F1-GP Βελγίου: Ο Max Verstappen στην pole του σπριντ για 0,011 δλ.

Ο Max Verstappen θα εκκινήσει το σπριντ του GP Βελγίου από την 1η θέση, με τον Oscar Piastri να βρίσκεται μόλις 11 χλστ. πίσω του, ενώ ο Carlos Sainz συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, μόλις 25 χλστ. μακριά από την κορυφή.

F1-GP Βελγίου: Ο Max Verstappen στην pole του σπριντ για 0,011 δλ.

Ο Max Verstappen θα εκκινήσει το σπριντ του GP Βελγίου από την 1η θέση, με τον Oscar Piastri να βρίσκεται μόλις 11 χλστ. πίσω του, ενώ ο Carlos Sainz συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, μόλις 25 χλστ. μακριά από την κορυφή.

Ο Max Verstappen πέρασε τη γραμμή της εκκίνησης/τερματισμού με ελάχιστα δλ. να απομένουν για το τέλος της διαδικασίας πριν ξεκινήσει την τελική του προσπάθεια, αποφάσισε να είναι συντηρητικός, καθώς -όπως όλοι οι οδηγοί- χρησιμοποιούσε σλικ ελαστικά σε μία πίστα που ήταν ακόμα βρεγμένη σε ορισμένα σημεία. Ο Verstappen έκανε αυτό ακριβώς που χρειαζόταν, και κινήθηκε μόλις 0,011 δλ. ταχύτερα από τον κοντινότερο αντίπαλό του, χωρίς το πλεονέκτημα του ισχυρού DRS της Red Bull (που είχε ενεργοποιηθεί εχθές στο Q3).

Αυτός δεν ήταν άλλος από τον εκπληκτικό μέχρι στιγμής αυτό το τριήμερο Oscar Piastri, τον 22χρονο πρωτοεμφανιζόμενο φέτος στη Formula 1 οδηγό της McLaren, ο οποίος ήταν και χθες ταχύτερος από τον team-mate του, Lando Norris. O νεαρός Αυστραλός εκμεταλλεύτηκε την απόδοση της McLaren στο μεσαίο sector του Spa, έχοντας επιλέξει πίσω αεροτομή παραγωγής υψηλότερων επιπέδων αεροδυναμικού φορτίου.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του sprint shootout του GP Βελγίου

Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Carlos Sainz με τη Ferrari, της οποίας το στήσιμο έχει κατευθυνθεί προς τις υψηλές ταχύτητες στις ευθείες με πολύ λεπτή πίσω αεροτομή. Ο Ισπανός βρέθηκε μόλις 25 χλστ. του δλ. μακριά από την κορυφή, και ο Charles Leclerc θα πλαισιώσει τον team-mate του στη δεύτερη σειρά εκκίνησης του σπριντ (το οποίο θα ξεκινήσει στις 18:05 ώρα Ελλάδας). Ο Μονεγάσκος έκανε ένα λάθος στην τελική του προσπάθεια στη βρεγμένη στροφή 9, όπου έχασε 3,5 δέκατα του δλ., τα οποία θα μπορούσαν να του έχουν δώσει την 1η θέση.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Lando Norris με την άλλη McLaren, ο οποίος βρέθηκε πολύ κοντά στον Sergio Perez στην τελική του προσπάθεια στο SQ3 και θα εκκινήσει εμπρός από την Alpine του Pierre Gasly, με τη γαλλική ομάδα να έχει επιλέξει μία πολύ λεπτή πίσω αεροτομή για υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες. Οι δύο οδηγοί της Mercedes… σκόνταψαν ο ένας επάνω στον άλλο. Ο Lewis Hamilton ξεκίνησε την προσπάθειά του αρκετά κοντά στον George Russell, ο οποίος όμως μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η φουρκέτα (La Source).

Αυτό έφερε τον Hamilton (που ήταν ταχύτερος στην 1η προσπάθεια του τρίτου σκέλους) πολύ κοντά στον team-mate του, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο έως τη Les Combes, έχοντας αναγκαστεί να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι δύο φορές σε μία από τις μεγαλύτερες περιόδους με τέρμα γκάζι του Πρωταθλήματος.


