F1-GP Αυστρίας: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν από την εκκίνηση

Δείτε τη σειρά εκκίνησης του GP Αυστρίας, τις πιθανές στρατηγικές καθώς και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για κάθε οδηγό πριν από την εκκίνηση του 9ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.

F1-GP Αυστρίας: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν από την εκκίνηση

Δείτε τη σειρά εκκίνησης του GP Αυστρίας, τις πιθανές στρατηγικές καθώς και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για κάθε οδηγό πριν από την εκκίνηση του 9ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1.

O Max Verstappen θα εκκινήσει από την pole position στο GP Αυστρίας -για 4ο συνεχόμενο αγώνα- εμπρός από τις δύο Ferrari. Τα ιταλικά μονοθέσια είχαν πολύ καλή απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής, ωστόσο η αχίλλειος πτέρνα τους είναι η καταπόνηση των ελαστικών σε συνθήκες αγώνα.

Οι αναβαθμίσεις που έχει φέρει η Ferrari σε αυτό τον αγώνα έχουν βελτιώσει τη σταθερότητα της SF-23, που δεν παρουσιάζει κανένα δείγμα porpoising. Αυτό έχει δώσει επιπλέον αυτοπεποίθηση στους οδηγούς τους Scuderia, αλλά μένει να αποδειχθεί αν θα βελτιώσει και την καταπόνηση ελαστικών.

Το γεγονός ότι οι δύο Ferrari παλεύουν με τον Verstappen να αμύνεται χωρίς βοήθεια, καθώς ο Sergio Perez θα παραταχθεί στη 15η θέση της σειράς εκκίνησης, αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, η Ferrari θα μπορέσει να το εκμεταλλευτεί μόνο αν έχει αρκετά καλό ρυθμό αγώνα.

Η ιταλική ομάδα θα πρέπει λοιπόν να έχει αρκετά καλό ρυθμό ώστε να πιέσει το Verstappen, κάτι που δεν έχουμε δει να συμβαίνει μέχρι στιγμής. Ίσως η συννεφιά και οι χαμηλές θερμοκρασίες βοηθήσουν τη Ferrari να διατηρήσει τα ελαστικά της σε καλύτερη κατάσταση. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Verstappen είναι το απόλυτο φαβορί, στο πρώτο GP Αυστρίας από το θάνατο του συνιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz.

Παρά τη συννεφιά, η απειλή βροχής είναι αρκετά μικρή: περίπου 20%, ωστόσο, 90 λεπτά πριν από την εκκίνηση ψιχάλιζε. Οι οδηγοί των Red Bull, Ferrari και Mercedes, διαθέτουν μόνο ένα σετ σκληρής γόμας ελαστικών, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς, που έχουν διαφυλάξει και τα δύο σετ Pirelli με λευκά διακριτικά.

Να δούμε αν η παράβαση των ορίων πίστας θα γίνει ζήτημα κατά τη διάρκεια του αγώνα, και αν θα υπάρξει κάποια παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας που θα είναι κρίσιμη για τη στρατηγική του αγώνα. Η Pirelli προβλέπει στρατηγική δύο pit stop, λόγω της υψηλής καταπόνησης ελαστικών που αναμένεται. Η ταχύτερη φαίνεται ότι είναι με τις εξής γόμες: μέση-σκληρή-μέση, αλλά πολύ κοντά βρίσκεται και η στρατηγική μέσης-σκληρής-σκληρής.

Ο εκπληκτικός στο Red Bull Ring Lando Norris θα έχει δύσκολο έργο με την αναβαθμισμένη McLaren, καθώς διαθέτει τρία ταχύτερα μονοθέσια πίσω του. Ο νεαρός Βρετανός θα εύχεται επίσης να μην αντιμετωπίσει προβλήματα όπως στο χθεσινό σπριντ που ενεργοποιήθηκε το anti-stall της μονάδας ισχύος της McLaren και τον έριξε από την 3η στη 10η θέση. Ο Lewis Hamilton εκκινεί ακριβώς πίσω από το συμπατριώτη του και θα θέλει να περάσει μπροστά όσο πιο γρήγορα μπορεί, για να παλέψει με τις Ferrari.

To ίδιο ισχύει και για τις Aston Martin, με τον Fernando Alonso να μην τα έχει πάει ποτέ τόσο καλά στο Red Bull Ring και να βρίσκεται πίσω από τον team-mate του, Lance Stroll. O Nico Hulkenberg θα ανησυχεί για την καταπόνηση των ελαστικών του, αν και η Haas έχει προσπαθήσει να εξυγιάνει τα προβλήματα αυτά. Ακριβώς πίσω του, ο Pierre Gasly ελπίζει σε έναν καλό αγώνα.

Για τον Γάλλο οδηγό της Alpine, αυτό θα σημαίνει να έχει τη δυνατότητα να παραμείνει κοντά στις Aston Martin. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Alex Albon και με την τελική ταχύτητα που διαθέτει η Williams, θα είναι δύσκολο για τους αντιπάλους του να τον προσπεράσουν. Αυτό το γνωρίζει καλά ο George Russell, ο οποίος βρίσκεται εκτός θέσης (11ος).

Ο Βρετανός είναι ο μοναδικός οδηγός που διαθέτει ένα καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας και ίσως το χρησιμοποιήσει στο τέλος για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, αν έχει επαρκή διαφορά με αυτούς που τον ακολουθούν, αν και αυτό φαίνεται δύσκολο, δεδομένης της θέσης εκκίνησης που έχει. Ενδιαφέρουσα θα είναι και η προσπάθεια του Sergio Perez να ανελκυστεί στην κατάταξη, σε μία πίστα που επιτρέπει τα προσπεράσματα.

Οι οδηγοί που βρέθηκαν στην τελευταία σειρά εκκίνησης, Kevin Magnussen (Haas) και Nyck de Vries (AlphTauri), θα εκκινήσουν από το pit lane. Η Haas άλλαξε τις ρυθμίσεις της ανάρτησης του μονοθεσίου του Δανού, ενώ η AlphaTauri τοποθέτησε 3η μπαταρία υβριδικού συστήματος και ηλεκτρονικά ελέγχου στο μονοοθέσιο του de Vries, αλλάζοντας επίσης τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και τις προδιαγραφές της πίσω αεροτομής.

Πριν από την εκκίνηση θα διατηρηθεί ενός λεπτού σιγή εις μνήμη του 18χρονου Ολλανδού οδηγού της Formula Regional, Dilano van ‘t Hoof σε ατύχημα στο βρεγμένο Spa-Francorchamps.

F1 - GP Αυστρίας 2023, Σειρά εκκίνησης

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!