F1-GP Βελγίου: Νικητής του βρεγμένου σπριντ ο Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη με ευκολία στο συντομευμένο σπριντ ελάχιστων γύρων, όπου αναγκάστηκε να παραχωρήσει για λίγο την πρωτοπορία στον εκπληκτικό Oscar Piastri, που τερμάτισε στη 2η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly.

F1-GP Βελγίου: Νικητής του βρεγμένου σπριντ ο Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη με ευκολία στο συντομευμένο σπριντ ελάχιστων γύρων, όπου αναγκάστηκε να παραχωρήσει για λίγο την πρωτοπορία στον εκπληκτικό Oscar Piastri, που τερμάτισε στη 2η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly.

O Max Verstappen επικράτησε στο βρεγμένο σπριντ του GP Βελγίου, ωστόσο δεν επρόκειτο για εύκολη υπόθεση για τον Ολλανδό και τη Red Bull. Έπειτα από τους γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι μισοί οδηγοί εισήλθαν στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Verstappen επέλεξε να εισέλθει στα pits στο δεύτερο γύρο, καθώς αν το έκανε στον πρώτο, επειδή η Red Bull έχει το πρώτο box στο pit lane, ο Ολλανδός θα έπρεπε να περιμένει τους υπόλοιπους να περάσουν, χάνοντας πολύ χρόνο.

Αυτό επέτρεψε στον εντυπωσιακό Oscar Piastri να περάσει επικεφαλής για λίγο, πριν επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας έπειτα από την έξοδο του Fernando Alonso. Στην επανεκκίνηση, ο Piastri, που είχε καταπονήσει πολύ τα ελαστικά του με πολλά γλιστρήματα, δεν διαχειρίστηκε την κατάσταση με τον καλύτερο τρόπο και ο Verstappen τον πέρασε άμεσα στη μεγάλη ευθεία για να εξαφανιστεί μπροστά και να πάρει τη νίκη του σπριντ.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Βελγίου

Ο Piastri διατηρήθηκε στη 2η θέση έως την καρό σημαία. Τη θέση του κατάφερε να διατηρήσει και ο Pierre Gasly, που αντιστάθηκε στην πίεση του Sergio Perez (που είχε ταχύτατο pit stop στο τέλος του πρώτου γύρου), για να τερματίσει 3ος με την Alpine. Πίσω από το Γάλλο είδε την καρό σημαία ο Lewis Hamilton, ο οποίος είχε προκαλέσει επαφή με τον Perez και δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το συμβάν.

Συνεπώς, οι δύο οδηγοί της Ferrari πέρασαν μπροστά του στην τελική κατάταξη, με τον Carlos Sainz εμπρός από τον Charles Leclerc. Οι οδηγοί της Scuderia έχασαν έδαφος στη διαδικασία των pit stop. Ο Lando Norris επωφελήθηκε και αυτός από την ποινή του Hamilton για να ανέβει στην 6η θέση, εμπρός από το συμπατριώτη του.

Οι δύο Mercedes ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη οκτάδα, με τον George Russell, που είχε πέσει 12ος να αποσπά τον τελευταίο βαθμό από τον Daniel Ricciardo στον προτελευταίο γύρο. Εμπρός από τον Αυστραλό τερμάτισε και ο Esteban Ocon με την Alpine.

F1 - Max Verstappen (Red Bull) & Oscar Piastri (McLaren), GP Βελγίου 2023

Χρονικό του σπριντ

Η εκκίνηση καθυστέρησε 30 λεπτά λόγω της ισχυρής μπόρας που έπληξε την πίστα. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, χρησιμοποιώντας υποχρεωτικά τα ελαστικά βροχής. Ωστόσο, η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών. Οι οδηγοί έκαναν 5 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και οι γύροι του σπριντ μειώθηκαν από 15 σε 11 πριν από την εν κινήσει εκκίνηση.

Ο Verstappen δεν εισήλθε άμεσα στα pits, όπως και οι οδηγοί που (στις περισσότερες περιπτώσεις) βρίσκονταν πίσω από τον team-mate τους, δηλαδή οι Leclerc, Norris, Ocon, Russell, Sargeant, Alonso, Tsunoda, Magnussen και Zhou. Αυτό έδωσε την πρωτοπορία στον Piastri, που είχε εισέλθει στα pits στο τέλος των αναγνωριστικών γύρων. Ο Leclerc και ο Norris έχασαν χρόνο περιμένοντας άλλα μονοθέσια να περάσουν για να εξέλθουν από τα pits.

O Verstappen κυνηγούσε τον Piastri, ενώ ο Perez έκανε το ίδιο με τον Gasly, που είχε βρεθεί 3ος. Πίσω τους, ο Hamilton είχε περάσει εμπρός από τις Ferrari, με τον Norris να τις ακολουθεί, και τους Ricciardo και Ocon να ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα, εμπρός από τους Stroll και Russell. Ο Alonso βγήκε εκτός πίστας στην 11η στροφή του 3ου γύρου έχοντας πατήσει στο ολισθηρό kerb, έχασε το πίσω μέρος και έπειτα από μερικά τετ-α-κέ 360 μοιρών ακινητοποιήθηκε στην αμμοπαγίδα την ημέρα των γενεθλίων του (έγινε 42). Ο Ισπανός κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για επικίνδυνη οδήγηση.

Το συμβάν προκάλεσε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί η Aston Martin από την αμμοπαγίδα. Πέντε γύροι απέμεναν για την καρό σημαία έπειτα από την επανεκκίνηση. Ο Verstappen κατάφερε να περάσει επικεφαλής στην ευθεία Kemmel έπειτα από την επανεκκίνηση, με τον Piastri να έχει επιταχύνει ίσως πολύ νωρίς για να δώσει το ρυθμό έπειτα από την αποχώρηση του SC, δηλαδή έπειτα από την Blanchimont, αντί να περιμένει μέχρι το τελευταίο chicane της πίστας, για να δώσει το ρυθμό.

O Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί στον Perez για την 4η θέση και οι δύο τους είχαν μία επαφή, όταν η Mercedes γλίστρησε και χτύπησε το πλαϊνό της Red Bull, προκαλώντας μία μεγάλη τρύπα στο αμάξωμα. Στη συνέχεια, ο Βρετανός και οι Ferrari κατάφεραν να περάσουν εμπρός από τη Red Bull, με τον Perez να αναφέρει ότι δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα να βγει εκτός πίστας στη Stavelot για να πέσει στη 16η θέση και να εγκαταλείψει στη συνέχεια. Ο Hamilton δέχθηκε ποινή 5 δλ. για την επαφή με τον Perez.

Ο Gasly είχε υπερθερμάνει τα πίσω ελαστικά του προσπαθώντας να κυνηγήσει τον Piastri και ο Hamilton του ασκούσε πίεση, αλλά δεν κατάφερε να του επιτεθεί. Στον 9ο γύρο, o Russell πέρασε στην 9η θέση, εμπρός από τον Ocon, ο οποίος αντεπιτέθηκε ανεπιτυχώς. Στον προτελευταίο γύρο, ο Russell απέσπασε τον τελευταίο βαθμό της 8ης θέσης από τον Ricciardo.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!