F1 – GP Μαϊάμι: Θριαμβευτής ο Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε με επιβλητικό τρόπο τη νίκη στο GP Μαϊάμι, έχοντας εκκινήσει από την 9η θέση, για να υιοθετήσει κόντρα-στρατηγική και να προσπεράσει τον Sergio Perez για την πρωτοπορία 10 γύρους πριν από τον τερματισμό, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει το βάθρο.

F1 – GP Μαϊάμι: Θριαμβευτής ο Max Verstappen

O Max Verstappen κατέκτησε με επιβλητικό τρόπο τη νίκη στο GP Μαϊάμι, έχοντας εκκινήσει από την 9η θέση, για να υιοθετήσει κόντρα-στρατηγική και να προσπεράσει τον Sergio Perez για την πρωτοπορία 10 γύρους πριν από τον τερματισμό, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει το βάθρο.

Μια κυρίαρχη εμφάνιση πραγματοποίησε ο Max Verstappen στο GP Μαϊάμι, αφότου είχε απογοητεύσει τον εαυτό του στις κατατακτήριες δοκιμές. O Ολλανδός κατάφερε να πραγματοποιήσει έναν αγώνα τάχιστης ανάκαμψης, καθώς βρέθηκε στη 2η θέση έως τον 14ο γύρο. Έπειτα από το pit stop του Sergio Perez, ο Verstappen διαχειρίστηκε με υποδειγματικό τρόπο τα ελαστικά του και είχε τη δυνατότητα να κινηθεί ταχύτερα από τον team-mate του με 20 γύρους παλαιότερο σετ σκληρής γόμας.

Ο Verstappen έκανε αρκετά μεγάλη διαφορά από τον Perez στο μέσο του αγώνα για να επιστρέψει στην πίστα μετά το δικό του pit stop μόλις 1,5 δλ. πίσω από τον team-mate του, και να καταφέρει να τον προσπεράσει 10 γύρους πριν από τον τερματισμό. Με αυτό τον τρόπο εξασφάλισε την 38η νίκη του, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ επιτυχιών του Sebastian Vettel με τη Red Bull, στην επέτειο της ημερομηνίας που το 2016 η αυστριακή εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι θα τον προωθήσει στην κύρια ομάδα της.

Η Red Bull σημείωσε το 4ο «1-2» σε πέντε αγώνες (ένα λιγότερο από το ρεκόρ της σε μία σεζόν), με τον Perez να αναφέρει ότι η μέση γόμα στο πρώτο του stint δεν απέδωσε καλά, στην ξεπλυμένη από λάστιχο πίστα έπειτα από τη χθεσινοβραδινή βροχή. Ο Fernando Alonso συνόδευσε στο βάθρο τους οδηγούς της Red Bull, όπου ανέβηκε και αυτός για 4η φορά φέτος, έπειτα από έναν μοναχικό αγώνα, πέραν της μάχης του με τον Carlos Sainz στα αρχικά στάδια του αγώνα. Ο George Russell με τη Mercedes κατάφερε να αποσπάσει την 4η θέση από τον Sainz.

Ο Lewis Hamilton κατάφερε να ανακάμψει από τη 13η στην 6η θέση, για να χωρίσει τις δύο Ferrari στη μέση και να τερματίσει εμπρός από τον Charles Leclerc, ο οποίος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του απογεύματός του πίσω από τη Haas του Kevin Magnussen. Ο Leclerc ζήτησε από τη Ferrari στον ασύρματο να ελέγξει το μονοθέσιό του, καθώς πίστευε ότι η συμπεριφορά του δεν ήταν καλή, ιδίως στις γρήγορες στροφές.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μαϊάμι

H απογοήτευση των οδηγών της Ferrari μετά από τον τερματισμό ήταν εμφανής, καθώς η συμπεριφορά της πολύ ευαίσθητης στις ριπές ανέμου SF-23 ήταν πολύ ασταθής, και άλλαζε από στροφή σε στροφή. Ο Sainz ανέφερε ότι ο ρυθμός της Ferrari με τα σκληρά ελαστικά δεν ήταν καλός, σε αντίθεση με τη μέση γόμα στην αρχή.

Πίσω από τον Μονεγάσκο τερμάτισαν οι δύο Alpine, με τον Pierre Gasly να έχει δώσει πολλές μάχες, την πλειονότητα των οποίων έχασε, ενώ ο Esteban Ocon κατάφερε να τερματίσει ακριβώς πίσω από τον συμπατριώτη και team-mate του, παρότι είχε εκκινήσει 5 θέσεις πίσω του. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Kevin Magnussen με τη Haas.

