F1: Κριτική του Franz Tost για τη φιλοσοφία οδηγών της AlphaTauri

O απερχόμενος επικεφαλής της AlphaTauri επέκρινε τη φιλοσοφία της ομάδας να προσλαμβάνει μόνο νεαρούς οδηγούς, αλλά δήλωσε ότι η εμπιστοσύνη του στους μηχανολόγους της έχει επιστρέψει, έπειτα από την απομάκρυνση του επικεφαλής αεροδυναμικής.

F1: Κριτική του Franz Tost για τη φιλοσοφία οδηγών της AlphaTauri

O απερχόμενος επικεφαλής της AlphaTauri επέκρινε τη φιλοσοφία της ομάδας να προσλαμβάνει μόνο νεαρούς οδηγούς, αλλά δήλωσε ότι η εμπιστοσύνη του στους μηχανολόγους της έχει επιστρέψει, έπειτα από την απομάκρυνση του επικεφαλής αεροδυναμικής.

Από το 2006, που η ομάδα της Faenza (Minardi/Toro Rosso/AlphaTauri) ξεκίνησε να λειτουργεί υπό την ιδιοκτησία της Red Bull, αποτελούσε ομάδα στην οποία αγωνίζονταν νεαροί και άπειροι οδηγοί, ως μέρος της προετοιμασίας τους για μεγαλύτερα πράγματα, στο πρόγραμμα νέων οδηγών της αυστριακής εταιρείας ενεργειακών ποτών. Ο Franz Tost, επικεφαλής της ομάδας από το 2006 έως το τέλος της φετινής σεζόν, που θα αφήσει τη θέση του στον Laurent Mekies, επέκρινε -μετά από 18 χρόνια…- τη φιλοσοφία της ιταλικής ομάδας.

Τις τελευταίες σεζόν, η AlphaTauri μπορούσε να βασίζεται στις ικανότητες και την εμπειρία του Pierre Gasly, o οποίος όμως φέτος μετέβη στην Alpine και αντικαταστάθηκε από τον πρωτοεμφανιζόμενο Nyck de Vries. Συνεπώς, ο πιο έμπειρος οδηγός της ομάδας φέτος είναι ο Yuki Tsunoda, τον οποίο η ίδια η AlphaTauri δεν θεωρεί αρκετά ώριμο ώστε να την καθοδηγήσει.

Ο Franz Tost δήλωσε: «Ελπίζω η ομάδα να καταφέρει να κερδίσει αγώνες στο μέλλον. Αλλά συνήθως εργαζόμαστε με νεαρούς οδηγούς, μερικές φορές τρέχουμε ακόμα και με δύο πρωτοεμφανιζόμενους την ίδια σεζόν, και δεν μπορείς να κερδίσεις με rookie, έτσι είναι τα πράγματα».

«Αυτή τη στιγμή, οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες στο grid είναι εξίσου ισχυρές τόσο τεχνικά όσο και από την άποψη της ικανότητας των οδηγών. Είναι αδύνατο για έναν οδηγό που μόλις προσγειώθηκε εδώ να τους κερδίσει. Θυμάμαι όταν ο Sebastian Vettel οδηγούσε για εμάς και κέρδιζε αγώνες και Πρωταθλήματα. Αλλά ακόμα και αυτός χρειάστηκε μερικά χρόνια για να συνηθίσει τη Formula 1, όπως ακριβώς και ο Max Verstappen».

«Πάντα έλεγα ότι οι οδηγοί χρειάζονται τρία χρόνια για να εγκλιματιστούν πραγματικά. Ο πρώτος χρόνος περνάει γρήγορα: οι οδηγοί έρχονται στην πίστα και όλα είναι καινούργια για αυτούς, ακόμη και αν έχουν αγωνιστεί στη Formula 3 ή τη Formula 2. Οι πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί θέλουν να αποδείξουν τις ικανότητές τους το συντομότερο δυνατό και πιέζονται πάντα στο όριο, γεγονός που τους κάνει να διαπράττουν λάθη».

«Τη δεύτερη χρονιά συνειδητοποιούν την πραγματική κατάσταση, και αρχίζουν να σκέφτονται. Την τρίτη χρονιά αρχίζουν να καταλαβαίνουν πώς λειτουργούν τα ελαστικά, η αεροδυναμική και πώς μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα. Μόνο στο δεύτερο μισό της τρίτης σεζόν τους ή στην αρχή της τέταρτης είναι έτοιμοι να παλέψουν για να κερδίσουν αγώνες και να πετύχουν πραγματικά καλά αποτελέσματα».

Ο Tost είχε προκαλέσει αναστάτωση όταν σε συνέντευξη Τύπου της FIA στο GP Σαουδικής Αραβίας επέκρινε τους μηχανολόγους της AlphaTauri, δηλώνοντας ότι δεν τους εμπιστεύεται. Στα πλαίσια του GP Μαϊάμι, ο Αυστριακός δήλωσε: «Το άτομο που δεν εμπιστευόμουν πια είναι εκτός ομάδας, όπως μπορείτε να φανταστείτε. Τους υπόλοιπους τους εμπιστεύομαι πλήρως και εύκολα. Και κάνουν καλή δουλειά».

Αν και η ομάδα δεν παρείχε περαιτέρω πληροφορίες επί του θέματος, σύμφωνα με το Motorsport, ο πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της AlphaTauri, Dickon Blamforth, δεν εργάζεται πλέον στο τεχνικό τμήμα της ομάδας που εδρεύει στο Bicester της Αγγλίας. Ο Blamforth εργαζόταν στην ομάδα από το Μάιο του 2018, έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του στη Formula 1 με μια τριετή θητεία στη Williams. To 2006 προσχώρησε στη Red Bull, όπου παρέμεινε για 12 χρόνια, πριν μεταβεί στην Toro Rosso, όπως ονομαζόταν τότε η AlphaTauri.

F1 - Yuki Tsunoda (AlphaTauri), GP Μαϊάμι 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!