F1-GP Αυστρίας: Κυρίαρχος του σπριντ ο Max Verstappen

O Max Verstappen επικράτησε στο σπριντ 24 γύρων του GP Αυστρίας, με διαφορά 21 δλ. από τον έτερο οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, με μία αρκετά ριψοκίνδυνη μάχη να εκτυλίσσεται μεταξύ τους στον πρώτο γύρο.

F1-GP Αυστρίας: Κυρίαρχος του σπριντ ο Max Verstappen

O Max Verstappen επικράτησε στο σπριντ 24 γύρων του GP Αυστρίας, με διαφορά 21 δλ. από τον έτερο οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, με μία αρκετά ριψοκίνδυνη μάχη να εκτυλίσσεται μεταξύ τους στον πρώτο γύρο.

Ο Max Verstappen ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος ενός συναρπαστικού σπριντ στο Red Bull Ring, το οποίο ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα η οποία στέγνωσε στους τελευταίους γύρους. Ο Verstappen, έπειτα από μία κακή εκκίνηση, έδωσε σκληρή μάχη με τον Sergio Perez στον πρώτο γύρο, με αρκετά ριψοκίνδυνες κινήσεις στις πρώτες στροφές. Αφότου κατάφερε να περάσει εμπρός από το Μεξικανό, ο Verstappen ξέφυγε μπροστά και φρόντισε να χτίσει μεγάλη διαφορά για να προστατευθεί από το γεγονός ότι η πίστα θα στέγνωνε και κάποιοι θα επέλεγαν στο τέλος τα σλικ ελαστικά, κερδίζοντας πολύ χρόνο.

Έχοντας αναπτύξει πολύ μεγάλη διαφορά, o Verstappen δεν είχε καμία ανησυχία. Ο Perez είχε χάσει τη 2η θέση από το Nico Hulkenberg λόγω της μάχης με τον Ολλανδό, αλλά κατάφερε να περάσει ξανά τη Haas όταν τα ελαστικά του Γερμανού είχαν αρχίσει να δείχνουν σημάδια καταπόνησης. Ο Carlos Sainz προσπάθησε να απειλήσει τον Perez, αλλά δεν είχε το ρυθμό να επιτεθεί στο Μεξικανό οδηγό της Red Bull και αρκέστηκε στην 3η θέση.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Αυστρίας

Οι δύο οδηγοί της Aston Martin είχαν συναρπαστική μάχη στους τελευταίους γύρους, με τον Lance Stroll να διατηρείται εμπρός από τον Fernando Alonso έως το τέλος. Ο Καναδός φρόντισε να αναφερθεί εκτενώς στο τραγικό δυστύχημα της Formula Regional στο Spa-Francorchamps σήμερα, όπου ο 18χρονος Ολλανδός οδηγός Dilano van ‘t Hoof έχασε τη ζωή του. Ο Stroll ανέφερε ότι οι στροφές Eau Rouge/Raidillon είναι υπερβολικά επικίνδυνες.

Πίσω από τα δύο πράσινα μονοθέσια τερμάτισε ο Nico Hulkbenberg, που εισήλθε στα pits για σλικ ελαστικά και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, δίνοντας 3 πολύτιμους βαθμούς στη Haas. Πίσω από το Γερμανό εκτυλίχθηκε ένα photo-finish μεταξύ της Alpine Esteban Ocon και της Mercedes του George Russell, που πέρασαν τη γραμμή τερματισμού πλάι-πλάι με διαφορά μόλις 9 χλστ. του δλ., δηλαδή μερικών εκατοστών.

Ο Russell ήταν ο πρώτος εκ των οδηγών που έκαναν τη μετάβαση στα σλικ ελαστικά και ήταν μία επιτυχημένη κίνηση, καθώς τον έφερε στη βαθμολογούμενη οκτάδα. Ο Lando Norris είχε ένα απογοητευτικό σπριντ έχοντας χάσει θέσεις χωρίς να φταίει, καθώς ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti-stall της McLaren στην 3η στροφή του 1ου γύρου και έχασε τον τελικό βαθμό από τον Russell στις τελευταίες στροφές. Ο Lewis Hamilton συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, ενώ ο Charles Leclerc έπεσε στη 12η θέση με τη μέση γόμα στο τέλος, έχοντας δώσει πολλές μάχες καθ’ όλη τη διάρκεια του σπριντ.

F1 - Sergio Perez & Max Verstappen (Red Bull), GP Αυστρίας 2023

To χρονικό του σπριντ

Με βροχερές συνθήκες να επικρατούν στο μισάωρο πριν από την εκκίνηση, ο Bottas, χωρίς να έχει να χάσει κάτι από τη 19η θέση, επέλεξε τη μέση σλικ γόμα, ενώ όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά. H Alfa Romeo, έχοντας διαπιστώσει ότι η πίστα ήταν πολύ υγρή για σλικ ελαστικά, κάλεσε τον Φινλανδό στα pits στο τέλος του γύρου σχηματισμού. Ο Perez είχε μία έξοδο στην 3η στροφή του γύρου σχηματισμού, έχοντας μπλοκάρει τα φρένα του.