To χρονικό του αγώνα

Ο Sergio Perez έκανε πολύ καλή εκκίνηση και διατήρησε την πρωτοπορία, εμπρός από τους Alonso και Sainz, με τον Gasly 4ο, καθώς ο Kevin Magnussen πήγε προς τα πίσω. Ο Verstappen, με τη σκληρή γόμα, έχασε μια θέση, αλλά ήταν 8ος έως το 2ο γύρο. Ο Magnussen κατάφερε να περάσει ξανά τον Leclerc στον 3ο γύρο. O Μονεγάσκος αντεπιτέθηκε, ενώ πίσω τους βρισκόταν ο Verstappen, ο οποίος με αποφασιστικότητα πέρασε και τους δύο με μία κίνηση, ενώ ο Leclerc έχασε την 7η θέση ξανά από τον Magnussen.

Ενώ αρχικά ο Alonso ακολουθούσε το ρυθμό του Perez, στον 6ο γύρο τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να δείχνουν δείγματα graining και οι διώκτες του άρχισαν να τον πλησιάζουν. Ο Verstappen είχε ήδη φτάσει το τρενάκι τριών μονοθεσίων πίσω από τον Alonso, σημειώνοντας ταχύτερους γύρους με τη σκληρή γόμα, που συμπεριφερόταν πολύ καλά στη Red Bull του Ολλανδού στους πρώτους γύρους.

Στον 8ο γύρο, ο Max Verstappen πέρασε στην 5η θέση, εμπρός από τον George Russell, ο οποίος παραπονέθηκε στον ασύρματο για κραδασμούς στα φρένα. Στον επόμενο γύρο, ο Verstappen πέρασε και τον Gasly, γεγονός που επέτρεψε στον Russell να αποσπάσει και αυτός μία θέση από τον Γάλλο στην πρώτη στροφή του 10ου γύρου.

Στο 14ο γύρο ο Verstappen ήταν ήδη 3ος, προσπερνώντας με ευκολία τον Carlos Sainz στην προσέγγιση της 11ης στροφής και έκανε το ίδιο και με τον Fernando Alonso για τη 2η θέση. Ο Ολλανδός βρισκόταν 3,8 δλ. πίσω από τον επικεφαλής Perez, ο οποίος ανέφερε ότι μπορούσε να επεκτείνει το πρώτο του stint κατά 5 γύρους, έχοντας προστατεύσει τα ελαστικά του στα αρχικά στάδια. Αλλά λίγο αργότερα ανέφερε graining στο εμπρός δεξιό ελαστικό του.

Ήδη είχαν αρχίσει τα pit stop στις πιο πίσω θέσεις με τον Magnussen να κάνει την αρχή και του Gasly και Bottas να ακολουθούν το παράδειγμά του ένα γύρο αργότερα. Ο Verstappen στο μεταξύ είχε τη δυνατότητα να κινηθεί ακόμα και 0,7 δλ. ταχύτερα από τον Perez. Στο τέλος του 17ου γύρου επισκέφθηκαν τα pits οι Russell και Leclerc. O Russell παρέμεινε μπροστά από τον Gasly, αλλά ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα ξανά πίσω από τον Magnussen.

Στο τέλος του 18ου γύρου, η Ferrari επιχείρησε το undercut με τον Sainz επί του Alonso, με τον Ισπανό να μπλοκάρει τα φρένα του στην είσοδο του pit lane, γεγονός που τον έκανε να υπερβεί το όριο ταχύτητας του pit lane και να δεχθεί ποινή 5 δλ. O Sainz βρέθηκε πίσω από τον Hamilton, τον οποίο προσπέρασε αρκετά γρήγορα, ενώ στον επόμενο γύρο πέρασε και τον Hulkenberg, πιέζοντας τα ελαστικά του στους πρώτους γύρους. Στο τέλος του 20ού γύρου ο Perez επισκέφθηκε τα pits, όντας ακόμα επικεφαλής, καθώς τον πλησίαζε ο Verstappen, ο οποίος ανέφερε ότι τα ανεβάσματα του κιβωτίου δεν ήταν τόσο ομαλές.

