα από 1 γύρο. Ο Hamilton εισήλθε στα pits στο τέλος του 12ου γύρου, καθώς είχε επαρκή διαφορά από τον Stroll πίσω του για να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από την Aston Martin, που έδινε μάχη με την άλλη Mercedes, του Russell.

Στο τέλος του επόμενου γύρου ο Perez εισήλθε στα pits (για τη μέση γόμα, όπως και ο Leclerc), αλλά είχε κάπως αργό pit stop (3,2 δλ.), καθώς το αερόκλειδο στον πίσω αριστερό τροχό έβγαλε πολλές σπίθες. Ο Verstappen επισκέφθηκε τα pits στο τέλος του 14ου γύρου για τη μέση γόμα, με τη διαφορά από τον team-mate του, που ήταν και πάλι επικεφαλής, να παραμένει στα 2,5 δλ. Ωστόσο, στον επόμενο γύρο είχε ήδη βρεθεί στο κιβώτιο του Perez.

O Alonso κατάφερε να ανέβει 5ος, έχοντας περάσει τους Russell και τον Stroll, που δεν είχαν επισκεφθεί τα pits (περιμένοντας τη βροχή) καθώς είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα (όπως και ο Gasly με τη μαλακή πίσω του), με τον Βρετανό να έχει κολλήσει πίσω από την Aston Martin, αλλά κατάφερε τελικά να την περάσει. Παράλληλα, στον 17ο γύρο, ο Verstappen προσπέρασε με ευκολία τον Perez για την πρωτοπορία πριν το μέσο της ευθείας Kemmel. Καθώς τα ελαστικά του Stroll έδειχναν σαφή σημάδια καταπόνησης, ο Gasly (με τη μαλακή από την εκκίνηση), κατάφερε να περάσει τον Καναδό για την 7η θέση, το ίδιο έκανε και ο Tsunoda στον 20ό γύρο.

Είχε ήδη αρχίσει να ψιχαλίζει, ενώ ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να κινηθεί 1,5 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του. Η Aston Martin έφερε τον Stroll στα pits για σλικ μαλακή γόμα (καθώς η πίστα δεν ήταν αρκετά βρεγμένη ακόμα), και η στάση του ήταν 4,2 δλ. με αρχή τοποθέτηση του πίσω δεξιού τροχού. Ο Verstappen παραλίγο να χάσει τον έλεγχο της Red Bull στη Raidillon, με σχεδόν 300 χλμ./ώρα.

Ο Perez βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 11 και έχασε 1,5 δλ., ενώ ο Russell εισήλθε στα pits και αυτός για σλικ μαλακά ελαστικά, καθώς ο Tsunoda πέρασε τον Gasly (ο τελευταίος οδηγός που δεν είχε επισκεφθεί ακόμα τα pits), για την 6η θέση, πραγματοποιώντας πολύ καλό αγώνα. Ο Norris, με την περισσότερη αρνητική άντωση την οποία είχε επιλέξει για το μονοθέσιό της η McLaren και τη μαλακή γόμα, είχε το πλεονέκτημα στις πιο ολισθηρές συνθήκες που επικρατούσαν πλέον, αν και η πίστα είχε ήδη αρχίσει να στεγνώνει.

F1 - Pierre Gasly (Alpine), GP Βελγίου 2023

Ο Gasly είχε ένα αργό pit stop (δεν έβγαινε εύκολα ο εμπρός δεξιός τροχός γιατί το μονοθέσιο λικνιζόταν επάνω στους γρύλους) και είδε τον Albon, που είχε εισέλθει στο pit lane ταυτόχρονα, να τον περνά εξερχόμενος από τα pits. Ο Sainz εγκατέλειψε από τις τελευταίες θέσεις Russell πέρασε με ευκολία τον Norris για την 8η θέση στον 25ο γύρο (που σύντομα έγινε 6η, έπειτα από pit stop των προπορευόμενων), με την πίστα να έχει σχεδόν στεγνώσει πλήρως πλέον.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωναν οι Stroll, Tsunoda και Albon, τον οποίο απειλούσε ο Gasly. Ο Hamilton ανέφερε ότι αδυνατούσε να προστατεύσει τα ελαστικά του, και εισήλθε στα pits για μαλακή γόμα στο τέλος του 27ου γύρου, για να επιστρέψει στην πίστα 2,7 δλ. πίσω από τον Alonso, στην 5η θέση. Προβλήματα με πίσω -μαλακά- ελαστικά του αντιμετώπιζε και ο Norris.

Στον επόμενο γύρο η Ferrari αντέδρασε με τον Leclerc στο pit stop του Hamilton, ο οποίος μόλις είχε προσπεράσει τον Alonso για να βρεθεί ακριβώς πίσω από το Μονεγάσκο, που προσπαθούσε ακόμα να ζεστάνει τα ελαστικά του. Στον 29ο γύρο, τα pits επισκέφθηκαν ο Perez και ο Alonso για τη μαλακή γόμα, με την Aston Martin να καταφέρνει να βγάλει τον Ισπανό ξανά στην 5η θέση, εμπρός από τον Russell. Στον 30ό γύρο εισήλθε στα pits και o Verstappen για τη μαλακή γόμα ανενόχλητος.

O Verstappen είχε διαφορά 8,5 δλ. από τον Perez και «έφαγε» πολύ από τα ελαστικά του στο γύρο εξόδου από τα pits, ενώ ο Leclerc κατάφερε να απομακρυνθεί ξανά 2,4 δλ. από τον Hamilton. Στο μεταξύ, ο Ocon με φρέσκα μαλακά ελαστικά είχε εισέλθει στη βαθμολογούμενη δεκάδα, έχοντας προσπεράσει τον Gasly και τον Albon, με το Γάλλο να ξεπερνά στη συνέχεια το εμπόδιο της Williams με πολύ ωραίο τρόπο, πριν κάνει το 3ο του pit stop ο Ταϊλανδός.

Ο Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και ο μηχανολόγος αγώνα του, Gianpiero Lambiase, τον συμβούλευσε να προστατεύσει περισσότερο τα ελαστικά του. Ο Ολλανδός πρότεινε να ανοίξει τη διαφορά από τον team-mate του και να κάνει κι άλλο pit stop, για να λάβει αρνητική απάντηση από το pit wall. Στον 38ο γύρο, με ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα από την εξωτερική στη Les Combes o Ocon απέσπασε την 9η θέση από τον Tsunoda.

Το δίδυμο πλησίαζε τον Stroll, ο οποίος ήταν αναγκασμένος να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης για να προστατεύσει τα ελαστικά του. Δύο γύρους πριν από το τέλος, ο Ocon κατάφερε να περάσει στην 8η θέση, ξεπερνώντας το εμπόδιο του Stroll. Ο Hamilton αποφάσισε να εισέλθει στα pits για ένα σετ μέσης γόμας, για να αποσπάσει τον ταχύτερο γύρο, καθώς είχε επαρκή διαφορά από τον Alonso για να επιστρέψει στην πίστα στην ίδια (4η) θέση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!