Ο Verstappen δεν έκανε καλή εκκίνηση και ο Perez κατάφερε να αποσπάσει την πρωτοπορία, ωθώντας τον team-mate του στο γρασίδι, καθώς δεν τον είχε δει. Η μάχη μεταξύ τους συνεχίστηκε στην 3η στροφή, με τον Verstappen να βουτάει στην εσωτερική, αλλά χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Αυτό ώθησε τον Perez εκτός πίστας και εγκλώβισε τον Norris που έπεσε στη 10η θέση, ενώ επέτρεψε στον Stroll να περάσει εμπρός από τον Alonso.

Στην 4η στροφή του πρώτου γύρου, ο Verstappen ώθησε εσκεμμένα εκτός γραμμής τον Perez, και αυτό επέτρεψε στον Hulkenberg να περάσει στη 2η θέση, εμπρός από τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull. Πίσω τους, ο Sainz είχε διατηρηθεί εμπρός από τις Aston Martin, με τον Albon να έχει ανέβει στην 6η θέση. Πολύ καλό 1ο γύρο έκανε ο Hamilton, για να βρεθεί από τη 18η στη 13η θέση, πίσω από τον team-mate του, Russell, που έδινε μάχη με τον Kevin Magnussen.

Ένα λάθος του Ocon (8ος), επέτρεψε στον Leclerc να περάσει την Alpine στιγμιαία στον 6ο γύρο, αλλά ο Γάλλος αντεπιτέθηκε και πέρασε ξανά μπροστά από τη Ferrari, γεγονός που επέτρεψε και στον Norris να πλησιάσει το Μονεγάσκο. Στον 9ο γύρο, ο Russell κατάφερε να περάσει τον Magnussen για την 11η θέση και στο επόμενο πέρασμα το ίδιο έκανε και ο Hamilton, με περισσότερη δυσκολία, καθώς άφησε τον εαυτό του αφύλακτο έναντι του μαχητικού Δανού.

Καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ο Perez άρχισε να ασκεί πίεση στον Hulkenberg, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει στο 12ο γύρο, ενώ πιο πίσω έδιναν εκπληκτική μάχη οι Leclerc και Norris, στο τρενάκι που είχε δημιουργηθεί πίσω από τον Albon. Στο 13ο γύρο ο Sainz απέσπασε την 3η θέση από τον Hulkenberg που αντιμετώπιζε προβλήματα καταπόνησης με τα πίσω ελαστικά του.

Ο Stroll ζήτησε από την ομάδα της Aston Martin να πει στον Alonso να μη χάσουν χρόνο μαχόμενοι μεταξύ τους. Παράλληλα, ο Leclerc επιτέθηκε στον Ocon σε άλλη μία πολύ ωραία μάχη με διαφορετικές γραμμές στις αργές στροφές και με ελάχιστα εκατοστά να χωρίζουν τα δύο μονοθέσια στην ολισθηρή πίστα. Η μάχη αυτή επέτρεψε στον Albon να απομακρυνθεί.

Στο τέλος του 15ου γύρου, ο Leclerc άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του στην έξοδο της τελευταίας στροφής, γεγονός που επέτρεψε στον Norris να τον περάσει για την 9η θέση. Παράλληλα, ο Russell εισήλθε στα pits για σλικ μαλακά ελαστικά. Η διεύθυνση αγώνα επέτρεψε τη χρήση DRS στο 17ο γύρο, γεγονός που επέτρεψε στους Stroll να περάσει τον Hulkenberg για την 5η θέση.

Ο Russell ήταν ταχύτατος, γεγονός που προέτρεψε τη Haas να καλέσει τον Hulkenberg στα pits για σλικ ελαστικά μέσης γόμας, ενώ και ο Hamilton επέλεξε τα μαλακά, αλλά δυσκολεύτηκε να τα φέρει σε ιδανικές θερμοκρασίες. Albon και Leclerc εισήλθαν στα pits στο τέλος του 18ου γύρου για τη μέση σλικ γόμα και βγήκαν εμπρός από τον Hamilton. Ωστόσο, ο Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει τη Ferrari σε μία πολύ «προσεκτική» μάχη, στην οποία όμως ανέφερε έχασε ένα μικρό κομμάτι της εμπρός αεροτομής του. Ακολούθησαν μερικές εκπληκτικές στιγμές, όταν η τριάδα αυτή πέρασε τον Bottas.

Ο Hulkenberg επέστρεψε στη βαθμολογούμενη οκτάδα περνώντας εμπρός από τον Gasly, ενώ ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Albon για την 11η θέση. Τον Gasly πέρασε για την 9η θέση με τρεις γύρους να απομένουν και ο Russell, ενώ ο Alonso εξαπέλυε επίθεση εναντίον του team-mate του.

Στον προτελευταίο γύρο, ο Hulkenberg απέσπασε την 7η θέση από τον Norris και μόλις πέρασε τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, προσπέρασε και τον Ocon. O Russell μπήκε στους βαθμούς περνώντας τον Norris και o οδηγός της Mercedes είχε photo-finish με τον Ocon, όντας πλάι-πλάι με την Alpine, αλλά τερμάτισε μόλις 9 χλστ. του δλ. πίσω από τον Γάλλο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!