Στον 23ο γύρο, ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει τον Hulkenberg για την 6η θέση, ενώ ο Russell είχε κολλήσει πίσω από τον Stroll, που δεν είχε κάνει ακόμα pit stop, αλλά εντέλει ο Βρετανός κατάφερε να πάρει τη 10η θέση. O Alonso εισήλθε στα pits στο τέλος του 24ου γύρου και βγήκε 1,4 δλ. πίσω από τον τιμωρημένο Sainz, ο οποίος ακολουθούσε τον Ocon που δεν είχε κάνει ακόμα pit stop. Με 6 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά, ο Alonso ήταν πιο γρήγορος και άρχισε να επιτίθεται, για να περάσει μπροστά στον 27ο γύρο. Σύντομα ο Alonso ξεπέρασε και το εμπόδιο του Ocon.

Παράλληλα, ο Russell πέρασε μπροστά από τους Tsunoda και Hulkenberg που δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop, και βρέθηκε 2,5 δλ. πίσω από τον Hamilton, ο οποίος τον άφησε λίγο αργότερα να περάσει μπροστά σε ένα αργό κομμάτι της πίστας. O Perez φρόντιζε να σημειώνει παραπλήσιους χρόνους με τον Verstappen, ο οποίος πίεζε αρκετά, με τη διαφορά από τον team-mate του να είναι 15 δλ. και ένα pit stop να «κοστίζει» 20 δλ.

Ο Sainz έκανε ένα λάθος στον 33ο γύρο και έχασε μια θέση από τον Ocon, την οποία ανέκτησε στον επόμενο γύρο, ωστόσο ήταν εμφανές ότι δυσκολευόταν με τα ελαστικά του και ο Russell είχε αρχίσει να τον πλησιάζει όντας μόνο 2 δλ. πίσω του. Στον 36ο γύρο ο Russell ξεπέρασε το εμπόδιο του Ocon, και μπορούσε να επιτεθεί στον Sainz για την 4η θέση, την οποία απέσπασε με ευκολία στον 37ο γύρο.

Παράλληλα, ο Leclerc μαχόταν με τον Magnussen για τη 10η θέση, με τον Δανό να αντεπιτίθεται, αλλά ο Μονεγάσκος, έχοντας διατηρήσει τα ελαστικά του, πέρασε ξανά μπροστά. Παράλληλα, ο Hamilton εισήλθε στα pits για να επιστρέψει στην πίστα 12ος, και να σημειώσει άμεσα το ταχύτερο μεσαίο sector. Ο Βρετανός πέρασε τον Bottas για να βρεθεί εμπρός και από τον Ocon, όταν ο Γάλλος εξήλθε από τα pits.

Στην κορυφή, ο Verstappen αύξησε τη διαφορά του από τον Perez πάνω από 18 δλ., από τα 20 δλ. που χρειαζόταν, καταφέρνοντας επίσης να εξοικονομήσει και περισσότερα καύσιμα στην πορεία από το Μεξικανό, ο οποίος όπως αντεπιτέθηκε στον 45ο γύρο με το ταχύτερο πέρασμα, ακριβώς πριν ο Πρωταθλητής team-mate του εισέλθει στα pits για τη μέση γόμα.

Η διαφορά μεταξύ των δύο Red Bull, με τον Perez επικεφαλής πλέον, η διαφορά ήταν μόλις 1,6 δλ. Η Red Bull ενώ ενημέρωνε συνεχώς τον Verstappen για τη διαφορά του από τον Μεξικανό, o Perez δεν είχε αντίστοιχη πληροφόρηση. Με 25 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά και πιο μαλακή γόμα, ο Verstappen βρισκόταν σε πλεονεκτική θέση και ξεκίνησε την επίθεσή του 10 γύρους πριν από την καρό σημαία, για να καταφέρει να περάσει από την εξωτερική στην 1η στροφή.

Μόλις 4 γύρους πριν από το τέλος του αγώνα, ο Leclerc κατάφερε να αποσπάσει την 6η θέση από τον Gasly, ο οποίος αμυνόμενος μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή. Δέκα στροφές αργότερα, τον Γάλλο προσπέρασε και ο Hamilton, ο οποίος είχε 20 γύρους πιο φρέσκα -και πιο μαλακά- ελαστικά από τον Leclerc. O Hamilton πήρε την 6η θέση από το Μονεγάσκο με ένα ωραίο προσπέρασμα στην 11η στροφή, 2 γύρους πριν από την καρό σημαία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!