O Russell είχε προσπεράσει τον Hamilton στην τελευταία στροφή επειδή νόμιζε ότι δεν απέμενε καθόλου χρόνος για να ξεκινήσει το γύρο του, κάτι που δεν ίσχυε. O Russell, που είχε προκριθεί και στα δύο πρώτα σκέλη στην τελευταία θέση, εγκατάλειψε την τελική του προσπάθεια και κατέληξε 10ος. Ο νεαρός Βρετανός έχει ρυθμίσεις υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, ενώ ο Hamilton είναι ταχύτερος στις ευθείες.

Ο Sergio Perez έκανε δύο συνεχόμενους γρήγορους γύρους στο τέλος του SQ3. Στο τέλος του πρώτου βρήκε ένα τρενάκι αργών μονοθεσίων στο τελευταίο chicane και ο δεύτερος επηρεάστηκε από το γεγονός ότι βρέθηκε πολύ κοντά στο Leclerc χάνοντας χρόνο, ιδίως μετά από το λάθος του Μονεγάσκου στη στροφή 9. Πίσω από τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull θα εκκινήσει ο Esteban Ocon (9ος) με την Alpine.

SQ2

H Aston Martin πήρε το ρίσκο με τον Lance Stroll να χρησιμοποιήσει τα σλικ ελαστικά μέσης γόμας. Καθώς η FIA επίτηδες δεν είχε ανακηρύξει βρεγμένη την πίστα (αν και δεν είχε ενεργοποιήσει το DRS) για να μην επιτρέψει την ελεύθερη χρήση σλικ ελαστικών, παρότι καθυστέρησε 35 λεπτά η έναρξή του λόγω… βρεγμένης πίστας. Συνεπώς, αν και είχαν χρησιμοποιηθεί ενδιάμεσα ελαστικά, όσον αφορά τα σλικ, ήταν υποχρεωτική η χρήση της μέσης γόμας στο SQ2. Ο Stroll όμως ανέφερε ότι ήταν πολύ νωρίς για σλικ, καθώς η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη σε ορισμένα σημεία, όπως η στροφή 9, όπου ο Καναδός έχασε το πίσω μέρος και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά στα τελευταία δλ. του SQ2, προκαλώντας τη διακοπή του με κόκκινη σημαία.

Αυτό καταδίκασε πέραν από τον ίδιο και τον team-mate του, Fernando Alonso, που δεν είχε σημειώσει ακόμα χρόνο, για να καταλήξουν στις θέσεις 14 και 15, αντίστοιχα, της σειράς εκκίνησης του σπριντ, πίσω από τις δύο Williams. O Logan Sargeant είχε ένα τετ-α-κέ στη στροφή 15 στο μέσο του σκέλους και ο Alex Albon περίμενε έως την τελευταία στιγμή να σημειώσει χρόνο. Εκτός διαδικασίας έμεινε και ο Daniel Ricciardo (AlphaTauri), που θα εκκινήσει 11ος στο σπριντ. Όπως είχε συμβεί και στο SQ1, ο Russell προκρίθηκε όντας στην τελευταία (10η) θέση.

SQ1

Στο SQ1, η διεύθυνση αγώνα σημείωσε το περιστατικό όπου ο Lewis Hamilton βρισκόταν σε αργό γύρο στην αγωνιστική γραμμή της στροφής 8 ενώ πλησίαζε ο Max Verstappen σε γρήγορη προσπάθεια, αλλά το θέμα δεν προωθήθηκε στους αγωνοδίκες. Όπως και χθες, ο Nico Hulkenberg δεν πρόλαβε να κάνει τελική προσπάθεια στο πρώτο σκέλος (αφότου έσπασε ο γρύλος της Haas στο pit stop του) και περιορίστηκε στην τελευταία θέση, με τους οδηγούς της αμερικανικής ομάδας και της Alfa Romeo να μην προκρίνονται, όπως και ο Yuki Tsunoda (AlphaTauri). Με ένα μπλοκάρισμα φρένων στη Les Combes, ο George Russell κατέστρεψε την τελική του προσπάθεια, αλλά κατάφερε να προκριθεί (στην τελευταία θέση) για λιγότερο από 1 δέκατο του δλ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!